Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Skrivet av fiskebulle:

Spelar nästan bara Age of Empires 2:DE

Kul med ranked, även fast spelet har en del utveckling kvar för att verkligen vara modernt.

Har du testat fyran? Jag gillar det än bättre än tvåan... 😇

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Har du testat fyran? Jag gillar det än bättre än tvåan... 😇

Nej,

Har tittat på lite olika streamare, men det faller mig ej i smaken.

Permalänk
Medlem

Blev lite Ayo the Clown... kul plattformsspel, ganska "casual" och det är ungefär det jag orkar med så här mitt i natten

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Idag släpptes Fashion Police Squad och jag spelade till bana 3, det var ganska kul... lågupplöst retrografik så att spela i 4k gjorde ingen skillnad
Det är ett FPS där man inte dödar fienden utan man byter mode/kläder på dom... exempelvis gråa kostymnissar skjuter man med färgvapnet så dom blir "sexy" eller "sassy"😂 Kul humor också.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Testade just svenskutvecklade Sir Whoopass™: Immortal Death ett komiskt action-RPG... grafiken är ganska opolerad med stela animtioner och så men jag gissar det är med flit för det är verkligen inget spel som tar sig själv på allvar Jag tyckte det var kul att spela så jag kommer fortsätta med det.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

En kort stund med Gunlocked ikväll... det är ett roguelite som ser ut som ett shoot'em up men man styr bara skeppet och inte när man ska skjuta med vapnen, det är en sorts radar som sveper runt skeppet och låser vapnen på dom fiender som hamnar i svepet och till en början kan den bara låsa 3 fiender men har man tur får man uppdateringar som gör att mer fiender blir "gunlocked" Det finns även en massa andra uppdateringar och nya vapen man kan få.

Jag spelar bara Gunlocked i väldigt korta sessioner... det är ett perfekt spel att spela när man inte vet vad för spel man ska spela och då brukar det funka att starta Gunlocked för att få en känsla vad för typ av spel man vill/orkar spela Så fungerar det för mig iaf... en aptitretare innan man går på något tyngre spel

Fortfarande early access (släpptes i april i år) och det kommer nya versioner ofta.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Innan datorn rasade helt körde jag Teardown senaste veckan. Helt underbart spel! Totalt destructible voxelbaserat, lagom pussel vs stress och roliga uppdrag och utforskning

Permalänk
Medlem

Köpte precis Outriders har spelat i kanske 2tim, fett bra spel faktiskt

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk

Saipens

lite annorlunda bygg/survival spel jämfört med de flesta andra jag kört.
börja på stenåldern och arbeta sig framåt.
undersöka föremål för att förstå vad man kan göra med dem, tex slår man 2 stenar mot varandra så går de tillslut sönder, vilket bildar vassare sten bitar som man kan göra yxor knivar utav, det är så teknologin går framåt i detta spelet.
världen är GIGANTISK, bokstavligen talat, har man lyckats få till en by så är det mindre än en droppe i havet då man zoomar ut och ser hela världen.
typ 5 timmar in i spelet och jag kan då inte klaga än så länge.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Quake 4 via Gamepass PC. Körde det aldrig tidigare när det kom för 15+ år sen så är en ny upplevelse för min del och nästan lite nostalgi med gamla "Doom 3-motorn".

Permalänk
Medlem

Watchdogs 2, snart klar dock
Värt att köpa legions? Eller finns något annat?
Gillade horizon zero Dawn, metal gear samt watchdogs (har kört alla gta redan)

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Watchdogs 2, snart klar dock
Värt att köpa legions? Eller finns något annat?
Gillade horizon zero Dawn, metal gear samt watchdogs (har kört alla gta redan)

Days Gone skulle jag tro du gillar kanske även Dying light 2.
https://youtu.be/QmxuVfL3BV8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Watchdogs 2, snart klar dock
Värt att köpa legions? Eller finns något annat?
Gillade horizon zero Dawn, metal gear samt watchdogs (har kört alla gta redan)

Horizon Forbidden West (uppföljaren till Horizon Zero Dawn) om du har en PS5:a (eller PS4:a). Grym uppföljare, tycker jag. Men gör sig just nu bäst på PS5. Kanske kommer till PC nån gång i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Horizon Forbidden West (uppföljaren till Horizon Zero Dawn) om du har en PS5:a (eller PS4:a). Grym uppföljare, tycker jag. Men gör sig just nu bäst på PS5. Kanske kommer till PC nån gång i framtiden.

Tyvärr är jag konsol befriad. Annars hade jag definitivt köpt HFW, var ett riktigt kul spel 😁

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Spelade lite Isle of Arrows igår och lite idag igen. Det är ett Tower Defense-spel där man även placerar ut vägen fienden går på och försöker göra den så lång och farlig som möjligt för fienderna. Vilka delar man får slumpas fram och oftast känns svårihetsgraden väldigt ojämn men övervägande svårt. Jag ska ge det några försök till för det är ju inget dåligt spel rent allmänt🙂

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Spelar 3D Tetris nu.
1989 var det ballt med versionen BlockOut
och jag råkade vara typ dubbelt så bra som alla andra på level: Out of control
Glömde bort det men hittade det online för 3 år sedan av en slump då jag jobbade som matematik och fysiklärare på gymnasieskolor och högstadiet.
Jag utmanade alla elever på flera skolor och upptäcka att jag var lätt 3 ggr så bra som typ alla elever. Kan bara dra slutsatsen att ungdomar idag inte skruvar och bygger lika mycket som när jag var ung.
Har nu hittat en global version som heter BlockOut2 i Open Source C / C++ där man kan ladda upp sina poäng och är där rankad som nummer 25 på level Out of control
Finns en online också med global scoreboard.
Har utmanat alla på spelforum i Sverige och på skolforum och kan bara konstatera att jag måste vara Svensk Mästare i 3D Tetris.
Om någon kan slå mig i versionen BlockOut2 på level Out of control så kontakta mig.

Mvh MagI
.........

Visa signatur

"Frågan är om tillståndet i världen någonsin kommer att bli beviljat"
Är Svensk Mästare i BlockOut2 på level: Out of control , https://blockout.nu

Permalänk

weird west
sapiens
food truck simulator
zcrew
lumberjack dynasty
arcade paradise

bara temporära spel fram tills dess att det har blivit kallt ute då jag årligen brukar dra igång assassins creed odysey som jag lirar under vinterns kalla månader då spelet bokstavligen talat värmer en när man springer omkring i soliga grekland

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Just nu Horizon Forbidden West och Stray på PS5 samt AC:Valhalla på PC.
Varvar med lite Co-op i Borderlands 3 som legat å dammat ett bra tag.

Blir lite The Quarry snart i höstmörkret med vänner också

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 13
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.

Permalänk
Medlem

Efter ett långt uppehåll så tänkte jag att jag (äntligen) skulle ta och klara av Far Cry 4... har spelat det till och från i ganska många år nu😅 Har precis tagit alla bell towers och nu ska jag nog fortsätta med storyn och få det avklarat.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Lirar just nu Titan Quest...

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av bikerrog:

Lirar just nu Titan Quest...

Bra jävla spel, det där! Dammade av det titt som tätt år efter release. Också svinkul att utvecklarna jobbat vidare med det och levererat flera expansioner.

Själv startade jag nyligen om Assassin's Creed 4: Black Flag. Spelade det senast när det släpptes för nio år sedan och var helt beredd på att det skulle åldrats som mjölk. Men jag måste ändå säga att spelet håller än!

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Efter lanseringen av Spider-Man på PC blev jag sugen på att ge mig i kast med spelet.
Eftersom jag redan ägde det till PS5 var det dock där det fick bli att köra igenom det då det var svårmotiverat att köpa det en gång till.

Permalänk
Medlem

På gaming PC. League of Legends, Fallout 4 med 200 mods, Europa universalis 4, ev ströspel.
På Steam deck, Hades.

spenderar mest tid på hades och decken just nu dock.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Lego Master

Satte mig med Generation Zero igår minsann, får spä på mina 300h jag redan har.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Fastnat lite hårt för Heroes of Might and Magic 3 igen, lirar det tillsammans med en fan-made expansion namngiven Horn of the Abyss.

En hel del förbättringar som tillkommit

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Fastnat lite hårt för Heroes of Might and Magic 3 igen, lirar det tillsammans med en fan-made expansion namngiven Horn of the Abyss.

En hel del förbättringar som tillkommit

Det där låter spännande 🤔 är det enkelt att få in fan-Made expansioner? Funkar dom till HD versionen av spelet? 😍

Permalänk
Medlem

Otroligt lätt, du laddar ned det, pekar på mappen och trycker kör
Sen får du en klient som sköter allting. Sen trycker du play så är det igång.
Det är på https://www.hota.acidcave.net/download.html man laddar ned det.

Funkar till både och (HD, inte HD) om jag minns rätt

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

Andra rundan på RE Village och tredje på Cyberpunkan!

Permalänk
Medlem

3D Tetris som heter BlockOut eller BlockOut2 på level: Out of control
Är Svensk Mästare och är globalt rankad som nummer 25.

Någon som kan utmana mig?

MagI
.................

Visa signatur

"Frågan är om tillståndet i världen någonsin kommer att bli beviljat"
Är Svensk Mästare i BlockOut2 på level: Out of control , https://blockout.nu

Permalänk
Medlem

Far Cry Primal... tidigare hade jag tre stycken Far Cry-spel som jag spelade samtidigt och skiftade mellan, det var FC3, FC4 och Primal... och nu är det bara Primal kvar.
Fast å andra sidan har jag börjat lite med FC5 så nu är det Primal och FC5 jag skiftar mellan men jag ska försöka fokusera på Primal så jag kan flytta det till listan med avklarade spel😅

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11