Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

RMA tar lång tid

Skickade in mitt RTX2080 FE för RMA pga missljud från ena fläkten. Har nu gått 3 veckor sedan kortet togs emot av NVIDIA, enligt deras hemsida ska det ta ca 5 arbetsdagar innan ett ersättningskort skickas ut. Jag får ingen direktkontakt med RMA-teamet utan kommer bara till deras support (i Indien misstänker jag) som säger att de ska skicka en request till RMA-teamet.

Någon annan med liknande erfarenheter?

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

5 arbetsdagar efter godkänt RMA ärende. Hanteringstiden är "inom rimlig tidsram" vilket är upp till 90 dagar så vitt jag vet. Blir alltid längre RMA tider när man handlar direkt från Nvidia till exempel, de har inte samma support-kapacitet som tredjepartstillverkare har.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det hade troligen gått snabbare att reklamera.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av mrqaffe:

FE säljs väl bara av Nvidia, eller är jag helt snett ute?

AMD Ryzen7 3800X || Gigabyte X570 Ultra || Evga GTX 1080Ti || Crucial Ballistix Sport 3200 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || Samsung 960 Pro 1024GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av str8forthakill:

5 arbetsdagar efter godkänt RMA ärende. Hanteringstiden är "inom rimlig tidsram" vilket är upp till 90 dagar så vitt jag vet. Blir alltid längre RMA tider när man handlar direkt från Nvidia till exempel, de har inte samma support-kapacitet som tredjepartstillverkare har.

Nej i det här fallet är det 5 dagar från mottagande av mitt kort:

” Your request for a replacement has been accepted.
[...]
NVIDIA will ship the replacement item (freight charges paid by NVIDIA) normally within 5 business days after receiving your return.”

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av mrqaffe:

Det är köp direkt från NVIDIA så en RMA får kanske ses som en form av reklamation?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Barbaskoen:

NVIDIA will ship the replacement item (freight charges paid by NVIDIA) normally within 5 business days after receiving your return.”

Nu är det ju inte direkt normala omständigheter för närvarande, så längre ledtider får man dessvärre räkna med.

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 16GB Ballistix Sport LT 3000/15 @3733/16 | Asus Strix GTX 1060 6GB | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 4TB SSD av varierad kvalisort | Dell U2412M | Ducky One 2 | Steelseries Rival 310

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

@Barbaskoen:
Frågan är vart ifrån det skickas då, internationell transport är fortfarande lite svår just nu. Semestertider med.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Barbaskoen:

Det är köp direkt från NVIDIA så en RMA får kanske ses som en form av reklamation?

Är det köpt från en butik som är verksam inom EU är det i princip samma konsumenträttsregler som gäller men är det en butik som riktar sig mot andra världsdelar gäller deras regler.
Men visst kan det ta lite längre tis pga pandemin så det är alltid en bedömningssak fär rättsväsendet om man drar det till sin spets.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2017

När man går igenom såna här saker så ska man göra ljud från sig på rätt plattform. Ingen från NVIDIA läser sweclockers, men får du ut det på reddit (t.ex som denna som hände alldeles nyligen) så får du uppmärksamhet! ... Faktiskt också ett RTX 2080FE han hade.... allvarligt talat vad i helvete???????????? Förlorar dem 2080s stup i kvarten på RMA-avdelningen eller vad?

Med tanke på att den andra händelsen skedde så nära, så skulle jag rekommendera att du posta det på nvidia reddit.