Duckduckgo borttaget från firefox android i senaste uppdateringen

Permalänk
Hedersmedlem

Duckduckgo borttaget från firefox android i senaste uppdateringen

Firefox för Android rullade ut en större uppdatering förra veckan.
Det mesta är omkastat. Sånt händer väl. Men jag fick även min sökmotor duckduckgo borttagen som primärval. Och inte fanns den som färdigt val att lägga till heller.
Verkar inte ha hänt i alla regioner, men i Sverige lär ju alla märka av det som gjort detta val.

Lösningen är inte så klurig - men man måste lägga till rätt söksträng när man lägger till en ny sökmotor så jag tänkte upplysa om vad man ska skriva in.
Gå in på inställningar - sök och välj lägg till ny sökmotor.

Strängen som ska läggas in är följande:

https://duckduckgo.com/?q=%s

Inte mycket till diskussionsvärde här kanske. Mer av en upplysning om en lösning om någon undrar likt jag gjorde.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Duckduckgo är kvar för mig. Uppdaterades också till senaste versionen av Firefox för ett par dagar sedan

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

DDG ligger kvar för mig med. Dock så stör jag mig på några saker från senaste uppdateringen:
Bokmärken har tagits bort från "start"-sidan och ersatts med "Collections" - Dessa "Collections" verkar dock inte uppdatera sidan man öppnar därifrån så man måste svälja uppdatera varje sida men går till därifrån. Innan kunde man via bokmärken långtrycka och välja att öppna i ny flik - det kan man fortfarande men den nya fliken kommer bli aktiv så du måste navigera genom hela bokmärkesmenyn igen. Detta sammanlagt gör att min rutin att kolla igenom ~10 webcomics är ett rent jävla helvete att göra effektivt. Går inte att göra effektivt alls genom bokmärken längre utan man MÅSTE använda collections. Collections har ett val att öppna alla flikar vilket är nice, men alla flikar är utdaterade och gör att jag aktivt måste ladda om sidan. Så sjukt ineffektivt.

Permalänk
Hedersmedlem

Aha! Vad bra att det inte händer alla i Sverige. Kanske bara nån bug?
Aja, jag såg att jag inte var ensam om det på nå annat forum iaf.

Ja nä jag är väl inte helt överens med flikhanteringen heller. Det kändes väl lite som steg bakåt istället för framåt på den fronten. Tyvärr.

Har ios fått samma uppdatering?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled