Hjälp med vilken telefon jag ska välja

Permalänk
Medlem

Hjälp med vilken telefon jag ska välja

Hej! Jag och tjejen behöver båda nya telefoner och tänkte då åka och köpa imorgon. Hennes Samsung A40 säger att hennes SIM kort inte sitter i ca 10ggr om dagen så hon måste starta om den. Vi tänkte lämna tillbaka den men hon lyckades såklart tappa den så skärmen sprack för ca 1 vecka sedan. Nu lär de knappast ta på sig nå garanti ansvar så blir ny för henne med.

Hon behöver inget flashigt utan bara en hon kan ringa, surfa/sociala medier och ta bilder med. Såg att Huawei y6 är på rea med 500 så 1000kr för en smartphone är helt OK. Borde man satsa på något annat? MAX 2000 och den får inte vara över 6"

För mig så tänkte jag köpa antingen en Samsung s20+ eller en Xiaomi mi 10. Svårt att bestämma mig. Någon som har haft ena eller den andra eller kanske båda? Lutar mot Xiaomi Mi 10 för 108MP, batteritid samt Snapdragon Cpu.

Permalänk

Man ska inte bedömma telefoner eller produkter generellt baserat på dess processor, allt handlar om hur väl hårdvaran jobbar i synnergi med annan hårdvara.

Visa signatur

Audiofil och hobbykodare

Permalänk
Medlem

@tazk3n: Motorola G8 Power finns för 2190 på tex netonnet, dock 6,4" skärm men är ju rätt mycket mobil för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

@tazk3n: Motorola G8 Power finns för 2190 på tex netonnet, dock 6,4" skärm men är ju rätt mycket mobil för pengarna.

Kan bara instämma mycket telefon för pengarna.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB