ASUS ROG Strix Z270H Gaming moddad för Coffee Lake

Permalänk

ASUS ROG Strix Z270H Gaming moddad för Coffee Lake

Som titeln lyder;
Har ett ASUS ROG Strix Z270H Gaming (webhallens version, heter ASUS Z270H-K) som jag BIOS moddat så att det även kan köra Coffee Lake familjen. Jag har kört en i5-9600K med det tills nu utan problem. Allt funkar som det ska i BIOS, discolights på moderkortet and all.. Överklockning / underklockning funkar fint med alla settings. Det detektar alla kärnor och all info går vidare till windows / linux. Det har snurrat i min transcodingserver med en underklockad 9600k så väldigt lite belastat.

Den tar fortfarande CPU'er som den supportade från början så den funktionen är intakt. Kommer komplett med alla tillbehör i kartäng.

Ska köparen droppa in en CPU ur Coffe Lake familjen så krävs det isolerande tejpbitar på 5 pads på CPU'n och liten snutt med en 'defroster repair pen' för att koppla ihop två andra. Inte särskilt svårt eller riskfyllt men skit i kaffet den morgonen.

Inköpt 2018-08-12 på webhallen och kvitto ska finnas nånstans och det går att återställa BIOS.

Enbart bud exkl. frakt vilken då köparen bestämmer och betalar för (och tar ansvar för om ej spårbart). Jag säljer till vem jag vill och hämtning är att föredra men skicka är 'ok'. Kör preliminärt annonsen veckan ut.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Börjar med 300:- plus frakt då

Permalänk