Fronter appen vill inte prata med bank-id

Permalänk
Medlem

Fronter appen vill inte prata med bank-id

Hej,

Ett riktigt frustrerande problem med min sambos Samsung S8. Jag installerade Fronter appen och letade fram rätt skola och skulle logga in med bank-id. Om man väljer alternativet där man matar in person.nr. (= på en annan enhet) så står det att man ska starta bank-id appen. Jag går manuellt in till bank-id appen och matar in pin och sedan går tillbaka till Fronter, men då är man tillbaka till stället där man ska välja med denna enhet eller annan enhet. Om jag väljer "med denna enhet" så poppar det upp knappen "starta bank-id" och när man trycker på den så får jag följande meddelande : "Det gick inte att läsa in webbsidan på bankid:///?autostarttoken=f7d7bae3-6b47-4e2d-83ee osv. och slutar med :redirect=null.
Orsak:
net::ERR_UNKNOWN_URL_SCHEME

Någon vänlig själ som kan säga vad problemet är och hur man kan lösa det? Ska tilläggas att på min Iphone 8 så gick det hur bra som helst..har god lust att slänga telefonhelvetet från balkongen och få över min sambo till äpplet som i alla fall fungerar.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200