Windows 10 pro nyckel

Permalänk

Windows 10 pro nyckel

Hej! Jag har tänkt att köpa en riktig windows 10 pro nyckel då jag nu har en gratisversion. Jag undrar om jag kan köpa den på denna sida
https://gamekeys.se/produkt/windows-10-professional-retail/
eller om jag måste köpa det för 2500 kr på Microsoft hemsida?
Det hade varit snällt om nån kunde hjälpa mig.
Tack!

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Vice_2486: *tråd flyttad*

Jag tror den trivs bättre här

Till din fråga så kan du såklart köpa en licens därigenom. Dock kan det vara bra att vara medveten om att nyckeln med all säkerhet är en s.k ”grånyckel”, dvs en nyckel som kanske kommer från ett företags volymlicens, studentnyckel eller i värsta fall en nyckel som är köpt via mer bedrägliga former som kredikortsscam etc.

I värsta fall KAN Microsoft avaktivera nyckeln (om man anser att den inte är giltig) men många kan säkert vittna om att detta är sällsynt.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

@NordhNet: Tack för hjälpen😊

Permalänk
Medlem

Köp en för 30:- på ebay.co.uk , det lär vara exakt samma nycklarmed lika bra garantier som ovan,
men du slipper göda någon skum mellanhand.

Permalänk
Medlem

Har köpt mina keys på diverse "fulsajter" för 250kr och billigare och har aldrig blivit spärrad. Akta dig för activators och annat bara som innehåller virus. Säkrast kort är produktnycklar som du aktiverar på Microsoft Store.

Det går faktiskt att registrera vissa spärrade/använda nycklar. Appen kommer säga att nyckeln inte fungerar, men startar man om datorn så uppgraderar den i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Vice_2486: *tråd flyttad*

Jag tror den trivs bättre här

Till din fråga så kan du såklart köpa en licens därigenom. Dock kan det vara bra att vara medveten om att nyckeln med all säkerhet är en s.k ”grånyckel”, dvs en nyckel som kanske kommer från ett företags volymlicens, studentnyckel eller i värsta fall en nyckel som är köpt via mer bedrägliga former som kredikortsscam etc.

I värsta fall KAN Microsoft avaktivera nyckeln (om man anser att den inte är giltig) men många kan säkert vittna om att detta är sällsynt.

Är väl vid det här laget säkert 20 fulnycklar djupt och har aldrig varit med om avaktivering även om det säkert är möjligt. Brukar köpa på eBay och de få problem jag haft har varit med oseriösa säljare som sålt förbrukade nycklar.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Behöver fixa en billig kod till Win 10 Pro snabbt - men har jättesvårt att välja bland allt, speciellt på Ebay... fått tips om Kinguin med lite väl dyrt med nästan 300. Tradera - två nycklar för 185 men behöver bara en. Programvarusexperten dot se - 169:- en kod.

Vad hade ni valt? Bara kod direkt via mail. Tacksam för hjälp!

Permalänk

@phloam Jag hittade tillslut en hemsida som heter gamekeys.se där man kan köpa nycklar billigt. De tar Swish och jag fick nyckeln efter några minuter. Hoppas det hjälper!

Permalänk

Kolla på eBay. Brukar ge runt 25kr för en nyckel. Har dock märkt att ibland går det inte att aktivera nyckeln under installationen utan det får man göra när man kommit in till skrivbordet. Kan inte fatta dom som rekommenderar eller köper mycket för typ 1200kr. Har köpt säkert 25 nycklar från eBay utan några problem.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Inaktiv

måste man ens aktivera win 10 idag?

Permalänk
Skrivet av anon910:

måste man ens aktivera win 10 idag?

Du slipper vattenstämpeln samt så kan du inte ändra teman utan att aktivera det.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

44 kr. Win 10 pro, funkar för mig. Lagt in på windows 10 pro där min tidigare ("grå nyckel") som var köpt på Ali express slutat fungera.

Leverans på mail inom 1 minut.

https://www.electronicfirst.com/gift-cards/windows-10-profess...