Permalänk
Inaktiv

Sony Xperia 5 II

Vad tycker ni om den nya Xperia:n som blev nyligen leakad? (Xperia 5 II såklart)

Permalänk
Medlem

Vad betyder LEAKAD? Vad har hänt med mobilen då?

Permalänk
Medlem

Den har samma specifikationer som Xperia 1 II, men i Xperia 10 II's storlek och har 120Hz-skärm i "bara" 1080p och med "bara" 128GB lagring.
Man borde kunna få en bra koll på prestanda och kameror genom att läsa recensioner för Xperia 1 II. Batteritiden borde också bli ungefär samma också då skärmen med dubbla frekvensen har ungefär hälften så många pixlar.

Priset blir nog bara strax under Xperia 1 II's tyvärr.

.. och den saknar FM-radio. Annars hade den varit perfekt för mig tycker jag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Dykt upp en bunt recensioner på den för en vecka sen, bara kolla Youtube eller nätet.

Verkar vara en vettig telefon. Priset är ungefär samma som Oneplus 8 (9000kr vs 8500kr). Saknar trådlös laddning. Har microSDXC plats och 3,5mm hörlursutgång (för de som behöver sån fortfarande).

https://www.sony.se/electronics/smartphones/xperia-5m2
https://www.sony.se/electronics/smartphones/xperia-5m2/specif...

Släpps 19 oktober. Om man förbeställer innan 18 oktober får man ett par Sony WH-1000XM3.

Recension från GSM Arena

Permalänk
Medlem

Jättebra än så länge. Jag är väldigt imponerad. Men jag förstår inte hur man byter läge bort ifrån Photo Pro till vanlig visning.
Sen den är oerhört hal! Man bör skaffa skyddsfodral så fort det bara går. Sen är det en grej som jag har inte förstått hur logiken där fungerar: Jag lyckas inte sätta timern exakt som jag vill ha. Låt oss säga 10 minuter on noll sekunder. Oavsett hur jag bär mig åt funkar det inte. Det är så urbota dumt att man baxnar. Eller så är det något fel med just min mobil!
Det är tur att det finns appar som funkar klockrent och vilka vem som helst kan använda.
Har googlat på nätet men hittar ingen info om hur man ställer in timern på Sony Xperia 5II. Om det finns någon som kan hjälpa mig eller vart ska jag vända mig för att få hjälp, vore kolossalt bra.
P.S. Tröskeln för att hoppa från Sony Xperia Z2 till den här är ganska hög. Men det har gått rätt så bra ändå för en senior. Tids nog lär jag mig nog alla fall det mesta. Och allting kommer man nog inte ens att behöva kunna.

Permalänk
Medlem

På Moto G9 play så trycker man 1+0+0+0 om det är vanliga klock timern du menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leifn:

På Moto G9 play så trycker man 1+0+0+0 om det är vanliga klock timern du menar.

Aha, du har fullständigt rätt! Jag kunde inte lista ut det själv, oavsett hur mycket jag försökte. På den timern som jag hade på gamla mobilen var tre olika ’snurror’ som man kunde lätt fixa rätt tid på timern. Fast i ärlighetens namn använder man kanske inte så ofta sekunder på en timer.
Heders till dig, som svarade så fort och visste vad som gäller!

P.S. En annan grej. Jag har inte kunnat lista ut hur man går ur från Photo Pro -läget. På alla andra ställen ser man hela tiden några knappar så att man kan skifta läget, men där hittar jag inga. Kan inte fatta vitsen med det.
I övrigt är telefonen mycket snabb och smidig och storleken vållar inga problem alls, fast den är lite smalare och lite längre än andra mobiler. Har inte hunnit ta så många bilder ännu, men det ska jag göra så småningom.