Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag finner det lika löjligt som du, men jag provade precis att ändra tillbaka DNS:en till vad min ISP defaultar till. Se på f*n, airlinken fungerar inte.
Alltså fråga mig inte, nätverk är häxkonster som man måste förhäxa ihop.

Ibland funkar ju alla möjliga konstiga saker. I det här fallet kan det eventuellt ha något att göra med att Virtual Desktop behöver åtkomst till Internet för att kunna fungera och av någon anledning kanske det fungerar sämre med din andra DNS.

Edit: Jag kan tydligen inte läsa och vi pratar inte om Virtual Desktop! Sorry! Kanske fungerar Airlink liknande på nåt vänster?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Du har inte något VPN på den nya datorn? Kanske inte det mest troliga felet, men när jag skulle få Air Link att funka så var det det som jag hade glömt. Givetvis fungerade det inte och när jag stängde av VPN så anslöt det direkt.

Har enbart uppgraderat från Win 10 till Win 11 utan att göra några ändringar, så någon VPN ska det inte vara.

Skrivet av Samsung:

För egen del så hoppade mitt airlink igång efter att jag bytte DNS för datorn. Fråga mig inte varför det fungerade efter. Kan ha bara vart av en händelse men äh, för mig funkade det iaf >-<

Jag vet, det är ologiskt, dom har inget med varandra att göra. Kan bara rapportera att det fungerade för mig

//Pontus

Jag är villig att testa allt, så jag ställde in Googles DNS. Gjorde ingen skillnad tyvärr.

Skrivet av Exydia:

Oculus mjukvara stödjer inte Windows 11 ännu, kan vara därför.

Kan vara så, dock verkar det som att andra har lyckats. Det verkar också som att dom som haft problem med Windows 11 vare sig har fått Link eller Air Link att funka, men jag testade precis och Link över kabel fungerar.

Funderar på om det kan vara någonting i routerkonfigurationen den inte gillar. Har som sagt en TP-Link Archer AX73, har ställt in 2st SSID ("gästnätverk") för 2.4 resp 5 GHz och Quest 2 är ansluten till 5 GHz. Datorn som sagt ethernet till routern. Det borde ju gå men det kanske är någon störig bugg. Lite olyckligt så bytte jag router och PC på samma gång så vet inte vilket som är vilket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Kan vara så, dock verkar det som att andra har lyckats. Det verkar också som att dom som haft problem med Windows 11 vare sig har fått Link eller Air Link att funka, men jag testade precis och Link över kabel fungerar.

Funderar på om det kan vara någonting i routerkonfigurationen den inte gillar. Har som sagt en TP-Link Archer AX73, har ställt in 2st SSID ("gästnätverk") för 2.4 resp 5 GHz och Quest 2 är ansluten till 5 GHz. Datorn som sagt ethernet till routern. Det borde ju gå men det kanske är någon störig bugg. Lite olyckligt så bytte jag router och PC på samma gång så vet inte vilket som är vilket.

Om det fungerar över VD så bör det inte vara nätverket, och eftersom det fungerar med Link så verkar det inte vara Windows 11 som är problemet..

Är både Oculus mjukvaran och Quester är på samma firmware? Du har inte PTR igång? När slutar det fungera, får du inte upp parningsnyckeln? Eller blir det bara svartskärm, tre cirklar laddningsskärm eller något annat?

Har du kollat Windows brandvägg/internetinställningar så att du tillåter inkommande anslutningar genom Oculus?

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Om det fungerar över VD så bör det inte vara nätverket, och eftersom det fungerar med Link så verkar det inte vara Windows 11 som är problemet..

Är både Oculus mjukvaran och Quester är på samma firmware? Du har inte PTR igång? När slutar det fungera, får du inte upp parningsnyckeln? Eller blir det bara svartskärm, tre cirklar laddningsskärm eller något annat?

Har du kollat Windows brandvägg/internetinställningar så att du tillåter inkommande anslutningar genom Oculus?

Ja, det verkar lite knepigt. Det är när man väljer Air Link inne i headsetet och den söker efter dator. Finns en knapp där det står Parkoppla som är inaktiv då den inte hittar datorn. Kör inte med PTC och både Q2 och PC är på v35.

Gick in och kollade brandvägg nu, såväl Oculus Core Software Firewall Exception som Oculus Software Firewall Exceptions är med över tillåtna undantag.

Det enda andra jag skulle kunna komma på är om den på något vis skulle behöva hjälp att glömma min gamla dator när den söker, oklart hur i så fall annat än fabriksåterställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ja, det verkar lite knepigt. Det är när man väljer Air Link inne i headsetet och den söker efter dator. Finns en knapp där det står Parkoppla som är inaktiv då den inte hittar datorn. Kör inte med PTC och både Q2 och PC är på v35.

Ah då är jag med. Du har ingen VPN igång? Dina nätverk SSID (2.4GHz/5GHz) har dom olika namn? Har du prövat om det fungerar på 2.4GHz?

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Stön, nu lyckades jag parkoppla.
Routern har 3st SSID: Ett "huvudnät" och två gästnät på 2.4 GHz resp 5 GHz.

När jag kopplade upp mig mot huvudnätet istället för 5 GHz-gästnätet så hittade den PC:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Stön, nu lyckades jag parkoppla.
Routern har 3st SSID: Ett "huvudnät" och två gästnät på 2.4 GHz resp 5 GHz.

När jag kopplade upp mig mot huvudnätet istället för 5 GHz-gästnätet så hittade den PC:n.

https://www.dictionary.com/e/wp-content/uploads/2020/05/picard-facepalm.jpg

Hahah, skönt att det bara var nåt sånt i alla fall!

Mitt tips är att stänga av den där Smart Connect funktionen och köra två på riktigt separa SSIDs, annars finns det en risk att enheter hoppar mellan banden. Om det nu inte finns ett behov för andra enheter att använda 5GHz bandet det vill säga.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Hej på er!

Jag har köpet en Quest 2 till grabben i julklapp. Hur fungerar det med spel?
Köper man dom i headsetet när man startat den? Finns det några presentkort för detta? Vart kan man hitta priser?
Tacksam för lite hjälp då jag inte vill bryta förpackningen innan han får den på julafton.
Vilka tillbehör är "måste"? Förstår att datakabeln behövs om man vill lira via steam. Originalkabeln är ju snordyr, funkar tredjepart lika bra?

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderna:

Hej på er!

Jag har köpet en Quest 2 till grabben i julklapp. Hur fungerar det med spel?
Köper man dom i headsetet när man startat den? Finns det några presentkort för detta? Vart kan man hitta priser?
Tacksam för lite hjälp då jag inte vill bryta förpackningen innan han får den på julafton.
Vilka tillbehör är "måste"? Förstår att datakabeln behövs om man vill lira via steam. Originalkabeln är ju snordyr, funkar tredjepart lika bra?

Ett tips är att skapa ett Facebookkonto (om du inte redan har ett) i förväg. Det ska snart gå att frikoppla, men just nu behövs ett Facebookkonto.

Spel kan du när du kopplat antingen köpa i headsetet eller logga in och göra här: https://www.oculus.com/experiences/quest/
Presentkort finns inte (än).

Du kan spela trådlöst om du har bra nätverk (sladd mellan PC och router, Quest i samma rum som router, gärna WiFi-6) men vill du köra kablat funkar tredjepart.

Gällande tillbehör skulle jag föreslå att känna av lite, gillar ni inte originalstrapen till exempel så köp till en i efterhand (sannolikt kommer ni vilja det, men ändå bra att testa först). Säljs mycket tredjepartsstraps på Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderna:

Hej på er!

Jag har köpet en Quest 2 till grabben i julklapp. Hur fungerar det med spel?
Köper man dom i headsetet när man startat den? Finns det några presentkort för detta? Vart kan man hitta priser?
Tacksam för lite hjälp då jag inte vill bryta förpackningen innan han får den på julafton.
Vilka tillbehör är "måste"? Förstår att datakabeln behövs om man vill lira via steam. Originalkabeln är ju snordyr, funkar tredjepart lika bra?

Hej
Nu vet jag inte hur gammal ditt barn är med VR är inget man ska köpa till barn. Rekomenderad ålder är 13. Det beryder så klart inte att barnen ine ska eller kan använda men barn ska nog inte "gejma" i VR på samma sätt som äldre.

Nu ontopic.
Spel du klper på hesdsetet spelar du på headsetet. Du kan öven köpa spel i mobil appen som du parkopplar till headsetet under setupen.
Du kan öven köpa på oculus.com
Se till att fixa vilket konto som ska anväbdas, fortfarande är det facebook som officiellt gäller.

Tillbehör kan vara bra att köpa nån form av headstrap.
Original är dålig och svår/jobbig att ställa in speciellt om man byter mellan personer.

Link kabel behövs inte, det går att köra trådlöst så prova det först.
Koppla bara en nätverkskabel mellan dator ich routern/accesspunkten Quest 2 är kopplad till via wifi.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Hej
Nu vet jag inte hur gammal ditt barn är med VR är inget man ska köpa till barn. Rekomenderad ålder är 13. Det beryder så klart inte att barnen ine ska eller kan använda men barn ska nog inte "gejma" i VR på samma sätt som äldre.

Han är strax över 13 så det borde vara lungt.

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderna:

Hej på er!

Jag har köpet en Quest 2 till grabben i julklapp. Hur fungerar det med spel?
Köper man dom i headsetet när man startat den? Finns det några presentkort för detta? Vart kan man hitta priser?
Tacksam för lite hjälp då jag inte vill bryta förpackningen innan han får den på julafton.
Vilka tillbehör är "måste"? Förstår att datakabeln behövs om man vill lira via steam. Originalkabeln är ju snordyr, funkar tredjepart lika bra?

Jag har denna (https://www.amazon.de/gp/product/B08BPDVBHF/) och den funkar fint. Den är dock bara 3 m, vilket är för kort för att köra stående/roomscale-grejer. Jag köpte den enbart till när jag ska använda Q2an sittande vid datorn, i övrigt kör jag Airlink via wifi (funkar också finfint med en urgammal Asus AC66U-router, med PCn ansluten via Ethernet).

Jag tror när det gäller sladdar på 5 m så är det lite mer meck att hitta en som fungerar då det väl ligger på gränsen (eller över) specen egentligen.

Jag anser inte att en ny headstrap är ett "måste" faktiskt. Jag har inte köpt någon ny och tycker inte det är en issue om man inte tänker sitta i VR timmavis. Originalet är lite meckig när man byter mellan olika personer dock, det är sant.

Mina barn älskar Job Simulator och Beat Saber. Även Audioshield tycker de är kul, men det finns inte native till Q2.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk

Nu när man sitter mer och mer i VR funderar jag på en powerbank. Tycker speltiden vs tiden den tar att ladda blir för klent.

Någon spec man måste passa på? Tänker om powerbanken måste kunne leverera så och så mycket effekt för att inte headsetet ska hinna ladda ut.

Någon som alternativt har en spesifik att anbefala?

Elite strapen är tyvärr inte et alternativ.

Permalänk
Avstängd

Skaffade VR någon månad sedan och har spelat igenom Alyx igen och några moddar.
Men har inte provat att köra det för VR film, finns det någon bra guide hur man enklast streamer från PCn (genom t.ex. link)?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Hej, ett par frågor här om oq2.
Grabben har ett oculus rift, den med 3 sensorer till, men sladden har gått sönder till headsetet… svårt att få tag i ny.
Vi funderar på att köpa ett oq2 i julklapp till honom
Har ju ett oculus konto sen innan, fungerar alla dom spelen till det? Han har några spel på sitt steam med.
Sen det med facebook, det är bara sambon som har det hemma… går det bra att koppla hennes FB till hans konto? Eller blir det problem tro?
Sen är det efterfrågan att nån vill köpa den gamla oculusen? För fungerande handkontroller, sensorer och headset ju.

Edit: sen hört att vissa inte fått igång oculus program när dom skaffar facebook bara till det, samma dag , stämmer detta?

Permalänk
Medlem

Jag gjorde ett FB-konto till grabben och fejkade ålder till ca 16 (han är 9). På så vis kunde jag dela mina spel med honom. Nu kanske ni inte spelar tillsammans. Men detta är en perfekt lösning om man har två Quests och vill spela Walkabout Minigolf t.ex. Då räcker det att den som äger spelet lägger till det andra kontot i Questen och vips så kommer nr 2 åt spelet, och ja alla andra Quest-spel också. Detta gäller dock Quest (standalone-spel i headsetet) och inte PC-spel a'la Rift/Steam. Om han är den enda spelaren i huset så koppla det gamla Oculus-kontot till grabbens FB skulle jag säga. Facebook, eller Meta som de heter numera ska ju komma man andra lösningar för konto så att man inte ska behöva köra med FB-konto. Men jag vet inte om det är klart än...

Om ni tänkt skrota er Rift CV1 så är jag intresserad av att köpa lurarna till det, om ni inte själva tänkt använda dom. Man kan med en 3D-printer skapa en adapter så att de går att fästa på Questen. Sen köper man en lös kabel och fäster i adaptern och pluggar in i questen så har man lika fint ljud som i CV1'an. Lite fipplande, men resultatet blir kanon.

Jag har för övrigt också en Quest 1 till salu, och även en Rift CV1 med tillbehör -men utan lurar!
Dock kan jag inte rekommendera att man går vidare med CV1 idag då Quest2 är så mycket bättre - och man kan spela PC-spelen också med kabel eller trådlöst över wifi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Jag gjorde ett FB-konto till grabben och fejkade ålder till ca 16 (han är 9). På så vis kunde jag dela mina spel med honom. Nu kanske ni inte spelar tillsammans. Men detta är en perfekt lösning om man har två Quests och vill spela Walkabout Minigolf t.ex. Då räcker det att den som äger spelet lägger till det andra kontot i Questen och vips så kommer nr 2 åt spelet, och ja alla andra Quest-spel också. Detta gäller dock Quest (standalone-spel i headsetet) och inte PC-spel a'la Rift/Steam. Om han är den enda spelaren i huset så koppla det gamla Oculus-kontot till grabbens FB skulle jag säga. Facebook, eller Meta som de heter numera ska ju komma man andra lösningar för konto så att man inte ska behöva köra med FB-konto. Men jag vet inte om det är klart än...

Om ni tänkt skrota er Rift CV1 så är jag intresserad av att köpa lurarna till det, om ni inte själva tänkt använda dom. Man kan med en 3D-printer skapa en adapter så att de går att fästa på Questen. Sen köper man en lös kabel och fäster i adaptern och pluggar in i questen så har man lika fint ljud som i CV1'an. Lite fipplande, men resultatet blir kanon.

Jag har för övrigt också en Quest 1 till salu, och även en Rift CV1 med tillbehör -men utan lurar!
Dock kan jag inte rekommendera att man går vidare med CV1 idag då Quest2 är så mycket bättre - och man kan spela PC-spelen också med kabel eller trådlöst över wifi.

Tack för svar
Men tror du det blir problem att koppla hans ammas fb till hans oculus konto?

Alla vi hemma hatar verkligen FB, sambon skaffade det bara för att ha bättre kontakt med hennes kompis som är svårt sjuk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hej, ett par frågor här om oq2.
Grabben har ett oculus rift, den med 3 sensorer till, men sladden har gått sönder till headsetet… svårt att få tag i ny.
Vi funderar på att köpa ett oq2 i julklapp till honom
Har ju ett oculus konto sen innan, fungerar alla dom spelen till det? Han har några spel på sitt steam med.
Sen det med facebook, det är bara sambon som har det hemma… går det bra att koppla hennes FB till hans konto? Eller blir det problem tro?
Sen är det efterfrågan att nån vill köpa den gamla oculusen? För fungerande handkontroller, sensorer och headset ju.

Edit: sen hört att vissa inte fått igång oculus program när dom skaffar facebook bara till det, samma dag , stämmer detta?

Vissa spel som portats från Rift till Quest har crossbuy och då kommer dom dyka upp som gratis i Quest store. Exempelvis Robo Recall och I Expect You To Die. Andra spel har det inte, exempelvis Beat Saber och Superhot. Dessa spel kan du dock köra kopplad till PC (trådlöst eller med USB-sladd).

Det går att koppla sambons, men om hon sen skulle säga upp sitt FB-konto eller dylikt så försvinner spelköpen. Går annars att göra ett FB-konto enbart för Questen (inga vänner, inte använda FB i övrigt) och använda det tills dom öppnar för möjligheten att frikoppla från FB-konto (kommer efter årsskiftet).

Du kan ha viss framgång att sälja delar till en CV1, men det är inga stora pengar eftersom Quest 2 är mycket bättre och så pass billig.

Din sista mening tolkar jag som att du syftar på FB:s automatiska ban som drabbat vissa, det verkar kunna ske när FB-kontot registreras i headsetet av någon anledning. Registrera upp ett FB-konto på PC eller mobil före Questen kommer och använd det sen i headsetet så ska den risken utebli.

Permalänk
Medlem

Tack tack 🙏
Sen en annan grej, går det spela fast man inte har nät?
För satt så datorn stänger av sig kl 22, och nätet hemma på natten…
Han är 15… men vart lite risk för nattsudd när datorn är på för länge… hade vart bra om questen inte funkar när det är offline 😝😄
Fast iof,.. han spelar mest onliespel.. med kompisar

Permalänk
Medlem

Rekomenderar också @Swennis att göra ett "fake konto" på facebook som bara används för VR,tills vidare det ändras så man kan använda annat konto.
MMem använd inget hittepånamn som "VR player" utan använd ett "riktigt namn" med förddl ditt eget. Det bör nog inte vara nått problem om ni inte har nått unikt namn
Det går dock enligt folk på reddit och även anvöndare här på SweC att efteråt koppla bort facebook konto så det blir tillbaka till Oculus konto, om man kontaktar support.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tack tack 🙏
Sen en annan grej, går det spela fast man inte har nät?
För satt så datorn stänger av sig kl 22, och nätet hemma på natten…
Han är 15… men vart lite risk för nattsudd när datorn är på för länge… hade vart bra om questen inte funkar när det är offline 😝😄
Fast iof,.. han spelar mest onliespel.. med kompisar

Singleplayerspel på själva Questen fungerar utan nät.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Går att köra Blaston med passthrough nu om man har lätt för att springa in i saker: https://uploadvr.com/blaston-update-passthrough-play/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunRookieRun:

Nu när man sitter mer och mer i VR funderar jag på en powerbank. Tycker speltiden vs tiden den tar att ladda blir för klent.
...
Elite strapen är tyvärr inte et alternativ.

Jag kan rekommendera denna som är på 10.000 mAh:
Nördic PBK-101
Det "nördiga" namnet till trots så är det en bra powerbank. Företaget Nördic AB finns i Sverige och har vad jag kan se vettiga produkter i sitt sortiment. Kolla deras hemsida, där för övrigt denna powerbanken är billigare än på Amazon. 175 kr.
Det som gör den här powerbanken bra är att den har ett otroligt kompakt yttre på ‎8 x 0.5 x 2.6 cm och väger 200 Gram, vilket gör den till en perfekt motvikt längst bak på questen. Det som skiljer den här powerbanken från övriga är att den stödjer genomladdning. Man kan alltså ladda powerbanken samtidigt som man laddar headsetet från samma powerbank. Ladda båda samtidigt!

Det finns ett projekt på Thingiverse som ju är databasen för allt 3D-printat med ett batterifäste för en Aukey PB-N83, som jag aldrig lyckades hitta i Sverige. Men denna Nördic-powerbanken har EXAKT samma spec och passar som hand-i-handske i detta fästet. Enda skillnaden är att dioderna är flyttade till nederkant. Verkar alltså i stort sett vara en rebrandad Aukey...

Om nån vill 3D-printa detta fästet vilket fungerar kanon så finns alla uppgifter här. Kräver dock Elite-Strap...

Komplettera med en USB C (vinklad) till USB A, 0.5 m så är saken biff. T.ex denna. 0.5m är lite för långt, 0.3m är lite för kort. Men vänd powerbanken så porten vätter längst från. Då får man sträcka ut 0.5m-kabeln lite.

La till powerbanken storlek! :)
Permalänk
Skrivet av Barsk66:

Jag kan rekommendera denna:
Nördic PBK-101
Det "nördiga" namnet till trots så är det en bra powerbank. Företaget Nördic AB finns i Sverige och har vad jag kan se vettiga produkter i sitt sortiment. Kolla deras hemsida, där för övrigt denna powerbanken är billigare än på Amazon. 175 kr.
Det som gör den här powerbanken bra är att den har ett otroligt kompakt yttre på ‎8 x 0.5 x 2.6 cm och väger 200 Gram, vilket gör den till en perfekt motvikt längst bak på questen. Det som skiljer den här powerbanken från övriga är att den stödjer genomladdning. Man kan alltså ladda powerbanken samtidigt som man laddar headsetet från samma powerbank. Ladda båda samtidigt!

Det finns ett projekt på Thingiverse som ju är databasen för allt 3D-printat med ett batterifäste för en Aukey PB-N83, som jag aldrig lyckades hitta i Sverige. Men denna Nördic-powerbanken har EXAKT samma spec och passar som hand-i-handske i detta fästet. Enda skillnaden är att dioderna är flyttade till nederkant. Verkar alltså i stort sett vara en rebrandad Aukey...
https://cdn.thingiverse.com/assets/24/ae/fa/11/90/featured_preview_h9FdAIwh%5B1.jpg
Om nån vill 3D-printa detta fästet vilket fungerar kanon så finns alla uppgifter här. Kräver dock Elite-Strap...

Komplettera med en USB C (vinklad) till USB A, 0.5 m så är saken biff. T.ex denna. 0.5m är lite för långt, 0.3m är lite för kort. Men sätt i vänd powerbanken så porten vätter längst från. Då får man sträcka ut 0.5m-kabeln lite.

Tack för att du tog dig tiden. Ska definitvt kolla på denna. Storleken verkar perfekt för hur den måste festas på min strap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tack för svar
Men tror du det blir problem att koppla hans ammas fb till hans oculus konto?

Alla vi hemma hatar verkligen FB, sambon skaffade det bara för att ha bättre kontakt med hennes kompis som är svårt sjuk.

Problemet är att om han ansluter vänner och börjar chatta m.m. så blir det kopplat även till mammans konto, vilket ju blir lite knas. Nu är det iofs uppdelat verkar det mellan FB-konton i Quest och utanför så de vänner man har i Quest kanske inte syns i vanliga FB. Men ändå - det skapas en relation mellan quest-kontot och mammans och jag gissar att det förr eller senare börjar synas.

Det är ju såpass enkelt att skapa ett eget konto åt sonen så det rekommenderar jag istället som sagt. FB är ju en så inarbetad social plattform att man ibland tvingas använda det fast man inte vill. Föreningar som har det som nyhetsplattform m.m. Bättre då att ha ett eget konto som man sen kan inaktivera när man vill hålla sig utanför. Som sagt nya varianter på kontokoppling ska komma där man ska kunna hålla sig utanför FB. Men osäker på var/när/hur.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Virtual Desktop's nyaste uppdatering tar bort krypteringen vilket ska förbättra prestandan.

Skrivet av Godin:

The app was initially developed for desktop streaming on Go/GearVR from anywhere around the world so having built-in encryption made it secure on any network. At low bitrates this didn’t affect performance much. However, at the bitrates VR games are streamed today on Quest (100+) on a local network, I decided to re-architect the networking stack to make it optional as it can save a few milliseconds and reduce CPU usage a bit.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Nice! Uppskattat! 😁👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Jag har beställt BoboVR M2 Pro + Battery från Aliexpress, skall komma i mitten av december så en recension får vänta, men den ser ju ut att ha allt man kan önska och lite till!

Så har jag äntligen fått min BoboVR M2 Pro + Battery, anlände förra onsdagen vilket innebar 23 dagar efter order, inte optimalt men ändå under vad de lovat. Jag är helnöjd, vet inte vad jag mer skall säga. Allt är av hög kvalité, materialet som är mot huden får toppbetyg, den är superbekväm och jag skulle absolut kunna ha den många många timmar! Batteriet är så najs att det snappar på strappen med magneter.

Blir ju svårt för Oculus att sälja fler Elite Battery-straps när den är sämre på alla delar och dyrare, bara Bobo får fart produktionen så den finns i lager så...

Kan bara rekommendera!