Hur mycket betyder att livspartnern är fysiskt snygg, och hur långt är ni beredd att gå för att behålla henne?

Permalänk
Avstängd

Hur mycket betyder att livspartnern är fysiskt snygg, och hur långt är ni beredd att gå för att behålla henne?

Hittade ingent tråd om detta. Många människor är sexuella varelser, men hur viktigt är det för dig och hur mycket är du beredd att offra för att behålla henne(oftast är det killar som är redo att ge upp både det ena och andra bara för att behålla skönheten)?

Detta är inget vulgärt och helt naturligt, borde ju vara godkänt att ha som tråd.

Kan ta mig som exempel, träffade en skönhet, hon gav intrycket av att vara 100% godhjärtad, perfekt. Dröjde inte länge c.a 1 månad innan hon ville ha bort många mina kära ägoderlar som jag gillar, bilen (för stor, drar för mycket bensin enligt henne, speldator är bara föra barn, och många andra grejer. Sexet var underbart och dessutom dagligen, jag ser bra ut, men åtråvärda blickarna hon fick på stan etc, kändes riktigt trevligt. Men droppen som fick bägaren att rinna över var att hon alltid ville bestämma vart vi skulle åka, hon ringde sin mor dagligen, hade inget emot det, jag ringde min en till två gånger i veckan och en gång sa hon bitskt "mammas pojke", "ringer jämt till din morsa".

Det fick mig förbannad, jag gick lugnt fram till henne och sa att sex och skönhet är sannerligen inte allt och kan förvandlas till något man inte alls är intresserad av. Inte ett ord av dig, ta dina saker och flytta du har ett dygn på jag vet att det är tillräckligt med tid för dig att flytta.

Nu har jag lyckligtvis en ung skönhet på alla sätt och vis, vi båda kompromissar i förhållandet, hon är perfekt. Hur är det med er, gör ni allt för att inte förlora en fysisk skönhet trots att hon har gått alldeles för långt i sina krav och ni vågar inte protestera för risken att förlora henne, eller har ni haft turen att hitta både en inre och yttre skönhet?

Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Medlem

Någon har uppenbarligen spelat lite för mycket Leisure Suit Larry

Permalänk
Avstängd
Skrivet av improwise:

Någon har uppenbarligen spelat lite för mycket Leisure Suit Larry

Avskydde det spelet. Humor är välkommet, men ditt inlägg var bara meningslöst.

Visa signatur

Nu är sommaren här, svettig och dammig och slö och tvär.
Torteras jag av sol. Jag pustar och flåsar med stort besvär. Huden är rödbränd och svider. Svedan är värst bak på ryggen. När solen gått bort kommer myggen. Blekfeta kärringar på var strand. Är gnälliga och sura. Ungar som bråkar och kastar sand, spiller saft och glass.

Permalänk
Medlem

Alltså, jag blir lite fundersam kring hur du ser på din partner och kanske lite livet i allmänhet? Eller så får du inte riktigt fram det du vill säga i textform.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk

Yttre skönhet, bra utseende är trevligt, men jag ser det mest som en bonus hellre än något slags krav.
Finns ju flera mått på "skönhet", utseende, stil, humor mm.

Finner inget som helst nöje i att behöva "visa upp" min partner för att få andra att tappa hakan.
Utseendet brukar vara det som åldras sämst hos de flesta, finns såklart undantag, men livet är inte en dans på rosor.
Personlighet burkar däremot kunna bestå desto bättre, -även om det finns tyliga exempel på att även sånt kan förändras med tiden.

För mig är det viktigast att jag trivs och mår bra med personen jag trots allt spenderar mest tid med här i livet.
Kompromisser hör till. Uppoffringar också.

Ett bra förhållande för mig innebär att när båda "ger och tar", det får inte enbart vara jag eller min partner som ständigt avgör allt eller bestämmer. Omväxling förnöjer.

En ömsesidig hänsyn och åtminstone försök till samsyn på problemen som uppstår, är nödvändigt för att få vardagen att gå ihop.

Visa signatur

💻 - ASUS ROG Strix G15 Advantage Edition G513 / AMD Ryzen 9 5900HX / Kingston Fury 64GB DDR4 3200MHz (2x32GB) / Samsung PM991a M.2 1TB + Corsair Force MP400 4TB / Solus 4
🖱 - Razer Deathadder Elite / ⌨ - Logitech UltraX
🎧 - Kingston HyperX Cloud II
📱 - Nokia XR20 / Android 11

Permalänk
Medlem

Nog väldigt svårt att svara på. Jag lever ensam sen nio år och tänker nog fortsätta göra det livet ut, men jag funderar ändå på hur jag skulle prioritera. Jag lockas av humor, intelligens, lekfullhet, kvickt intellekt, självständighet och snällhet. Fysiska egenskaper är mindre viktiga men inte oviktiga.

Jag brukar säga att utseendet aldrig kan hjälpa, men det kan stjälpa. Med det menar jag att ett fördelaktigt utseende inte räcker om de personliga egenskaperna inte är de rätta. Men ett "sämre" utseende kan göra det svårt trots att de personliga egenskaperna är de rätta. Med "sämre utseende" menar jag fysiska attribut som jag finner direkt avtändande, och det är en rätt liten andel av befolkningen som hamnar i den kategorin.

Jag skulle aldrig stanna kvar i ett förhållande där den andra parten försöker styra och dominera. Jag ser en relation som två skepp som under en del av resan seglar intill varandra på samma kurs. Om situationen kräver så får man styra åt olika håll. Ingen äger nån annan.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Depeche Mode och låten Somebody, nailed it, nuff said! Henne kämpar jag för.

Permalänk
Medlem

Är precis den frågan jag typ aldrig vågat fråga. Har träffat tjejer som varit fantastiska men sen efter ett tag insett att jag inte längre är attraherad till dem. Vet inte om det är pga deras utseende eller bara en skitgrej.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Kommer in tidigt, håll en god ton i tråden och var trevliga mot varandra

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrilleD:

Hittade ingent tråd om detta. Många människor är sexuella varelser, men hur viktigt är det för dig och hur mycket är du beredd att offra för att behålla henne(oftast är det killar som är redo att ge upp både det ena och andra bara för att behålla skönheten)?

Detta är inget vulgärt och helt naturligt, borde ju vara godkänt att ha som tråd.

Kan ta mig som exempel, träffade en skönhet, hon gav intrycket av att vara 100% godhjärtad, perfekt. Dröjde inte länge c.a 1 månad innan hon ville ha bort många mina kära ägoderlar som jag gillar, bilen (för stor, drar för mycket bensin enligt henne, speldator är bara föra barn, och många andra grejer. Sexet var underbart och dessutom dagligen, jag ser bra ut, men åtråvärda blickarna hon fick på stan etc, kändes riktigt trevligt. Men droppen som fick bägaren att rinna över var att hon alltid ville bestämma vart vi skulle åka, hon ringde sin mor dagligen, hade inget emot det, jag ringde min en till två gånger i veckan och en gång sa hon bitskt "mammas pojke", "ringer jämt till din morsa".

Det fick mig förbannad, jag gick lugnt fram till henne och sa att sex och skönhet är sannerligen inte allt och kan förvandlas till något man inte alls är intresserad av. Inte ett ord av dig, ta dina saker och flytta du har ett dygn på jag vet att det är tillräckligt med tid för dig att flytta.

Nu har jag lyckligtvis en ung skönhet på alla sätt och vis, vi båda kompromissar i förhållandet, hon är perfekt. Hur är det med er, gör ni allt för att inte förlora en fysisk skönhet trots att hon har gått alldeles för långt i sina krav och ni vågar inte protestera för risken att förlora henne, eller har ni haft turen att hitta både en inre och yttre skönhet?

Det värsta jag vet är folk som kritiserar mig eller mina livsval. Är jag däremot trollbunden så vette fan. Snorren och hjärtat har brukat få styra mina livsval snarare än magkänslan. Detta enda tills det skitit sig allt för mycket. Jag har haft två patologiska lögnare efter varandra under en period om ungefär 6 år sammanlgt. Det har varit ett rent helvete, men har inte riktigt insett det förrän efteråt. Blev manipulerad konstant. Oftast subtilt så man inte märker det. Utvecklade ME/CFS och har nu gått hemma i 4 år. För två år sen drabbades jag av svår tinnitus. I slutet av den första destruktiva relationen och mitten av den andra, så dog två av mina bästa vänner inom loppet av knappt två år.

När man väl hoppat på den nedåtgående spiralen tycks det inte finnas någon hejd. Ett trauma avlöser det andra. I mitt fall började det med att jag stannade med en destruktiv tjej trots att magkänslan sa att jag borde lämnat från början. Men jag stannade bland annat på grund av skuldkänslor och dåligt samvete. Något hon hela tiden utnyttjade. Hennes oacceptabla beteende skyllde hon ifrån sig bland annat på övergrepp i barndomen etc.

Så med facit i hand så skulle jag råda dig att lämna om hon vill förändra dig eller på andra sätt försöker manipulera dig. Om det nu inte är så att hon bara skämtar?! Men det tvivlar jag på eftersom du skriver om det här.
En annan sak också... Bara för att det kanske finns en förklaring till ett oacceptabelt beteende, så är det ingen ursäkt. Det fattade aldrig jag då och det har stått mig dyrt.

Vad gäller kvinnlig skönhet kan vi åtminstone trösta oss med att den är är lite som dagssländors existens. Den blommar snabbt men vissnar ännu snabbare. När hon sen vissnat finns det två scenarior; hon tvingas bli en bra människa när hon väl blivit ful, eller så blir hon en nostalgisk bitter otrevlig jävel som lever ensam och längtar tillbaka på sina förlorade glansdagar.

Jag tror på dig. Lycka till!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oxies Husse:

Depeche Mode och låten Somebody, nailed it, nuff said! Henne kämpar jag för.

This, so much.

"I want somebody to share, share the rest of my life
Share my innermost thoughts, know my intimate details
Someone who'll stand by my side and give me support
And in return, she'll get my support
She will listen to me when I want to speak
About the world we live in and life in general
Though my views may be wrong, they may even be perverted
She'll hear me out and won't easily be converted
To my way of thinking, in fact, she'll often disagree
But at the end of it all, she will understand me


I want somebody who cares for me passionately
With every thought and with every breath
Someone who'll help me see things in a different light
All the things I detest I will almost like
I don't want to be tied to anyone's strings
I'm carefully trying to steer clear of those things
But when I'm asleep I want somebody
Who will put their arms around me and kiss me tenderly
Though things like this make me sick
In a case like this, I'll get away with it"

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Det var mycket viktigare när man var yngre, klart att det ska finnas en attraktion men jag har märkt att det kommer mer av personens egenskaper och intressen och tankesätt än hur dom ser ut fysiskt. Med det sagt så finns det en lägstanivå på utseendet.

För att beskriva det så kan jag tycka en 7a är bra mycket mer vacker än en 10 poängare utan en attraktiv personliget.

Dock tycker jag attraktionen kan försvinna om man inte sköter sin fysik som kvinna, några extra sambokilon är okej om man försöker vara aktiv. Om man bara vill sitta i soffan och trycka i sig godis så försvinner min atraktion rätt snabbt för personen även om vikten skulle va densamma.

Även viktigt för mig att man håller sig fräsh och skippar mjukisbyxorna med intorkade spår av ostbågar när det inte är helg osv.(ett exempel bara )

Fimns andra saker jag också värdesätter i attraktion som går före utseendet.

Skulle aldrig behålla någon om personen enbart hade utseendet blir utråkad för fort för det.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Hon måste vara fysiskt snygg, annars fungerar det inte.
Just nu träffar ja en tjej som är trevlig o godhjärtad fast väger 3kg under mig (hon e kraftig), har artrit, tål inte sol, kan ej springa lr träna o skäms för sin kropp....

Det kommer inte hålla. Kommer skaffa Tinder o ragga järnet väldigt snart.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

killar som låter tjejerna köra med en, kommer ändå bli dumpade eller vänstrade mot, så spelar ingen roll om hon är snygg eller inte. Killar som inte låter sig köras med har aldrig dessa problem. med andra ord skulle aldrig låta mig köras över som i din beskrivning, jag har sett det för många gånger hos polare, börjar man mjäka så är det redan kört. jag är nu gift sedan 20år har två barn och vi har nog bråkat 1 gång dom senaste 15åren som varade i ca:10min. Däremot när det gäller barnen, låt mamma bestämma vad och när dom ska göra saker, av någon anledningen tycks just detta vara väldigt viktigt för dom flesta mammorna. det betyder inte att man ska låta dom bestämma vad när du ska göra sakerna med barnen. vill dom absolut göra en särskild sak, gör det men du får göra det själv tvinga inte på mig dina måsten.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Denna tråden känns lite mystisk utan en definition på snygg. Vad är snyggt och hur kvantifieras det? Finns det ens objektiv snygghet?

Men till saken, känns som att generellt utseende är bra mycket mindre viktigt med åren. I unga tonår var det nog ett mycket viktigare urskiljningsinstrument än nu när jag är 30+, kanske berodde det på att jag inte riktigt visste vad jag sökte i yngre år?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Attraktion för mig är typ 70% personlighet och 30% utseende, så det spelar väl ingen större roll för min del.

Den andra frågan förstår jag inte. Menas det hur mycket jag skulle göra för att relationen skulle kunna fortgå? Ganska mycket skulle jag nog säga, jag gillar också att utvecklas. Skulle jag träffa någon som tycker att datorer är för barn eller att jag har för många cyklar så är vi inte menade för varandra

Permalänk
Medlem

Diskussion som säkert ger mer på typ flashback där det finns blandat folk och inte bara vi datanördar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Diskussion som säkert ger mer på typ flashback där det finns blandat folk och inte bara vi datanördar.

Som dessutom vet att det mesta kan göras snyggt med nog mycket RGB-belysning

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Definitionen av ”snygg” är nog väldigt olika men nog ska vi kunna diskutera detta utan att blanda in politiska preferenser (hur nu det gick till 🤦🏼‍♂️)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Tycker vi alla borde vara som Keanu och se insidan som det viktigaste <3 Allt annat är bara lyx.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Tycker vi alla borde vara som Keanu och se insidan som det viktigaste <3 Allt annat är bara lyx.

https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/gettyimages-1185132509.jpg

Vadå? Han ser väl bra ut? Och har sin mor med sig på röda mattan... Det är väl gulligt?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Har haft min käresta i 20 år nu och det är klart att det det varit upp och ner.
Men medan jag haft mitt förhållande så finns det flertalet vänner som gått på den grönare sidan och mist allt.
Ibland får man tyvärr backa och lägga sig om man vill att det skall fungera.
Tror att det är till att bjuda till från båda sidor om det skall fungera och vara bra.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vadå? Han ser väl bra ut? Och har sin mor med sig på röda mattan... Det är väl gulligt?!

Det där är hans ligg!

Permalänk
Avstängd

Skönhet falnar, utseende förändrad, ideal skiftar, sex blir vardag, men arbetar man på att uppskatta personen under ökar attraktionen. Fokusera på att ge, inte på att få. Sätta partnerns behov framför egna. Allt till en viss gräns naturligtvis.

Detta med snygghet har jag aldrig fattat riktigt. Eller att sätta siffror på folk. Kvinnor jag funnit attraktiva har haft mycket lite gemensamt till det yttre.

Permalänk
Bildexpert

Låter som att de heterosexuella har varit i farten igen.

Permalänk

"Snygga" tjejer har jag sällan mer än haft sex med. Och sällan så bra sex, känns som flera av dom har tyckt att det räcker att låta störande högt och leka med sina egna bröst. Sedan är ju "bra" sex väldigt subjektivt. Det kan vara allt från "Ohh, hon rör på sig" till "Vad roligt att se när 20 killar står på rad att få ta henne medan hon är fastspänd i ett kors på en swingersklubb"
Sedan finns det kategorin freaky som är riktigt skoj där man aldrig vet var det slutar sexuellt
Kvinnor som jag haft förhållande med har varit något helt annat som lockat, vet inte alltid vad. Tror på feromoner och avelsinstinkter, dom har dock en tendens att bli attraktivare ju mer man umgås med dom.
Är det inte i scarface han förklarar varför han har älskarinnor för att dom där sakerna skulle jag aldrig göra mot sina barns moder?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Det där är hans ligg!

Jag tror han var lite sarkastisk där.
Anyhow, min fru låter mig i stort sätt göra hur jag vill. Hon klagar aldrig om jag köper datordelar eller annat skit.
I huset har jag min källare som jag har datorrum och biorum i där jag och barnen lirar spel tillsammans.
Sålänge barnen sköter skolan så är det ok med henne. Jag älskar henne oerhört för hon är en riktig kvinna (snygg dessutom). Hon städar 99% av gånger då jag i ärlighetens namn hinner inte innan hon har fixat allt. Min förra tjej var en grisig lat jävel.
Jo mer jag tänker så inser hur bra hon egentligen är. Ska fan gå och köpa blommor till henne på direkten.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.