Systemkraven för Crysis Remastered får inte prestandasegmentet att skälva

Permalänk
Cyberman

Systemkraven för Crysis Remastered får inte prestandasegmentet att skälva

Tungdrivet var bara förnamnet när Crysis lanserades år 2007, men systemkraven för remaster-utgåvan visar en mer blygsam sida.

Läs hela artikeln här

Permalänk

Lite trist ändå, känns som att spelet "levde en del" på de grova systemkraven.

Permalänk
Medlem

Använder de senaste Crytek motorn och isåfall vilken version?

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att köra igenom och som gjord för min hårdvara 😊

Permalänk
Medlem

Synd att den inte kommer till DVD, vet inte om jag ska köpa det då.

Permalänk
Medlem

Skandal!!! Alldeles för låga krav 😮😌

Permalänk
Medlem

How to kill a meme 101.

Permalänk
Medlem

Är inte grejen med Crysis att det ska vara tungdrivet??? 😆

Permalänk
Medlem

Ska bli kul och spela, när det kommer till Steam eller Origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian V:

Ska bli kul och spela, när det kommer till Steam eller Origin.

Origin? Finns det annat än EA-spel där?

Permalänk
Medlem

Inget 3080 som minimum, jag är besvik

Permalänk
Medlem

Trevligt att det kanske är bättre optimerat än originalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Använder de senaste Crytek motorn och isåfall vilken version?

Om de använder den senaste så använder de väl den senaste versionen?
Men det verkar vara CryEngine 5.6 de använder.
Vilket är samma som de använder till Hunt Showdown

Permalänk
Medlem

Jag gissar att den nya spelmotorn är mycket bättre på många sätt. T.ex. optimerat för multitrådat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Jag gissar att den nya spelmotorn är mycket bättre på många sätt. T.ex. optimerat för multitrådat.

Jo, det är möjligt. Sedan avsaknaden av animationer för träd och grönska gör nog en hel del med.

Permalänk
Medlem

"But can it rum Crysis rem"..-yes, everything does run it..

Permalänk
Medlem

Fast Crysis var inte så tungdrivet om du sänkte inställningarna. Jag spelade det på en riktig budgetdator (Athlon 64 3000+ i 2.4Ghz och Radeon x1950 Pro) i medium/high på 1280x1024.

Permalänk
Medlem

Ropa inte hej innan tester från alla olika slags datorer är inne.

Skrivet av MinscS2:

How to kill a meme 101.

Men man kunde ju se det som en positiv sak att tekniken har inte tagit ett litet steg utan ett stort kliv.

Permalänk
Medlem

Blev riktigt nyfiken på sista paragrafen. Någon kunnig villig att spekulera här om vad det innebär att de kör vad som påstås vara realtids-raytracing utan nykonstruerad hårdvara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Blev riktigt nyfiken på sista paragrafen. Någon kunnig villig att spekulera här om vad det innebär att de kör vad som påstås vara realtids-raytracing utan nykonstruerad hårdvara?

Du behöver ingen dedikerad hårdvara för Ray tracing, det körs istället helt mjukvarumässigt. Inte lika effektivt eftersom du inte får den accelration du hade fått med dedikerade RT-kärnor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Du behöver ingen dedikerad hårdvara för Ray tracing, det körs istället helt mjukvarumässigt. Inte lika effektivt eftersom du inte får den accelration du hade fått med dedikerade RT-kärnor.

fördelen är att alla kan få se vad RT kan göra och om det implementerat det på rätt ställen kan det fungera OK endå. om spelet är snyggare och kräver sämre hårdvara än originalet kanske dom även optimerat det lite.
originalet kan jag än idag inte köra på max inställningar med konstant 60 fps, ibland dippar jag under. ska bli intressant och se vad dom lyckats med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

fördelen är att alla kan få se vad RT kan göra och om det implementerat det på rätt ställen kan det fungera OK endå. om spelet är snyggare och kräver sämre hårdvara än originalet kanske dom även optimerat det lite.
originalet kan jag än idag inte köra på max inställningar med konstant 60 fps, ibland dippar jag under. ska bli intressant och se vad dom lyckats med.

Givetvis, vi får se helt enkelt. Det kommer givetvis vara mer optimerat och är väl troligtvis gjort med deras senaste version av Cryengine. Det är ju dock fortfarande en uppdaterad version och inte ett helt nyutvecklad spel med allt vad det hade inneburit, dvs. även om det har nya effekter så tyckte jag inte demot var särskilt imponerande med dagens mått mätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Men som jag skrev i en annan tråd så kommer de ha hårdvarustöd också och då sa jag att jag tror att nVidia har ett finger med i spelet

Permalänk
Medlem

Crysis det optimala speltestet nu mera för att se om det är dags uppgradera eller inte.

Permalänk
Medlem

Alltså, Crysis originalet kördes ju så uruselt segt pga dålig optimering. Nu har dom ju jobbat på den biten. Jag antar att t.ex stöd för flera CPU kärnor är en del av jobbet som gjorts.

Men visst, hade man haft ett 100% raytracing läge hade det ju varit... En smula mer tungdrivet.

Väntar tills det dyker upp på Steam eller kanske GOG om jag har tur innan jag köper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Alltså, så långt är jag med. Men RT kräver trots allt mycket beräkningskapacitet. ”Det körs via mjukvara” var inte riktigt den nivå av svar jag hoppades på givet den talangfulla communityn vi har här men ptja nåja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Alltså, så långt är jag med. Men RT kräver trots allt mycket beräkningskapacitet. ”Det körs via mjukvara” var inte riktigt den nivå av svar jag hoppades på givet den talangfulla communityn vi har här men ptja nåja

Demot Crytek släppte med deras RT-lösning presterade klart bättre på hårdvara med dedikerat kisel för RT, Digital Foundry testade det pch gick igenom det relativt detaljerat. Så motorn nyttjar RT-hårdvara bra tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Haha! Jag tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer i detta fall. Förhoppningsvis kan kanske någon av det lite mer tekniskt insatta det, men jag tror du får fråga lite mer specifikt om du vill ha ett utförligare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Demot Crytek släppte med deras RT-lösning presterade klart bättre på hårdvara med dedikerat kisel för RT, Digital Foundry testade det pch gick igenom det relativt detaljerat. Så motorn nyttjar RT-hårdvara bra tror jag.

Okej kände jag inte till. Kan du posta länken till det avsnittet tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD73:

Crysis det optimala speltestet nu mera för att se om det är dags uppgradera eller inte.

Du kommer förmodligen bli besviken om du hoppats på att detta skall vara den nya referensen av "tungdrivet" spel.