Permalänk
Medlem

Youtube Annonser

uBlock Origin funkar inte längre i Youtube. Eller den fungerar inte optimalt om man säger så. Får reklam då och då. Någon som vet en alternativ tillägg? Vill inte installera Brave eller liknande efter alla dessa år på Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

uBlock Origin funkar inte längre i Youtube. Eller den fungerar inte optimalt om man säger så. Får reklam då och då. Någon som vet en alternativ tillägg? Vill inte installera Brave eller liknande efter alla dessa år på Chrome

Jag har i alla år kört med AdBlock Plus och det fungerar lika bra som vanligt för med, inklusive hos YouTube. Dock så kör jag med det i Firefox och Microsoft Edge

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

uBlock Origin funkar inte längre i Youtube. Eller den fungerar inte optimalt om man säger så. Får reklam då och då. Någon som vet en alternativ tillägg? Vill inte installera Brave eller liknande efter alla dessa år på Chrome

Är inte hemma. Använder ublock origin och en annan tror det är adblocker för youtube och får inga reklam. Kan säga exakt vilka två jag använder r jag kommer hem senare ikväll annars.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

För mig funkar det fortfarande bra också men de började rulla ut någon uppdatering till vissa användare som jag har förstått det, oklart om det finns någon fix än(?)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Jo, någonting måste ha hänt, funkade perfekt förut men för någon månad sen så började reklam slinka in. Men det händer relativt sällan. Får gå prova Adblocker. Firefox är helgrym, jag bytte bort den bara för enklare synkning mellan jobbmobilen/datorn och privatdatorn.

Permalänk
Medlem

Se om det finns nån lösning här: https://www.reddit.com/r/uBlockOrigin/comments/ht4o9h/youtube...

Spelar nog ingen roll om du använder någon annan annonsblockerare. Adblock Plus har vad jag kan se inga filter som skiljer sig från någon annan blockerare. Se helt enkelt till att alla filter är uppdaterade, speciellt EasyList och uBlock Filters.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kör med uBlock Origin samt Nano Defender och har ingen reklam på Youtube

Permalänk
Inaktiv

Adblock pluss här, ingen rek på tuben

Permalänk
Medlem

är hemma och ser att jag använder ublock origin tillsammans med adblock for youtube och inga reklam här iaf.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Själv använder jag Adguard, kör den som Chrome-extension och fungerar perfekt.
Skyddar även mot mer än bara ads och tubens egna ads.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Märkte också av nyligen att uBlock slutade blockera youtube.. Jag löste det genom att ta hem ett inlägg som specifikt blockerar Youtube-reklam..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

För mig funkar det fortfarande bra också men de började rulla ut någon uppdatering till vissa användare som jag har förstått det, oklart om det finns någon fix än(?)

Kanske därför mitt youtube ser ut så här nu ibland.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Något bra program för iPad för att slippa reklamen?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Kör med uBlock Origin och har inte sett till någon reklam på YouTube.

Permalänk
Medlem

Förmodligen kör de ut den nya varianten av reklam till ett mindre antal användare först, för att se hur det tas emot och se om det snabbt kommer motdrag som är effektiva. När de hittar rätt metod, som inte går att blocka, kommer alla att få det.

Alla som säger att det fortfarande funkar tillhör nog bara den stora andel som ännu inte fått den nya reklamtypen. Jag har inte heller sett nåt konstigt än.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag kör adblock plus och får ingen reklam i datorn men har börjat få reklam i youtube vanced appen till mobilen. Har förvisso inte försökt uppdatera den, men nåt har ju ändrats för någon månad sen. Kan tillägga att jag har samma användarkonto både i nobilen och datorn.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag kör Youtube premium, fungerar ypperligt för att få bort reklam på samtliga enheter. Ingen direkt farlig kostnad heller med tanke på hur mycket man använder YT..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Jo, någonting måste ha hänt, funkade perfekt förut men för någon månad sen så började reklam slinka in. Men det händer relativt sällan. Får gå prova Adblocker. Firefox är helgrym, jag bytte bort den bara för enklare synkning mellan jobbmobilen/datorn och privatdatorn.

Märke också av detta på just Chrome, men på Firefox lirar de på kalas bra.
Hittade denna Block Origin Extra, verkar vara nåt typ extra tillägg för Chrome.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: uBlock Origin Extra gör inget på YouTube. Den är bara användbar på dessa sidor.

Visa signatur
Permalänk

Efter YT nya "layout" för ca 1.5 månad sedan har jag märkt att YT flyter smidigast och snabbast i "Edge". Med uBlock i Edge har jag aldrig fått någon reklam på 1.5 månad.....