Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Skrivet av joakim99:

Civ 6 spelare behöver inte motivera.

Visa signatur

Sweclockers lurker när min plånbok behöver åsikter.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det går att kategoriseras som spel, men just nu verkar det vara Whack-A-Mole på jobbet.

Permalänk
Medlem

Supervackra Planet of Lana.

https://store.steampowered.com/app/1608230/Planet_of_Lana/

Finns även på Gamepass.

Permalänk
Medlem

Deep Rock Galactic

För att det är ett jäkligt roligt Co-Op FPS med väldigt trevligt community

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Det mycket ovanligt för mig att spela flera spel än ett.
Men främst är det Battlefield 4.
Sen så spelare jag även lite Battlefield Hardline med.
Men det kommer nog bli mycket Generation Zero då dom släppte en ny uppdatering idag (25/5) med en ny DLC (Tactical Equipment Pack 2).
Jag fick det av en kompis i September eller Oktober 2022. Om jag inte tyckte om det så behövde jag inte batala alls. Men tyckte jag om det så kunde jag betal det när jag hade råd att göra det.
Men det är ett trevligt spel. Och Svenskutvecklat och inspelar sig i Sverige med Svenska röster etc. i spelet
Så jag är nyfiken vad som är nytt.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Saints row. Mycket bättre än jag trott. Har aldrig lirat något av de tidigare liren. Saints row 3 remastern testas härnäst. Lär troligen inte ha samma fräschör pga been there done that.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ghostwire: Tokyo på PC via Game Pass. Precis klar med storyn i nya Zelda så vill spela något helt annat. Lite osäker på om jag kommer att fastna för spelet, inte helt hundra på att det är min typ av gameplay men gör ett försök.

Har även påbörjat det relativt korta Planet of Lana, också Game Pass PC, och även fast jag gillar speltypen så är jag inte helt hundra på att jag kommer spela igenom denna. Spelet var inte perfekt men det jag spelar får mig att tänka och även sukta efter Somerville igen. Och då räknar jag ändå exempelvis Inside högre.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Days Gone. Spelet har fått bra kritik och det är bra men såhär 20-timmar in börjar uppdragen kännas ganska tradiga.
Gillar och har klarat spel som RDR2, GTA5, The Last Of Us och tycker dom är 5/5 spel. Days Gone är jag lite osäker på. Jag vill gilla det mer än jag gör. Bitvis är det fantastisk men det faller på variationen skulle jag säga.

Permalänk
Medlem

Diablo IV såklart!

Totalt insnöad nu, precis klarat kampanjen och längtar hela tiden till att få logga in o spela igen.

Finns verkligen hur mycket som helst att göra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Days Gone. Spelet har fått bra kritik och det är bra men såhär 20-timmar in börjar uppdragen kännas ganska tradiga.
Gillar och har klarat spel som RDR2, GTA5, The Last Of Us och tycker dom är 5/5 spel. Days Gone är jag lite osäker på. Jag vill gilla det mer än jag gör. Bitvis är det fantastisk men det faller på variationen skulle jag säga.

Har själv spelat igenom spelet totalt 3 gånger (PS4 vid lanseringen inkl tagit platinum vilket jag egentligen aldrig gör, PS5 efter uppdatering vid PS5-släppet och typ halvåret senare på PC) och har minst en genomspelning till planerad. Spelet har inte alltid fått bra kritik, bitvis orättvis till och med men ett spel folk nog kommer uppskatta mer när man börjar titta tillbaks på spelet.

Gäller förstås att man gillar upplägget och gameplayet, blir mycket MC-åkande fram och tillbaks trots allt. För mig är det lite ett spel som nästan känns som det skapats för mig med allt jag gillar i denna typ av spel. Deacon är spelets största brist i mitt tycke, speciellt inledningsvis. Nu vet jag inte riktigt hur långt in du är men nyfiken på vad du tycker när du är klar med spelet.

Hoppas personligen på en uppföljare men med tanke på hur lång utvecklingstiden var och hur mycket det kostade så är det nog inte högsta prion hos Sony. Bend lär inte äga IP't själva och fritt göra som de vill. En uppföljare ska ha presenterats till Sony som inte lär ha gett klartecken. Sedan ska släppet på PC ha gett en försäljningsskjuts men osäker på status. Personligen rekommenderar jag spelet på PC då det är mycket skjutande samt de övriga möjligheter en PC medför.

Så om någon fortfarande är med mig, attraheras ni av en rätt lång story där ni får åka runt på en MC, skjuta freaks (spelvärldens zombier/infekterade) och göra diverse uppdrag för olika grupperingar. Ge spelet en chans. Brukar säljas billigt till och från, fanns även med i PS5ans Game Collection grej som idag lär vara bortplockat. Ni kanske redan sitter på spelet.

Och nej, jag jobbar inte för varken Sony eller Bend, bara ett stort fan av spelet.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Aa återkommer sen när jag klarat det. Oj platinum. Det enda spel jag i princip fått alla achievements är nog Cyberpunk 2077. I vanliga fall tittar jag oftast inte ens på vad för achievements spel har, bara lirar. Blindkör nästan alltid, läser inget info från nätet före eller under spelets gång. Spelar på PC. Tycker skjutaspel är roligast med musen så man kan sikta exakt där man vill utan assist.
God Of War och andra hacknslash med akrobatik gillar jag kontroll bäst.

Har haft spelet på wishlist på steam länge, köpte det på rea för ett tag sedan. Tycker det går i vågor hur jag gillar spelet, just nu tycker jag det är roligt när det blir lite mer storygrejor istället för bounty och sådant. Har förresten en stoooor freaker mob jag ska försöka ta kål på. Vet inte om man ska döda den just nu för det är så sjukt många haha. Har iaf köpt maskingeväret osv. nu, stocka upp granater och stuff men vet inte om det kommer vara tillräckligt

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls Online. Närmar mig tusen timmar. Nya kapitlet Necrom som släpptes i måndags har en ny spelbar klass i form av Archanist, Hermaeus Mora har jag inte stött på ännu och Apocrypha är större än någonsin. Vet vad jag skall göra över sommaren

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Diablo IV

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

System Shock Remake och War Thunder.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

BF 2042, men får väl starta Diablo 4 snart..!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Diablo IV

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

PokemonGO

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Blev klar med Ghostwire: Tokyo igår så råkade slinka in en ny genomspelning av Deathloop. Spelade senast vid lanseringen till PC, men nu är det Game Pass PC versionen för att plocka lite cheevos på samma gång.

Kändes lite stelt att börja från början men då jag riktigt uppskattade min tid med spelet första gången så blir det ett försök. Ganska stor risk att jag inte spelar klart då jag egentligen ska ta mig an något jag inte spelat. Eller kanske Cyberpunk 2077 igen...

Skrivet av Myllerman:

Aa återkommer sen när jag klarat det. Oj platinum. Det enda spel jag i princip fått alla achievements är nog Cyberpunk 2077. I vanliga fall tittar jag oftast inte ens på vad för achievements spel har, bara lirar. Blindkör nästan alltid, läser inget info från nätet före eller under spelets gång. Spelar på PC. Tycker skjutaspel är roligast med musen så man kan sikta exakt där man vill utan assist.
God Of War och andra hacknslash med akrobatik gillar jag kontroll bäst.

Har haft spelet på wishlist på steam länge, köpte det på rea för ett tag sedan. Tycker det går i vågor hur jag gillar spelet, just nu tycker jag det är roligt när det blir lite mer storygrejor istället för bounty och sådant. Har förresten en stoooor freaker mob jag ska försöka ta kål på. Vet inte om man ska döda den just nu för det är så sjukt många haha. Har iaf köpt maskingeväret osv. nu, stocka upp granater och stuff men vet inte om det kommer vara tillräckligt

Cyperpunkt 2077 är ett spel likt dig jag tänkt försöka klara av allt i. Har bara gjort en genomspelning hitills men riktigt älskade det, då ungefär året efter lanseringen. Spelade mellandagarna och en bit in i januari 2022. Tänkt göra en ny runda med mitt 4090 och med alla uppdateringarna som dykt upp sedan dess men inte blivit av riktigt ännu. Väl värt det, klart underskattat spel!

Kör samma princip som dig både med spel (ju mindre jag vet desto bättre i regel) och kontroller. Allt som behöver precision med siktning, lätt mus/tangentbord.

Låter som du är en bit in i spelet då. Vill ju inte säga för mycket men tror du har ett par riktigt underhållande timmar framför dig nu.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Sitter med Saints Row 2022 för tillfället, lagom slöspelande med action och en hel del humor.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

NieR Replicant Ver. 1.22474487139...

Visa signatur

“All cruelty springs from weakness.”

Permalänk
Medlem

Börjar närma mig slutet, var rätt kul!

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

När jag och min dotter (hon är 6) är lediga tillsammans kör vi fortnite. Vi har en hel del vinster och en del vinster har hon 7+ kills.
På kvällen kör jag antigen lol eller ark.

Dessa inlägg är livsfarliga i dessa tider… hur kan man låta en 7 åring spela Fortnite, det finns en åldersgräns av en anledning osv.

Det är lugnt. Jag är på din sida. Mina barn började med Far Cry vid 5, men det var uteslutande för att jaga djur. Finns inget bättre jaktspel är FC, New Dawn och FC6. Slår The Hunter överlägset.

Själv kör jag för tillfället FC6, SOTR, ROTR och ibland New Dawn. Köpte uppföljaren/spelpacket till FC6 men det var katastrof. Brukar ge ett spel 30 min, fastnar jag inte åker det bort. Precis som Deathloop.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Planet of Lana och Diablo IV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Dessa inlägg är livsfarliga i dessa tider… hur kan man låta en 7 åring spela Fortnite, det finns en åldersgräns av en anledning osv.

Det är lugnt. Jag är på din sida. Mina barn började med Far Cry vid 5, men det var uteslutande för att jaga djur. Finns inget bättre jaktspel är FC, New Dawn och FC6. Slår The Hunter överlägset.

Själv kör jag för tillfället FC6, SOTR, ROTR och ibland New Dawn. Köpte uppföljaren/spelpacket till FC6 men det var katastrof. Brukar ge ett spel 30 min, fastnar jag inte åker det bort. Precis som Deathloop.

Jag tror uppfostran är mycket mer viktigare än att följa en åldersgräns som någon har satt. När vi är i Kroatien på semestern (vi åker igen nästa vecka) så går vi på bio. Ofta nattbio då hon älskar att titta på skräckfilmer. I Kroatien kan barn titta på vilken film som helst om en vuxen är med.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Mechabellum
strategispel och auto battler

Mix av strategi och taktik där du bygger upp olika kraftfulla mechs i strider mot andra spelare.
Det är en underhållande och beroendeframkallande
Ungefär som StarCraft fast utan att behöva ha 300 APM för att spela det.

Finns på steam
https://store.steampowered.com/app/669330/Mechabellum/

Permalänk
Medlem

Jag har återgått till att lira igenom Dishonored spelen, den här gången inställd på svåraste graden. Ger lite utmaning

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Spelar Alan Wake (PC) för tillfället. Har inte spelat igenom det förut och vill gärna göra det inför att 2:an ska släppas.

Permalänk

klarade för typ 30 min sen ut cyberpunk 2077 efter typ 100 timmars spelande, vilket var ett jävligt bra spel, men ångrar några utav valen.

under spelandets gång så skaffade man en del spel som nu står i kö för att spelas, dock blev det lite för bra, jag skaffade för många spel och nu kan jag inte bestämma mig för vilket jag vill spela :(.

dying light 2
final fantasy 1-6 remastered
battlefield 1
call of duty WWII
call of duty modern warfare 2
total war warhammer 3
hogwarts legacy
och ett gäng till

får se vilket jag väljer, cyberpunk expansion är väl på ingående, så jag vill inte dra igång en till långkörare

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Lite blandat. Sniper Elite 5, Control, samt någon runda runt kartan i Forza Horizon 3 och 5 när jag känner för det. Samtliga på PC. Ska egentligen spela något nytt men fastnat lite i valet och kvalet.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

På datorn FFXIV och på Switchen Xenoblade 3. Sedan väntar Nier Replicant och Automata och Zelda: Tears of the Kingdom.