Veckans fråga: Hur stor är din skärm?

Permalänk
Cyberman

Veckans fråga: Hur stor är din skärm?

Nöjer du dig med en liten bärbar dator, eller föredrar du bjässar som tar upp hela synfältet på flera meters avstånd?

Läs hela artikeln här

Permalänk

24 tum.

Permalänk
Medlem

27" har jag och det är ganska lagom. Kör i 1440p.

Permalänk
Medlem

två stycken 27" 1440p är finfint

Permalänk
Medlem

Sitter med TV som datorskärm sedan många år tillbaka, har aldrig förstått tjusningen med datorskärmar när man kan få en maffigare upplevelse i spel med t.ex. en 65-tummare.

Kika gärna in på min video från Hemma hos medlemmarna

Permalänk
Medlem

5,5” primär, 14” och 24” sekundära.

Permalänk
Medlem

27" 1440P och räcker fullgott

Permalänk
Skribent

Min huvudskärm är på 32". Tycker det är en lagom storlek, men kanske hade kunnat tänka mig något ännu större. Tur att man inte är gjord av pengar.

Permalänk
Medlem

24" tyvärr måste jag väl säga. Hade gärna haft 22" men hittade ingen sådan med 144hz TN panel när jag köpte ny..

Permalänk
Medlem

24" .. räcker gott för mig pga. avståndet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Sitter med TV som datorskärm sedan många år tillbaka, har aldrig förstått tjusningen med datorskärmar när man kan få en maffigare upplevelse i spel med t.ex. en 65-tummare.

Kika gärna in på min video från Hemma hos medlemmarna

För mig (och många andra) handlar det inte om "tjusningen och upplevelsen" i spel utan jag prioriterar bra bild i mörka områden, låg inputlatens och hög uppdateringsfrekvens

Permalänk
Medlem

27" 1440p primär, 24" 1080p sekundär. Börjar redan bli sugen på nåt större men först behövs ett graffekort som orkar dra runt några miljoner pixlar till i respektabel framerate.

Permalänk
Medlem

En 27" och en 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorpiSavu:

För mig (och många andra) handlar det inte om "tjusningen och upplevelsen" i spel utan jag prioriterar bra bild i mörka områden, låg inputlatens och hög uppdateringsfrekvens

Det är jag helt införstådd med! Allt detta får jag nu visserligen med TV'n i mitt fall, men det kostar såklart där efteråt, antagligen mer än det smakar för många också

Permalänk
Medlem

sitter med 27" 1440p men ångrar att jag inte köpte 32" istället. Well, i-lands problem kanske.

Permalänk
Medlem

86 tum och kör 1440p på runt 3 m avstånd.

Permalänk
Medlem

Precis uppgraderat till en LG 38GL950G.

Galet nöjd!

Permalänk
Medlem

43" men med IPS 60hz så inte så gamer direkt.

Permalänk
Medlem

För tillfället är det en 49" i 5120x1440 jag tagit hem från jobbet. När vi flyttar in i nytt kontor (om något år eller så) återgår jag till 2st 27" i 2560x1440 hemma.

Permalänk
Medlem

65👍'ar representerar!

Behöver en ny, bättre som inte har så mycket input lagg.

Permalänk
Medlem

”...glöm inte att skryta om hur stor din är och visa upp den i kommentarstråden!”

Min e f-n gigantisk, men bara frugan som får se den!

Permalänk
Medlem

Om du använder flera skärmar i vardagen, välj den största av dem – och glöm inte att skryta om hur stor din är och visa upp den i kommentarstråden!

Whoops... Tog 24 för det är min primära. 40 skulle jag valt då.

Permalänk
Medlem

27" 1440p primär
24" 1080p som andra skärm.
Båda IPS. Perfekt för att jobba på

Permalänk
Medlem

Två 27" och en 24"

Permalänk
Medlem

3x24", hade allra helst haft 3x22".

Permalänk
Medlem

Ännu en bra fråga!
Ni får gärna komplettera med följdfrågan:
Antalet skärmar jag har är:
1
2
3
...
Jag sitter själv med två. Varför slänga den gamla skärmen när man köper ny?

Permalänk
Medlem

1st Dell 25" och 2st Dell 24".
Sugen på att byta mot en 34"+ widescreen.

Permalänk
Jobbar med data

2st Dell UltraSharp U2414H IPS 24", och det behöver vara minst 2 till antalet. Annars blir det kämpigt att hålla på med webbutveckling.

Valde 22–23,9 tum spannet, då de är 23,8" på pappret.

Permalänk
Medlem

32" 1440p primär, 24" 1080p sekundär.
Båda 16:9.
Funkar väldigt bra med tanke på att pixeltätheten är mer eller mindre densamma; kan flytta fönster mellan skärmarna utan att fönstrens upplevda "storlek" ändras.

Ska det bli större/fler skärmar, måste jag nog uppgradera mitt datorbord. Och det skulle nog nästan kräva en större bostad än min nuvarande 1:a, så... Blir nog såhär ett tag framöver

Permalänk
Medlem

55 tums tv, bästa skärmen jag har haft.