Server: Intel S2600CP2J, 2x Xeon E5-2667 v2, 128GB ECC

Permalänk

Server: Intel S2600CP2J, 2x Xeon E5-2667 v2, 128GB ECC

Säljer den gamla trotjänarsetupen.

Moderkort: Intel S2600CP2J
CPU'er: 2x Xeon E5-2667v2, 16 cores tot. i 3,3GHz och 4Ghz turbo. 22nm.
RAM: 128GB ECC verifierade Samsung PC3 12800R.

Ovan system kört i prime95 och Memtest86 (64) innan urmontering ur chassit. På dessa moderkort sitter fan kontrollern på ett eget chip (FRU/SDR) som man måste flasha manuellt om man byter fläktar o.s.v. Det här systemet har suttit i ett chassi (Norco 4224) som jag har lagt in 3st 140mm Noctua PPC-3000 och som synes på bilden så sitter det Noctua NH-U9S kylare på moderkortet. Fläktprofilen i FRU/SDR är moddad av mig och anpassad för att driva dessa i vardagsrummiljö så det kan vara värt att tänka på. Chassit detta är anpassat för säljer jag också i annan annons:
https://www.sweclockers.com/marknad/187133-norco-4224-4u-24ba...

Det är inte särskilt svårt att boota på en USB och flasha in default värden heller..

Moderkortet kommer med I/O plåt och Noctua kylarna går det att buda på separat eller tillsammans med moderkortet.

Enbart bud exkl. frakt vilken då köparen bestämmer och betalar för (och tar ansvar för om ej spårbart). Jag säljer till vem jag vill och hämtning är att föredra men skicka är 'ok'. Kör preliminärt annonsen veckan ut.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag bjuder annonserade 1500kr + frakt.

Permalänk
Medlem

Drar mig ur.

Visa signatur

| Ryzen 3800XT | Corsair LPX 32GB | B550 Aorus Elite v2 | GTX 970 | Samsung 970 Evo | CM Masterbox 520 | RM750x | Windows 7

| Ryzen 2700 | Corsair LPX 16GB | Prime B450-Plus | GT 1030 | Samsung 970 Evo | Kolink Observatory | RM750x | EndeavourOS

| JDS Labs Atom | Khadas Tone Board | Fostex TX-X00 & HIFIMAN HE4XX |

Permalänk
Medlem

1750 kr. + spårbar frakt? (Gävle)

FÖRMODAR FÖRSTÅS GRUNDLÄGGANDE FELFRIHET!

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Skrivet av m1k3_dd:

1750 kr. + spårbar frakt? (Gävle)

FÖRMODAR FÖRSTÅS GRUNDLÄGGANDE FELFRIHET!

Ouch! Varför 'skrika'?? Jag har skrivit att det är testat både i Prime95 och Memtest innan jag lyfte ur det ur chassit.

Jag vet vad grundläggande rättigheter är men inte grundläggande felfrihet. Kan du förklara vad en grundläggande felfrihet innebär för det jag säljer här?

Permalänk
Medlem

1800kr + frakt

Permalänk
Skrivet av jockern:

1800kr + frakt

Är detta ett bud inklusive eller exklusive Noctua kylarna? Inser att jag var lite otydlig i annonsen men jag ville se bud på antingen eller. Syftet med att de sitter monterade var att visa på att jag tycker det finns ett värde i de fläktprofiler jag flashat in specifikt för dessa kylare och fläktar (+ då de tre Noctua PPC-3000 som satt i chassit). ...den processen är inte helt trivial om jag får säga det själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Är detta ett bud inklusive eller exklusive Noctua kylarna?

Good point! Min spontatana tanke var allt på bilden, dvs inkl. fläktarna.

Skrivet av Clint Eastwood:

...de fläktprofiler jag flashat in specifikt för dessa kylare och fläktar (+ då de tre Noctua PPC-3000 som satt i chassit). ...den processen är inte helt trivial om jag får säga det själv.

Är själva flashningen svår eller processen att hitta rätt passande profil? Vill tro det senare?
Hur går det till att bygga en flashbar profil?

Permalänk
Skrivet av jockern:

Good point! Min spontatana tanke var allt på bilden, dvs inkl. fläktarna.

Är själva flashningen svår eller processen att hitta rätt passande profil? Vill tro det senare?
Hur går det till att bygga en flashbar profil?

Man editerar en .sdr fil (textfil på 15000 rader) som man läser av med ett kommando när man bootat in ett specifikt verktyg som flashar det kontroller chippet. Den biten är lätt. Det meckiga är att hitta de relevanta ställen (stanzas) där man ska lägga in värden som motsvarar de fläktar du har, den aggressivitet du vill ha, min och maxtemperaturer. Utspritt över hela filen och när det är konsumentfläktar och inte på Intels lista är det myyycket trial and error. Sen ska det in i hexvärden, men det är ganska trivialt det med. Jag fick till det riktigt bra faktiskt med en server som kunde stå i vardagsrummet utan problem. Det finns hyfsat gott om info därute men på typiskt Intel vis är det mycket blaj blajj..

Permalänk
Skrivet av jockern:

Good point! Min spontatana tanke var allt på bilden, dvs inkl. fläktarna.

Jag förstår. Olyckligt formulerat av mig. Till mitt försvar så är titeln enbart för MB, RAM och CPU kombon. Då måste jag desvärre säga att det blir lite för tunt bud. Men än är inte dagen över.

Permalänk

Jag har ändrat annonstexten till att exludera Noctua kylarna. De kommer att komma i en separat annons. Ledsen för förvirringen och jag har full förståelse för om någon vill backa ur budgivningen.

Permalänk
Medlem

Vad skulle frakten gå på via Postnord skicka lätt?
Kan man fortfarande lägga bud med kylarna eller måste man vänta på nästa annons? Och om man inte kan buda med fläktarna, tar du bort moddningen du gjort för dem?

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Skrivet av Paddglutt:

Vad skulle frakten gå på via Postnord skicka lätt?
Kan man fortfarande lägga bud med kylarna eller måste man vänta på nästa annons? Och om man inte kan buda med fläktarna, tar du bort moddningen du gjort för dem?

Ingen aning vad frakten skulle gå på men under 2kg kommer man inte tror jag inte så skicka lätt går nog inte.

Jag har dessutom tagit isär allt nu så jag gör helt enkelt såhär att jag stänger ner denna och ber om ursäkt för mitt snurriga inlägg. Vart lite för stökigt för min smak. Jag lägger upp på nytt igen när nya servern är uppe och snurrar ordentligt och jag kan lägga mer fokus på detta.

Permalänk
Medlem

@Clint Eastwood: Skicka lätt funkar upp till 20kg Ok, då håller jag utkik efter en ny annons sen då😀

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO