Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort?

Tjena! har efter många år uppgraderat datorn lite, Ryzen 3600, MSI B450 GAMING PLUS MAX, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX AMD, Och nu måste jag bara uppgradera grafikkortet med då jag sitter på ett gammalt RX480 fortfarande, satt såklart och sneglade på 5700XT men då jag bara har 1080P skärmar, så lönar sig det då? Eller ska man satsa 5600XT? Har kollat lite benchmarks och så 5700XT verkar ju skarpare. Är det mycket bättre än 5600XT så kan jag gärna betala dom där 2000:- extra. Annars vad rekommenderar ni för kort. Och ifall 5700XT så har jag hört en massa problem. Vilket 5700 ska man i så fall ha? Spelar väl inte så mycket just nu men kan vara bra att vara någolunda framtidsäker. Annars är det väl COD som är mest "krävande. Tack på förhand.
Har även beställt en AOC 27" Då XL2411Z bara hade DVI.

Permalänk

2070 Super är inte så långt från den prislappen med Webbhallens kampanj.

https://www.webhallen.com/se/product/303645-ASUS-GeForce-RTX-...

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrSkitZo:

Tjena! har efter många år uppgraderat datorn lite, Ryzen 3600, MSI B450 GAMING PLUS MAX, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX AMD, Och nu måste jag bara uppgradera grafikkortet med då jag sitter på ett gammalt RX480 fortfarande, satt såklart och sneglade på 5700XT men då jag bara har 1080P skärmar, så lönar sig det då? Eller ska man satsa 5600XT? Har kollat lite benchmarks och så 5700XT verkar ju skarpare. Är det mycket bättre än 5600XT så kan jag gärna betala dom där 2000:- extra. Annars vad rekommenderar ni för kort. Och ifall 5700XT så har jag hört en massa problem. Vilket 5700 ska man i så fall ha? Spelar väl inte så mycket just nu men kan vara bra att vara någolunda framtidsäker. Annars är det väl COD som är mest "krävande. Tack på förhand.
Har även beställt en AOC 27" Då XL2411Z bara hade DVI.

Vilken skärm exakt är det du har beställt? Det är bra att kolla hur det ser ut med G-Sync och Freesync på den, även om många skärmar i dagens läge har stöd för båda två.

Jag antar att det är COD:Warzone du spelar? Det spelet gillar faktiskt AMD, så om det är viktigast så är det bra att ta 5700 XT. Det presterar faktiskt närapå lika bra som 2080 Super i det spelet. 5600 XT är tusenlappen billigare, men jag skulle nog ändå rekommendera 5700 XT. Skillnaden i pengar är ändå så liten, och ger dig antagligen ett år extra i livslängd. Ser man på det som en del av hela datorns pris så är det definitivt värt det.

5700-serien hade en del problem i början, men det var mjukvaruproblem som väldigt långt har lösts. 5600 XT bygger på samma arkitektur, men hade mindre problem vid launch eftersom de helt enkelt hade haft några månader på sig att lösa problemen.

Prisskillnaden är förresten inte 2000kr, utan närmare 1000kr. Jag skulle rekommendera det här kortet: https://www.inet.se/produkt/5410368/sapphire-radeon-rx-5700-x...

Sapphire är väldigt pålitliga, tysta och presterar bra. Det där är också ett riktigt prisvärt kort. Ett annat bra alternativ är Gigabyte. Powercolor har presterat bra gällande prestanda och ljud, men baserat på statistik som kommit ut senaste tiden verkar det som att en del av deras kort har vissa konstruktionsproblem.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det ser onekligen bra ut. Frågan är om denna kampanj är kvar när lönen kommer runt den 25:e. Ville vara ute i god tid så man kan få lite olika svar.

Permalänk
Medlem

@Sando: @Sando: AOC 27G2U - LED-skärm - 27" har jag beställt. Så den ska ha Freesync. var en rekommenderad skärm efter lite scrollande vad jag sett. Ja har tänkt på 5700XT med verkar vad alla rekommenderar här. Tack för ditt svar. Som sagt är runt den 25:e jag tänkte handla ett kort. Och ja, oftast nyaste COD. November kommer det väl nytt med.