EU kan införa förbud mot kryptovalutor

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddelin:

Förslaget handlar om är att reglera dom kryptovalutor som är peggade i värde mot en fiat valuta, s.k. stable coins. Inte alla kryptovalutor.
https://cryptobriefing.com/eu-regulate-ban-stablecoins/

Tycker det är förståeligt att man inte kan ha aktörer som get ut ex. krypto euro utan att kunna bevisa att dom faktiskt har motsvarande mängd fiat.

Det skrevs inget om i SweClockers Artikeln iaf.
Och jag är inte super insatt i det hela, trots att jag har en väldigt stor mängd Bitcoins.
Jag brukar bara kolla kursen två/tre gånger per år.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Tack!

Fiatvalutor tappar kontinuerligt i värde enligt deras design.

Nej. De går upp och ner. Vissa kraschar. Andra gynnas... Ett exempel är Engelska Pound Sterling. Andra är dollarn. Dessa ökar och sjunker i värde men de är fortfarande långt ifrån att kontinuerligt tappa värde.

Kryptovalutor verkar i sin natur existera enkom för att gå upp upp upp för att sedan krascha.

Skrivet av Traumklang:

Det skrevs inget om i SweClockers Artikeln iaf.
Och jag är inte super insatt i det hela, trots att jag har en väldigt stor mängd Bitcoins.
Jag brukar bara kolla kursen två/tre gånger per år.

Det är lite konstigt att Sweclockers inte redigerat sin artikel. Det måste man säga.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Nej. De går upp och ner. Vissa kraschar. Andra gynnas... Ett exempel är Engelska Pound Sterling. Andra är dollarn. Dessa ökar och sjunker i värde men de är fortfarande långt ifrån att kontinuerligt tappa värde.

Kryptovalutor verkar i sin natur existera enkom för att gå upp upp upp för att sedan krascha.

Det är lite konstigt att Sweclockers inte redigerat sin artikel. Det måste man säga.

Fiatvalutor är designade att ha inflation. Jämför hur mycket du kunde köpa för 1000 SEK för 30 år sedan mot idag. Eller vilken valuta som helst. Jämför hur mycket du kunde köpa för 1 bitcoin för 5 år sedan mot idag. Förstår du skillnaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Fiatvalutor är designade att ha inflation. Jämför hur mycket du kunde köpa för 1000 SEK för 30 år sedan mot idag. Eller vilken valuta som helst. Jämför hur mycket du kunde köpa för 1 bitcoin för 5 år sedan mot idag. Förstår du skillnaden?

Iof. Sant MEN Inflation är ett sätt att kontrollera en valutas värde. Vilket i sig är betydligt bättre än att låta den leva sitt eget liv.

Din jämförelse med för 30 år sedan är dessutom lite haltande eftersom du inte tagit med saker som löneökningar, kostnad av produktion etc. Orsaken varför man får mindre i dag än för 30 år sedan beror inte enbart på inflation.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Om anpassningen innebär försvårande omståndligheter, så kommer det vara mindre lönsamt att vara tjuv, och så kommer färre bli det.

Tjuv? Ingen aning.
Narkotikaförsäljning? Ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

European Parliament Postpones Vote on Crypto Regulations Indefinitely..
https://www.coindesk.com/policy/2022/02/25/european-parliamen...

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

European Parliament Committee passes MiCA crypto framework in landslide vote
https://cointelegraph.com/news/european-parliament-committee-...

Visa signatur

Nerd is the new Cool