Bykski först ut med vattenblock för "Ampere" Founders Edition

Permalänk
Cyberman

Bykski först ut med vattenblock för "Ampere" Founders Edition

De första vattenblocken för Founders Edition-grafikkorten i RTX 3000-serien kommer från kinesiskt håll.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Intressant alternativ till ekwb.
använder deras block till mitt MSI 1080ti trio x, enda tillverkaren som hade ett block.
Har hittills fungerat smärtfritt.

Permalänk
Medlem

Hmm kan man få in ett 3080 på detta vis i Ghost s1 med tip hat tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Hmm kan man få in ett 3080 på detta vis i Ghost s1 med tip hat tro?

3080 FE är ju väldigt litet för att de ska kunna blåsa hela vägen igenom med den bakre fläkten.

Permalänk
Medlem

Sådär ja! Nu kan man börja fundera

Permalänk
Medlem

Nu till den avgörande frågan, den som får mig att tveka... är det någon som vet om det är samma pcb för 3090 founders och mer påkostade varianter som t ex evga's ftw3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nu till den avgörande frågan, den som får mig att tveka... är det någon som vet om det är samma pcb för 3090 founders och mer påkostade varianter som t ex evga's ftw3?

Evga ftw3 och Fe korten har inte samma pcb. Fe korten använder sig av en custom pcb, som är "v formad". Det finns även en referens pcb som partnerkort kan använda sig av. Men kort som Evga ftw3 Asus Strix använder sig oftast av egna custom pcb's.

Så för att vara säker om ett block passar, så ska dom lista exakt den modell av kort du har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

De första vattenblocken för Founders Edition-grafikkorten i RTX 3000-serien kommer från kinesiskt håll.

Läs hela artikeln här

I nyheten står det så här.

"Nu träder istället kinesiska Bykski fram och lanserar ett vattenblock för Geforce RTX 3080 samt 3090 av referensdesign, alltså Nvidias kort som går under namnet Founders Edition."

Founders korten använder sig inte av en referens design, dom har en custom pcb denna generation. Partnertillverkarna har däremot fått en referensdesign skickade till sig, som dom kan använda sig av.

Men det är faktiskt en viktig detalj denna generation. Folk som köper FE kort och tror dom kan köpa ett vattenblock för referensdesign, vilket man inte kan.

Permalänk
Medlem

Blev nog lite fel där, mins jag rätt så enligt jaytwocents så är founders edition inte referensdesign utan ett eget custom PCB medans referensdesignen bara går ut till partnertillvärkarna och är enligt hans kontakter med olika partners nästan inga som kommer köra med referensdesignen.

Permalänk
Medlem

EKWB behöver verkligen konkurrens. Dom har blivit svindyra och vuxit sig feta. Dom var kända för bra support förr, när dom började och slogs med Danger Den och en del andra. Nu får man vara glad om man får svar på mail.

Permalänk
Skribent
Skrivet av walkiii:

I nyheten står det så här.

"Nu träder istället kinesiska Bykski fram och lanserar ett vattenblock för Geforce RTX 3080 samt 3090 av referensdesign, alltså Nvidias kort som går under namnet Founders Edition."

Founders korten använder sig inte av en referens design, dom har en custom pcb denna generation. Partnertillverkarna har däremot fått en referensdesign skickade till sig, som dom kan använda sig av.

Men det är faktiskt en viktig detalj denna generation. Folk som köper FE kort och tror dom kan köpa ett vattenblock för referensdesign, vilket man inte kan.

Det är sant, nyheten är uppdaterad. Det är block till både Founders Edition och referens som lanseras.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av marcusOCZ:

EKWB behöver verkligen konkurrens. Dom har blivit svindyra och vuxit sig feta. Dom var kända för bra support förr, när dom började och slogs med Danger Den och en del andra. Nu får man vara glad om man får svar på mail.

Konkurrens är större än någonsin bara att EK är väldigt stora i EU

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av EK och kommer fortsätta med det. Bra kvalité och dessutom snygga.

Permalänk
Medlem

Allt annat i datorn för mig är från EKWB så vill även ha ett block från dem, blir att vänta på FE block.

Permalänk
Medlem

Man får väl se hur passformen är.

Köpte ett vattenblock av dom till mitt Sapphire RX 5700XT Pulse och de hade missat att borra ur blocket där det sitter en spole, så blocket passade inte.

Köpte ett block från Alphacool och där hade dom borrat ur för spolen.

Ändrade i mening.
Permalänk
Medlem

haft två olika Bykski och bägge har funkat klockrent.

Permalänk
Medlem

Bykski har grymma produkter. Ekwb har man kört i många år men gick över till Bykski förra året. De har kommit långt i både kvalitet och prestanda. Räcker med att bara youtuba så ser man extrema byggen med deras produkter. Nedan följer liten länk men de har massa nytt nu med 👍

https://youtu.be/q39jbe8PHc8

Permalänk
Medlem

Har blandat EKWB och Bykski i maskinen idag, och framföralt Bykski block för mitt Zotac 1080Ti itx verson som funkar helt felfritt.
Som övrigt skall säljas