Datorbutiken Liontech går i graven

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Bildskärmar är en annan sak man gärna vill se innan man slår till. De flesta andra datorkomponenter håller jag med dig om att man kan köpa med bara bilder och andras intryck som grund.

Tangentbord och möss är också sånt man gärna vill känna på innan man köper.

Permalänk

Jag tycker alltid att de hamnar mot botten i prisjämförelser på ex. prisjakt. Ett under att de lyckats hålla sig kvar såhär länge.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat från dem en gång och det var ingen höjdare så jag ser inte på det som någon större förlust att de kommer vara borta.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem

Handlade 2st minneskort, tror det var 2st 512mb Kingston SD. Var många år sedan. Minns att dom brukade ha annonser i tidningen Metro. Funkade, på den tiden hade dom butik i Spånga.

Permalänk
Medlem

Sett dem hela tiden på prisjakt men aldrig handlat av dem.

Ofta överpriser med flera tusen kronor.

Fick dåliga vibbar bara man gick in på deras hemsida som var under all kritik.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Liontech var väl enda företagetet jag vet som alltid hade alla produker som någonsin funnits i lager. Även i de fall produkterna inte ens var tillverkade ännu utan räckte ofta med en pressrelease så fanns dom i lager där. Hade dom inte gått i putten hade man förmodligen kunnat köpa iPhone 12 där redan idag.

Permalänk

Tänkte köpa från Liontech men dom inte hade nått i lager så när jag var i stockholm förra året -det var just de udda märkerna som drog uppmärksamhet . Annars .. någon från Salem förknippar man inte med seriöst ägande , kan vara nån från Botkyrka, Hallunda, Norsborg och deras "sk. släktingar vemever dessa personer är .

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg annonserna i Gulan, där tog dom ju typ störst utrymme. Minns att jag sneglade på en Abit BP6 år 2000.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem

Köpte min Pentium II - 266Mhz på exekutiv aktion när Humblas Data gick i konkurs, vilket senare blev Liontech.

En klassiker var den "monster PC" som Humblas (eller om de redan hade blivit Liontech) sålde. Det var en PC med ett moderkort från Tyan dual slot med två Pentium II(?) CPU och Windows 95 hehe. #idle

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Köpte min Pentium II - 266Mhz på exekutiv aktion när Humblas Data gick i konkurs, vilket senare blev Liontech.

En klassiker var den "monster PC" som Humblas (eller om de redan hade blivit Liontech) sålde. Det var en PC med ett moderkort från Tyan dual slot med två Pentium II(?) CPU och Windows 95 hehe. #idle

W95 på en dualrigg ger ju absolut 0 prestanda då os inte stödde mer en cpu

Vill minnas att jag sätt dessa annonser med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Vi köpte vår första PC (hade Mac tidigare) därifrån men de hette Humbla tidigare.
Det var stort på den tiden. Ungefär som att köpa en bil.
AMD K6 200MHz, 64MB RAM, TsET6000 4MB har jag för mig.

Sen efter det var det bara sporadiska köp. Man behövde något snabbt som man inte kunde vänta på posten för. Kablar m.m.

Tror något annat hände från namnbytet också. Tyckte de var mycket mer kundvänliga och serviceminded innan det.

Synd men är tyvärr inte förvånad.

Köpte en precis likadan dator där, de var grymt bra och trevliga där men de försvann bara
så jag gick till Datorbutiken.com som också försvann...

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Minns deras halvstora annonser från DMZ (Datromagazin) ca 92 och framåt. Dom var nog rätt stora under Amiga eran från 1990-1995, vill jag minnas. Och då hade dom inte så rejäla överproser som det vart efter ca 2005. Grundaren av bolaget var nog säkerligen seriös och hade sina fasta storkunder, men tråkigt när skojare tar över och bolget blir helt puts väck, som bortblåst i en handvändning.

Visa signatur

Moderkort: Asus X570-E Gaming, CPU: Ryzen 5800x, Kylning: Noctua D15S.chromax, Minne: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32 GB 3600 MHz, PSU: EVGA 750W G2, Lagring: Sandisk 256 GB SSD (Systemdisk), M.2 Samsung 980 PRO 512GB (Spel), 4 mekaniska i olika storlekar + 4 externa usb diskar.
Chassi: Cheifetc Mesh ca-01b-bl-b Full Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Köpte en precis likadan dator där, de var grymt bra och trevliga där men de försvann bara
så jag gick till Datorbutiken.com som också försvann...

Apropå datorbutiken.com så fick ju Inet ta över den domänen samt kundstocken. Så om man idag skriver datorbutiken.com kommer man till Inet...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

@Joakim Ågren:

Såg det igår när jag provade

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB