Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Påbörjade The Callisto Protocol (PS5) idag. Känns helt okej så här långt. Är inte helt överens med dodge funktionen än så länge, men jag kanske kommer in i det.

Permalänk
Medlem

Efter att jag klarade Guardians Of The Galaxy, rekommenderas starkt! Började jag köra Gears Of War 4 nu som legat i backloggen ett par år haha, sen blir de gears 5

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Plockade upp God Of War: Ragnarök igen efter en 50-timmars avstickare i Pokemon Scarlet.
Typ glömt bort kontrollerna men är snart på banan igen.

Permalänk
Medlem

Vampire Survivors. Sjukt beroendeframkallande spel. Vem behöver AAA-titlar när sånt finns

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Ny säsong i Destiny 2, så nu är man fast ett par månader till nästa DLC ^^
Varvar med NFS Unbound på PC och Horizon: Forbidden West på PS4 !

Permalänk
Medlem

Blev klart med God Of War 2018 igår kväll.

Grymt bra spel men tyvärr föll det mig ändå inte riktigt i smaken till trots. Ångrar inte att jag lira dock!
Helt fantastiskt bra gjort och combaten var mycket rolig.

Är i grunden ingen fantasy kille så kan aldrig riktigt leva mig in och och bli intresserad
av historierna när dom är så långt ifrån "verkligheten". Det vart svårt att hänga med i Loren med
den saliga blandningen av gudar och varelser med knepiga namn och berättelser som var svåra att förstå sig på.
Ville ändå prova spelet då det fått så bra kritik.

Blir RDR2 nästa som jag köpte på Steam för 20Euro nyss.
Har bara 100Mbit bredband så tar väl tills ikväll innan jag kan spela dock, 120GB stort.
Gillar denna typ av mer jordnära setting bättre och kan leva mig in mer i historien och karaktärerna då.

Äger 3 kopior av spelet nu haha. Blir som GTA5 där man har ett exemplar på varje plattform typ.
Denna gång blir det bara att lira storyn dock, annars blir man aldrig klar..

Permalänk
Medlem

Wow Df, wotlk clasic och d3. Spelvärldens motsvarighet till droger.....

Permalänk
Medlem

Testade att spela lite Turbo Sloths eftersom jag var sugen på lite arkadracing och jag fick det jag ville ha... jag är nöjd med det här spelet😊 Har stöd för RTX också men då fick jag sänka upplösningen till 1440p istället för 4K.
https://store.steampowered.com/app/1443630/Turbo_Sloths/

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Har börjat spela PixelJunk™ Monsters 2 igen... spelade det lite på Switchen några år sedan men har sedan dess köpt det på Steam och började om igen med spelet🙂
Det är ett tower defense-spel med väldigt charmig grafik, man kan även se världen på marknivå om man vill och då är det riktigt snyggt men jag har inte kommit på någon direkt praktisk användning av att kunna göra det för oftast vill man ha kameran ganska högt uppe för att se så mycket som möjligt av kartan.

https://store.steampowered.com/app/749800/PixelJunk_Monsters_2/

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Testade Forspoken demot och det var inte dåligt, det var inte fantastiskt heller. Jag har varit lite tveksam till det utifrån det som visats ifrån det den senaste tiden. Men jag vet inte om jag tänker skaffa det på releasedagen. Jag tror det blir att vänta tills det dyker upp lite billigare.

Permalänk
Medlem

Jag och min kompis kör igenom terraria för typ 100e gången, så himla mysigt spel.
Här är basen jag slängt ihop!

Permalänk
Avstängd

Köpte för Switch för 10kr, lite annorlunda indie spel där man spelar golf på jorden efter att den har gått under p.g.a. människans natur.
Nu bor vi på Mars och en del åker till jorden för att spela...golf. Radion som är på och musiken lägger till en del för stämningen.
Inga X-antal försök att få in bollen, man kör på tills den hamnar i hålet. Gubben flyger även automatiskt vidare till bollen så man behöver inte ens gå själv.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Köpte för Switch för 10kr, lite annorlunda indie spel där man spelar golf på jorden efter att den har gått under p.g.a. människans natur.
Nu bor vi på Mars och en del åker till jorden för att spela...golf. Radion som är på och musiken lägger till en del för stämningen.
Inga X-antal försök att få in bollen, man kör på tills den hamnar i hålet. Gubben flyger även automatiskt vidare till bollen så man behöver inte ens gå själv.

Trevligt, ser faktiskt väldigt mysigt ut!
Har ingen Switch men en Steam Deck så la till spelet i wishlisten där då det kostar en hundring just nu. Blir säkert rea i mellandagarna.

Lirar själv Telltale Walking Dead på Steam Decken, har aldrig blivit av att jag spelat det på datorn.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk på PS5, so far so good. Är imponerar av grafiken 😊

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Biomutant (PS5). Har bara spelat ett par timmar än så länge, men det verkar lovande.

Permalänk
Medlem

Telltales Walking Dead på Steam Decken. Har inte provat det innan då grafiken såg så utdaterad ut men nu efter att ha kört igenom nästan hela första sägongen är verkligen allt annat i spelet så sjukt bra producerat att det inte spelar någon roll att grafiken är i simplaste laget. Dom lyckas ändå skapa rätta känslan big time.
Ångrar bara att jag inte skaffade Definitive Edition då jag nu måste köpa alla säsonger separat för att spaningarna inte överförs mellan vanliga Edition och Definitive..

Permalänk

i brist på annat att spela, så drog jag åter igen igång en ny omgång utav europe universalis 4.
bortsett från hearts of iron spelen, så har erövring utav hela världen aldrig varit roligare

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Doom Eternal.
Jag har sällan känt den typen att tillfredsställelse av att slakta monster och as i spel som i detta spel

Permalänk
Medlem

Köpte Witcher 3 til Switch nu när det var på rea. Har försökt starta typ 3 gånger på PC, men den här gången ska jag spelar mer än två timmar innan jag tröttnar!

Permalänk
Medlem

Spelade igenom High on Life, var riktigt bra tyckte jag.

Börjat spela igenom Witcher 3 igen med nya uppdateringen men på New Game +, vet inte om det kanske var en dålig ide att köra New Game + då jag bara dör om och om igen och inte kommer ihåg hur något funkar. Verkar som den skippar tutorials i NG+?

Annars spelar jag en massa Genshin Impact som standard.

Permalänk
Medlem

Köpte AC Odyssey för 15 EUR på Steam, mitt första AC nånsin. Roligt med utforskande helt klart. Vansinnigt köttig karta.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Jag köper inga spel längre då min ekonomi är helt piss och kommer alltid vara det
Kör Far Kry 3 just nu men spelet kan tyvärr bugga ur ibland och då tappar man fps till 15 fps ibland. Det är enbart det spelet som ballar ur. Kan dock inte minnas att det blev så när jag hade Windows 7. Kör Windows 10 nu

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Horizon Zero Dawn på PC, över förväntan! Riktigt bra spel!

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag köper inga spel längre då min ekonomi är helt piss och kommer alltid vara det
Kör Far Kry 3 just nu men spelet kan tyvärr bugga ur ibland och då tappar man fps till 15 fps ibland. Det är enbart det spelet som ballar ur. Kan dock inte minnas att det blev så när jag hade Windows 7. Kör Windows 10 nu

Om du har "råd" att unna dig amazon prime får du både deras streaming samt 3-12 spel varje månad ... För 58:-, relativt najs
Har skaffat
Total war :Warhammer 2+warhammer 1 +dlc
AC odessey
Far cry 4
Wrc
Etc etc

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Kör just nu RDR2 på PC. First person läget är underbart när man springer runt med slaktarkniven 😂

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Har tillbringat större delen av helgen med Witcher 3. Det är verkligen en fröjd att återbesöka världen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Har tillbringat större delen av helgen med Witcher 3. Det är verkligen en fröjd att återbesöka världen!

Snyggt! jag kanske borde installera det igen då och dra en vända i världen

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Warhammer darktide har spelats lite i helgen Är sugen på o köra genom witcher igen dock.. eller Cyberpunk, se om de blivit bättre

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Cyberpunk: 2077 på PS5, det blev dags till slut.

Permalänk
Medlem

Börjar beta av en lång backlog nu och då stod The Last of Us: Part II först på listan. Än så länge är jag väldigt positivt överraskad. Därefter blir det Persona 5. Temat är att beta av hela PS4:ans backlog så jag kan pensionera konsolen tidigt nästa år.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |