Ampere är här – Geforce RTX 3080 dubblerar prestandan hos RTX 2080

Permalänk
Cyberman

Ampere är här – Geforce RTX 3080 dubblerar prestandan hos RTX 2080

Nvidias Ampere-era inleds med Geforce RTX 3090, RTX 3080 och RTX 3070, med priser som inte blir lika hutlösa som väntat.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Skapliga priser ändå! 3070 snabbare än 2080 Ti för priset 499 dollar.

Permalänk
Medlem

Ska inte 3080 och 3070 ha HDMI 2.1 också?

Permalänk
Medlem

Alla de som svarade mina kommentarer om att vänta på nästa gen med: "Nej, bara dumt, köp nu. 2080 är bra och 3080 kommer vara för dyr," ångrar sig nu.

Permalänk
Medlem

3090 pris då?

Permalänk
Medlem

Holy shit, matchar AMD dessa riktpriserna kontra prestanda så äter jag upp mitt 1070!

Permalänk
Medlem

3090, starting at 1499 us. ouch

Permalänk
Medlem

3070 it is! Verkar lovande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

3090 pris då?

Var väl $1499?

Permalänk
Medlem

Missade jag releasedatumet för 3090 eller sa de inte det? 17 September för 3080 iaf.

Permalänk
Medlem

Hm om man ska satsa på ett 3070 eller köra på budget 3060 som inte pratats om alls.

Permalänk
Medlem

It was there all along!

Permalänk
Medlem

inget snack om nya titan rtx "Ampere" då ??? eller 3070 ti sa han inget om heller

Vart är TITAN RTX "Ampere" ????????? skulle den inte komma eller vad har jag missat

Permalänk
Medlem

3080 ser intressant ut
Men sa de att 3090 tog 8k 60fps med raytracing? Ska bli spännande att se benchmarks på den besten.

Permalänk
Medlem

En 3080 tack!

Permalänk
Medlem

Damn bro 3090 thicc boi

Ska bli kul att se vad priset blir på vattenblock. Får öppna stora facket i plånboken verkar det som

Permalänk
Medlem

3080 är given!

Permalänk
Medlem

Ni glömde skriva med på 3090 att det även går att använda som slagträ och gissar på att man lär behöva vapenlicens för att köpa den!

Permalänk
Medlem

Uj uj uj... Blev verkligen sugen. 3080 verkar ju hyfsat resonlig. Men sen kom 3090 och vill ha begäret gick upp.
Kul att det är PCI-E 4.0 också.

Permalänk
Medlem

Skämtar du med mig att endast 3090 har hdmi 2.1!?

Permalänk
Medlem

Något annat att tänka på, om deras prestandasiffror stämmer i verkligenheten kommer 2000-seriens andrahandsvärde att tanka så det skriker om det.

Permalänk
Medlem

Nice! Bra presentation bådar gott för aktien.

Permalänk
Medlem

@T.sripakdee:

Uhm, om jag inte minns fel stod det 1499.

Permalänk
Medlem

Verkar snålt med HDMI 2.1? Får väl hoppas på en miss i kommunikationen här.

Kan inte heller undgå att fundera över hur AMD faktiskt ska ha en chans att hänga med här. En generation efter i RT, och DLSS verkar trots allt hålla en så pass bra bildkvalité trots lägre upplösning att man även kan spela i "8k".

Är iof dåligt uppsjungen på vilka motsvarande ess i rockärmen AMD har, men känns som att de behöver dra fram någon ordentlig överraskning i stormhatten för att ha en chans i toppen, vilket är lite synd. Hoppas att jag har fel

Permalänk
Medlem

Riktigt bra priser sett till förra generationen. Blev lite sugen på att uppgradera tidigare än planerat.

Permalänk
Medlem

Så, efter ha följt alla trådar med rykten så verkar det som en rejäl hög med personer här på Sweclockers kommer att få äta sina hattar ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ni glömde skriva med på 3090 att det även går att använda som slagträ och gissar på att man lär behöva vapenlicens för att köpa den!

Men tänk på att gaffeltruck ingår! Så det är en rätt bra deal ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

En 3080 tack!

699 dollar för 3080 var ju nice pris

Permalänk
Medlem

@MiLeS: Haha nicely spotted!

Permalänk
Medlem

Nu blir 2080TI billigt och köpa beg