Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Har lite för mycket på gång samtidigt som ofta. I sluttampen av God of War (ska jag göra sidogrejer eller klara av det?), fastnade återigen med Stardew Valley då jag ville ha något enkelt i väntan på Hogwarts Legacy-släppet. Och förstås Hogwarts Legacy.

Har en del jag inväntar kunna börja spela också. Uncharted 4 och uppföljaren, en ny genomspelning av Cyberpunk 2077, Witcher 3 i och med RT-patchen. Satisfactory såg jag nämnas ovan och det vill jag återvända till, även om jag försöker invänta släppet av fullständiga spelet.

Så mycket att spela, så lite tid.

Visa signatur

Huvuddator: 5900X, 32GB, KFA2 RTX 4090 SG, 5TB NVMe/SATA SSD, 4K144Hz Acer X322QKKV
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Ultrabook: Dell XPS 13 modell 9310
Steam Deck, Switch, PS5 och Xbox One X

Permalänk
Skrivet av anders190:

Har lite för mycket på gång samtidigt som ofta. I sluttampen av God of War (ska jag göra sidogrejer eller klara av det?), fastnade återigen med Stardew Valley då jag ville ha något enkelt i väntan på Hogwarts Legacy-släppet. Och förstås Hogwarts Legacy.

Har en del jag inväntar kunna börja spela också. Uncharted 4 och uppföljaren, en ny genomspelning av Cyberpunk 2077, Witcher 3 i och med RT-patchen. Satisfactory såg jag nämnas ovan och det vill jag återvända till, även om jag försöker invänta släppet av fullständiga spelet.

Så mycket att spela, så lite tid.

Spela klart ett spel, jag valde att klara god of war + Valkyrierna. Sjukt roligt!
Uc 4 är ca 20h om du spelar del 1 och 2 och följer story (riktigt kul spel)

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Spela klart ett spel, jag valde att klara god of war + Valkyrierna. Sjukt roligt!
Uc 4 är ca 20h om du spelar del 1 och 2 och följer story (riktigt kul spel)

Egentligen bara Hogwarts som är ny, har spelat igenom samtliga tidigare, just Uncharted-spelen var nog senast spelade när Lost Legacy släpptes. Så har ingen brådska att spela igenom dom. Men de är samtliga långa spel förstås. Hade hoppats vi fått se någon ny del i serien vid det här laget men skönt att få återvända till dessa igen.

Har iofs också Portal RTX påbörjad men tänkte spela klart den imorrn kväll efter jobbet.

Visa signatur

Huvuddator: 5900X, 32GB, KFA2 RTX 4090 SG, 5TB NVMe/SATA SSD, 4K144Hz Acer X322QKKV

Permalänk
Medlem

Klar med Hogwarts efter närmare 40 timmar. Toppenspel.
Tänkte ta mig an Night in the Woods nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Days Gone är jag jättesugen på, jag har det i Steam sedan länge. Jag har suktat efter det sedan jag såg första trailern men tyvärr var det endast till Playstation på den tiden, men nu finns det ju som sagt till PC också... får se om jag drar igång det snart och hoppas jag inte hajpat upp spelet så mycket åt mig själv så jag blir besviken😅

körde klart spelet igår, kklarade alla sidequests och har lagt 100h+ på spelet.

Toppenspel, synd att det inte blir en uppföljare.
Med UE5 och nanite skulle man kunnat göra 10k+ hordes, hade varit sjukt nice

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Onekligen ett spel att se fram emot Ska försöka spela klart Hogwarts Legacy utan avbrott för annat storspel och sedan kanske det blir Days Gone.

Annars är jag jättesugen på Returnal... jag gillar ju rougelikes men inte det höga priset Returnal har 🤔

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Skrivet av Stefan_JL:

Onekligen ett spel att se fram emot Ska försöka spela klart Hogwarts Legacy utan avbrott för annat storspel och sedan kanske det blir Days Gone.

Annars är jag jättesugen på Returnal... jag gillar ju rougelikes men inte det höga priset Returnal har 🤔

Har spelat igenom Days Gone 3 gånger hitills (vid lanseringen på PS4, en gång till när jag fick min PS5 vid lanseringen och senast efter PC-släppet). Är sugen på att starta en fjärde genomspelning men får skjuta på det. Underbart spel men en besvikelse att Sony är så ointresserad i att investera mer i IP't.

Returnal är nere på strax över 45 euro på GameBillet. 5% rabattkod finns men frågan är om det fungerar med just detta spel: https://isthereanydeal.com/game/returnal/info/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spela nyss klart hogge så nu kör ja en runda rdr2 igen!

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem

Project Zomboid på en privat server med tre vänner och custom settings. Zombierna är långsamma shamblers, och respawn är avstängt. Vi har hållit på ett par veckor med att konvertera en övergiven lagerbyggnad till högkvarter och rensat bort de odöda ur grannskapet. Nu kan vi äntligen ta oss obehindrat till närmsta bensinmack för att hämta bränsle till vår generator, så kylar och frysar hålls igång. Vi har en odling på taket och en fiskesjö nära basen, så förhoppningsvis överlever vi vintern. Igår hämtade vi en gjutjärnskamin från en stuga i skogen.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F | Ryzen 9 5900X | be quiet! Dark Rock Pro 4 | Asus RTX 3070 Ti | 32GB Corsair Vengeance 3600MHz | Corsair RM650x | Corsair Carbide Air 540

Permalänk
Medlem

Spela nyss klart hogge så nu kör ja en runda rdr2 igen!

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc v2 3080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem

Första rundan Death Stranding. Grindar en hel del division 2 också. Ps5

Permalänk
Medlem

Hogwarts Legacy. Tyckte först det inte såg så roligt ut när jag titta på stream men när man spelar själv och verkligen sugs in i spelet är det ren magi! Dom har verkligen lyckats med känslan och jag har bara sett ett par av Potter filmerna.

Permalänk
Redaktör

Äntligen blev det dags för mig att ta tag i Xenoblade Chronicles 2. Det har legat nedladdat länge på switchen men nu smäller det.
Annars har jag totalt fastnat i Marvel Snap på mobilen, sjukt lättspelat och roligt kortspel.

Permalänk
Medlem

Ghostwire Tokyo

Snygg stad på pc. Ps5 porten är inte så lyckad.

Lite enkelspårigt och börjar bli lite småfrustrerad av allt samlande men skön atmosfär och grym stad

Även testat real vr mod men det var för buggigt liret hade annars vart klockrent för vr.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Sons of the forest

Ärligt talat är det som en upphottad version av The forest. Bättre grafik och roligare byggande. Långt från optimerat eller färdigt. Early Access av en anledning kan man säga.

Men vad gör det bör det är rätt kul ändå!

Permalänk
Medlem

Bioshock 2 just nu, efter att nyligen ha spelat igenom (hela) 1:an för första gången.

Permalänk
Medlem

Bioshock Infinite. Blev nyss klar med Bioshock 2, så nu är det dags att spela igenom sista spelet.

Permalänk

Väntar på något fett singleplayer-spel, spelar om dead space remake, sniper elite 5 just nu. Köpte tjernobylite nyligen men inte i min smak - för mycket dialog och matande, byggande😳

Permalänk
Medlem

Caverns of Mars: Recharged... det är en remake av ett gammalt Atari 8-bitarsspel. Jag har inte spelat originalet men den här nya versionen var väldigt bra👍

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Svinvårtans arv

I sluttampen nu av huvudstoryn. Inte gjort så otroligt mycket open world. Jag vet inte det är så förbannat snyggt men allt känns plankat. Men det är så mycket innehåll så du hinner inte bli less.

Storyn är rätt kass i sig. Du spelar en poacher som ska poacha för att förhindra andra att göra samma sak. Har blivit mycket triangel tryckande.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Blev klar med High on Life ikväll och ville peta in något kortare innan veckan är slut. Fick bli Toem.

Skrivet av oqvist:

Svinvårtans arv

I sluttampen nu av huvudstoryn. Inte gjort så otroligt mycket open world. Jag vet inte det är så förbannat snyggt men allt känns plankat. Men det är så mycket innehåll så du hinner inte bli less.

Storyn är rätt kass i sig. Du spelar en poacher som ska poacha för att förhindra andra att göra samma sak. Har blivit mycket triangel tryckande.

Innan jag insåg vilket spel du syftade på så tänkte jag Kingdom Come: Deliverance. Själv spenderade jag extremt mycket tid med tjuvjakt i det spelet så har fått den kopplingen för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min första playthrough av Elden Ring, och lite Death Stranding på sidan om.

Skönt med en liten paus i pluggandet...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

FS2020. Som alltid.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. ;-)

Permalänk
Medlem

Sons of the forest. Känns som the forest 1.5....men dottern tycker det är kul i co op. Ärligt skulle nog det behövt ett år till så de kunde lagt till lite mera substans och syfte med att bygga saker.,.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Hogwarts Legacy på Ps5.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Keychron Q2 / Gmmk Pro
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Yoku's Island Express på Steam Deck.
Ett mysigt 2D metroidvania med flipper och dela ut post.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

COD Modern Warfare 2, har spelat mycket Battle Royal men tröttnade på det iom alla buggar. Har börjat spela ranked nu och det är superkul!

Permalänk
Medlem

Elden Ring, FS2020 (väldigt trevligt med den upphottade Garmin G3000)

Permalänk
Medlem

Civ 5 - LekMod

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

The Witcher 3 men next gen uppdateringen fungerar som skit 50 fps i stan ..

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900KF | Z390 | 32GB | RTX 3080 Ti | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX