Generella anslutningsproblem i flera olika launchers

Permalänk
Medlem

Generella anslutningsproblem i flera olika launchers

Hej Sweclockers,

hoppas jag postat denna tråden i rätt forum.

jag var hos en bekant för att hjälpa dom med deras sons speldator men gick bet.
Google har inte direkt nån större hjälp.

Hursom, det verkar som om både Steam och Epic games client tycker att datorn är offline.

Både Fortnite och GTA5 kan inte ansluta, försöker man starta Minecraft rendrerar det detta felmeddelande (SunCertPathBuilderException: unable to find valid certification path to requested target) och drar man igång Dead by daylight står det Invalid SSL certificate.

Jag lyckades få spelen att fungera en kort stund genom att ändra datumet i windows vilket nån rekommenderade i nån forumpost, men efter en omstart så blev det likadant igen trots att jag inte ändrat tillbaks datumet, jag kan förstå om det hade varit problem med bara en launcher men här fungerar ju ingenting.

Hittar heller inget antivirusprogramvara på datorn (vad jag såg iaf) och felet kvarstår även om man slår av windows-brandväggen.
Enda jag inte direkt testade var att slå av deras router (telia fiber) och vänta 5 min innan jag slog på igen.

Minecraft fungerade fint på en annan dator uppkopplad till samma hemmanätverk så det känns mer som om det är ett lokalt fel på deras speldator.

Nån som har en ide om hur jag kan gå vidare?

Permalänk
Skrivet av Kindlund:

Hittar heller inget antivirusprogramvara på datorn (vad jag såg iaf)

Installera ett då och kör en total genomscanning luktar lite infektion om det hela.
en trasig fil också

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows