Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

T_sensor visar fel(?) temperatur?

Hejsan!

Jag har byggt min första custom loop och har som del av det stoppat in en Phobya in-line temperatursensor för att mäta temperature på kylmediet. Mer specifikt en sån här: Länk

Problemet jag har är att när jag connectar den till min t_sensor header på mitt moderkort (ett Strix B550 I-Gaming) så kan jag I bios läsa ut att det skulle vara 127(!) grader Celcius. Så varmt är kylmediet definitivt inte eftersom processor och grafikkort ligger och puttrar runt 35-40 grader och slangar och dylikt inte är kokheta.

Något tips på vad jag kan ha gjort fel? Eller är den kaputt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Mar 2006

127°c brukar innebära att antingen programmet inte är kompatibelt med sensortypen eller att sensorn har avbrott inte är ansluten.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, MSI GTX 1070ti gaming oc@ 1909Mhz/8996Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

Åh fan, då måste jag ha pajjat den vid installation. Den får sitta kvar tills nästa gång jag tömmer loopen, orkar inte med en vända till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

Hmm, nu verkar den pendla runt 80 istället… märkligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

Nu har den normaliserat sig och ligger och puttrar på 37 grader vilket känns rimligt.

Kanske värt för någon i framtiden som sitter och funderar, ge det lite tid så kanske även din sensor skärper sig.