Outlook 2003 hugger av mejltext - Windows 10

Permalänk

Outlook 2003 hugger av mejltext - Windows 10

Sedan många år använder jag Outlook 2003 - med Word 2003 som textbehandlare - problemfritt.
Det har jag även gjort ett bra tag nu med Windows 10.
Plötsligt har jag problem med en av mina laptops, men inte de övriga.
Problemet uppstår vid utskrift, både till fysiska skrivare och till pdf-filer.
Ca 6-7 cm av textraderna huggs av på höger sida.
Ca 10 cm av textraderna huggs av i nederkant.
Jag har ominstallerat såväl Office 2003 som Windows 10 utan att det har hjälpt.
Finns det någon duktig "Outlook 2003-klassiker" som har goda råd att hjälpa med ?

Permalänk
Vila i frid

Du lär nog kika på "pappersformatet" som är valt som standard samt dess marginaler.

En offline standalone version 2016 Pro (eol 2025) kostar 1200 spänn från t.ex. pcmac.se

Permalänk

@hasenfrasen: Stort tack för att du tog dig tid att ge mig tips. Jag har tittat på pappersformatsinställningarna. De är dock korrekta. Det mystiska är att jag har samma program installerat på andra laptops och där är det inga problem med utskrifterna av samma mail. Det gäller både Win7- och Win10-datorer.
Tack också för tipset att köpa en senare version av Outlook. Version 2003 är den sista som kan använda Word som ordbehandlare, vilket jag önskar, då jag kan lägga in ett plug-in i Word, som jag vill kunna använda när jag skriver mail i Outlook.

Så problemet kvarstår, tyvärr. Om det finns några fler tips, vore jag mycket tacksam.

Permalänk
Vila i frid

Det stora "klippet" i marginalerna låter för mig som att marginalerna för A5 är valt för A4. Vad säger CTRL-P under Properties på Width och Height? Likaså vad det står under CTRL-P Options vilka checkboxar som är valda?

Permalänk

@hasenfrasen: Tack för dina tips och frågor.
Det står A4 samt 210 x 297 mm
Hälsningar, Roland