Permalänk

RMA tar lång tid

Skickade in mitt RTX2080 FE för RMA pga missljud från ena fläkten. Har nu gått 3 veckor sedan kortet togs emot av NVIDIA, enligt deras hemsida ska det ta ca 5 arbetsdagar innan ett ersättningskort skickas ut. Jag får ingen direktkontakt med RMA-teamet utan kommer bara till deras support (i Indien misstänker jag) som säger att de ska skicka en request till RMA-teamet.

Någon annan med liknande erfarenheter?

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem

5 arbetsdagar efter godkänt RMA ärende. Hanteringstiden är "inom rimlig tidsram" vilket är upp till 90 dagar så vitt jag vet. Blir alltid längre RMA tider när man handlar direkt från Nvidia till exempel, de har inte samma support-kapacitet som tredjepartstillverkare har.

Permalänk
Rekordmedlem

Det hade troligen gått snabbare att reklamera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det hade troligen gått snabbare att reklamera.

FE säljs väl bara av Nvidia, eller är jag helt snett ute?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

5 arbetsdagar efter godkänt RMA ärende. Hanteringstiden är "inom rimlig tidsram" vilket är upp till 90 dagar så vitt jag vet. Blir alltid längre RMA tider när man handlar direkt från Nvidia till exempel, de har inte samma support-kapacitet som tredjepartstillverkare har.

Nej i det här fallet är det 5 dagar från mottagande av mitt kort:

” Your request for a replacement has been accepted.
[...]
NVIDIA will ship the replacement item (freight charges paid by NVIDIA) normally within 5 business days after receiving your return.”

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det hade troligen gått snabbare att reklamera.

Det är köp direkt från NVIDIA så en RMA får kanske ses som en form av reklamation?

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barbaskoen:

NVIDIA will ship the replacement item (freight charges paid by NVIDIA) normally within 5 business days after receiving your return.”

Nu är det ju inte direkt normala omständigheter för närvarande, så längre ledtider får man dessvärre räkna med.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

@Barbaskoen:
Frågan är vart ifrån det skickas då, internationell transport är fortfarande lite svår just nu. Semestertider med.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Barbaskoen:

Det är köp direkt från NVIDIA så en RMA får kanske ses som en form av reklamation?

Är det köpt från en butik som är verksam inom EU är det i princip samma konsumenträttsregler som gäller men är det en butik som riktar sig mot andra världsdelar gäller deras regler.
Men visst kan det ta lite längre tis pga pandemin så det är alltid en bedömningssak fär rättsväsendet om man drar det till sin spets.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

När man går igenom såna här saker så ska man göra ljud från sig på rätt plattform. Ingen från NVIDIA läser sweclockers, men får du ut det på reddit (t.ex som denna som hände alldeles nyligen) så får du uppmärksamhet! ... Faktiskt också ett RTX 2080FE han hade.... allvarligt talat vad i helvete???????????? Förlorar dem 2080s stup i kvarten på RMA-avdelningen eller vad?

Med tanke på att den andra händelsen skedde så nära, så skulle jag rekommendera att du posta det på nvidia reddit.