Permalänk
Medlem

Kom hit för att tipsa om samma sak

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Nu får alla tidigare Quest 2-köpare också Asgards Wrath: https://mobile.twitter.com/OculusSupport/status/1330990423343...

Hur? Den finns inte i oculus appen och på webbsidan inloggad står det 39,99$.

Permalänk

Har varit sugen på VR länge. Tänkte slå till på en Quest 2 64Gb trots facebook. Hoppades på ett BF deal men det kanske inte blir något lägre pris eftersom facebook förmodligen subventionerar dom rätt hårt ändå.

Är det någon fördel/nackdel att köpa ifrån Oculus direkt?
Oculus 349EUR ~ 3555kr fri frakt (Beräknad leverans: Fri, Dec 04)
Elgig 3690kr fri frakt (I lager 2020-12-01)

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

Du ska bara koppla in Questen i datorn o starta Link. Förr eller senare dyker spelet upp.

Edit: Läste att vi som köpt tidigare än datumet då kampanjen först gällde måste kontakta supporten o då få en nyckel!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Men vart är det blå varianten

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Har varit sugen på VR länge. Tänkte slå till på en Quest 2 64Gb trots facebook. Hoppades på ett BF deal men det kanske inte blir något lägre pris eftersom facebook förmodligen subventionerar dom rätt hårt ändå.

Köp där det är billigast/enklast. Över disk är väll att föredra om priset inte avviker för mycket
Kommer nog ingen BF deal, kanske lokalt så fall.
Däremot kan det bli spel reor+att man får Asgards wrath gratis, som iofs är ett PCVR spel men endå

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag köpte. Får se om det är någon höjdare. Hoppas på att det byggs upp mindre imma på linserna och att fukt inte lika lätt fastnar. Skulle vara kul att kunna köra Synth Riders utan att rengöra linserna var femte minut.

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Schiznit:

Om jag minns vad jag läst rätt så måste du bifoga ett kvitto på ditt köp av Quest 2 till supporten ifall den är köpt före 20 november, de kommer sen ge dig en nyckel för att aktivera spelet.

Permalänk
Medlem

Att se Youtube i headsetet går utmärkt. Bra kvalitét. Men Netflix, skitkass. Googlade som hastigast, verkar vara någon begränsning Netflix har satt av DRM skäl? Tråkigt, obrukbar bildkvalitet i Netflix appen enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pluffo:

Jag köpte. Får se om det är någon höjdare. Hoppas på att det byggs upp mindre imma på linserna och att fukt inte lika lätt fastnar. Skulle vara kul att kunna köra Synth Riders utan att rengöra linserna var femte minut.

Samma här, beställde direkt när jag såg mailet =D

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Verkar som att VRCover var efterlängtat, standard edition har redan sålt slut i EU butiken.
Hann klippa en var till mig och kompisen iaf, winter edition är snygg men lite osäker på hur det vita funkar i längden så jag valde standard edition.

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Naxos:

Att se Youtube i headsetet går utmärkt. Bra kvalitét. Men Netflix, skitkass. Googlade som hastigast, verkar vara någon begränsning Netflix har satt av DRM skäl? Tråkigt, obrukbar bildkvalitet i Netflix appen enligt mig.

Det ska gå att sideloada Androidversionen av Netflix, eventuellt funkar den bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

Skrivet av Halldin:

Om jag minns vad jag läst rätt så måste du bifoga ett kvitto på ditt köp av Quest 2 till supporten ifall den är köpt före 20 november, de kommer sen ge dig en nyckel för att aktivera spelet.

Jag håller på med det just nu och nedanstående är vad de begärt hittills. Jag vet inte exakt vad de menar med "confirm" men jag skickade med min PC spec samt en bild på Oculus PC appen där Quest 2 är inkopplad med link. Har enbart den medföljande kabeln men den vägrar att inse att den är inkopplad över USB 3.1 så jag rotade rätt på en bild på nätet där det ser riktigt ut då jag ändå ska köra över VD.

Thank you for reaching out about the Asgard’s Wrath promotion, we’ll be happy to assist you with this request.
In order to provide this promotion to you, we need to verify that you ordered and activated an Oculus Quest 2 before November 20, 2020.
If you ordered from Oculus.com, please provide your order number, serial number, and Oculus username.
If you ordered from an authorized retailer, please provide a copy of the invoice and serial number, and Oculus username.
Asgard’s Wrath is a PC game, therefore a compatible computer and an Oculus Link cable is needed to get this game on Quest 2. Please also confirm you have an Oculus Link cable set up and compatible computer with your Quest 2 so we can help. To learn more about Quest 2 and Oculus Link set-up and PC compatibility see our Oculus Quest Plus Link article here.
Note: If you ordered and activated an Oculus Quest 2 on November 20 or later, then you will automatically have the game granted to your account. You will not see it until you have an Oculus Link cable and compatible computer set up for your Quest 2. This promotion is not available in Germany or South Korea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdk_warhead:

Jag har köpt direkt från occulus, funkar bra sålänge det inte strular. Upplevde att skärmen på min var dålig men det tog nästan tre veckor med support och sedan två till för RMA processen...får min nya imorgon dock.

Så här i efterhand hade det troligtvis varit enklare i en svensk affär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det ska gå att sideloada Androidversionen av Netflix, eventuellt funkar den bättre.

Är det någon här som testat ock lyckats?
Hade vart intressant med Viaplay och Disney + med.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Halldin:

Nu får alla tidigare Quest 2-köpare också Asgards Wrath: https://mobile.twitter.com/OculusSupport/status/1330990423343...

Hahah jag fattar inte detta.

Man får det gratis om man köpt det x datum.... OM man skickar ett ärende till supporten.....

Men, Quest 2 är helt ny.
Varför inte bara ge bort det till alla som äger en Q2 då? Support är inte gratis liksom... snacka om att gå världens omväg på ett busenkelt icke problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Jag håller på med det just nu och nedanstående är vad de begärt hittills. Jag vet inte exakt vad de menar med "confirm" men jag skickade med min PC spec samt en bild på Oculus PC appen där Quest 2 är inkopplad med link. Har enbart den medföljande kabeln men den vägrar att inse att den är inkopplad över USB 3.1 så jag rotade rätt på en bild på nätet där det ser riktigt ut då jag ändå ska köra över VD.

Thank you for reaching out about the Asgard’s Wrath promotion, we’ll be happy to assist you with this request.
In order to provide this promotion to you, we need to verify that you ordered and activated an Oculus Quest 2 before November 20, 2020.
If you ordered from Oculus.com, please provide your order number, serial number, and Oculus username.
If you ordered from an authorized retailer, please provide a copy of the invoice and serial number, and Oculus username.
Asgard’s Wrath is a PC game, therefore a compatible computer and an Oculus Link cable is needed to get this game on Quest 2. Please also confirm you have an Oculus Link cable set up and compatible computer with your Quest 2 so we can help. To learn more about Quest 2 and Oculus Link set-up and PC compatibility see our Oculus Quest Plus Link article here.
Note: If you ordered and activated an Oculus Quest 2 on November 20 or later, then you will automatically have the game granted to your account. You will not see it until you have an Oculus Link cable and compatible computer set up for your Quest 2. This promotion is not available in Germany or South Korea.

Chattar du med dem eller mailade du supporten? Jag hittar ingen chat som nån annan medlem skrev här i tråden tidigare. Hittar bara att maila dem.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Man får det gratis om man köpt det x datum.... OM man skickar ett ärende till supporten.....

Men, Quest 2 är helt ny.
Varför inte bara ge bort det till alla som äger en Q2 då? Support är inte gratis liksom... snacka om att gå världens omväg på ett busenkelt icke problem.

Ja snacka om att gå över ån för vatten

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker det är så förbannat dåligt att man inte hinner komma hem från jobbet och klicka hem VRcover innan skiten är helt slutsåld... Jaha? Vad nu då? Vänta ett par månader på ny batch... Fan också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ill-k:

Är det någon här som testat ock lyckats?
Hade vart intressant med Viaplay och Disney + med.

Jag försökte sideloada HBO Nordic men det gick inte. Fick bara ett felmeddelande om att appen behöver någon service som inte fanns på enheten.

Här finns en tråd på reddit om folk som försökt sideloada Netflix men inte lyckats få upp kvaliteten (dvs över 480p)

https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/jshg1x/oculus_q...

Mer info
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Chattar du med dem eller mailade du supporten? Jag hittar ingen chat som nån annan medlem skrev här i tråden tidigare. Hittar bara att maila dem.

Jag skapade ett support case på oculusvr.com där jag valde "Other software or content issue" eller liknande.

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Köp där det är billigast/enklast. Över disk är väll att föredra om priset inte avviker för mycket
Kommer nog ingen BF deal, kanske lokalt så fall.
Däremot kan det bli spel reor+att man får Asgards wrath gratis, som iofs är ett PCVR spel men endå

Skrivet av Ill-k:

Jag har köpt direkt från occulus, funkar bra sålänge det inte strular. Upplevde att skärmen på min var dålig men det tog nästan tre veckor med support och sedan två till för RMA processen...får min nya imorgon dock.

Så här i efterhand hade det troligtvis varit enklare i en svensk affär.

Försöker nog beställa ifrån Sverige om ett par dagar. Måste bli klar med ett annat projekt först.

Visa signatur

7600x | 32GB | RTX 2060S | PSU 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Men, Quest 2 är helt ny.

Det är för de flesta folk kommer inte få reda på denna info så de behöver då inte ge det till alla

Men å andra sidan så kostar supporten också pengar men tror de räknat på det

Permalänk
Skrivet av Quenya:

På tal om prisvärd router för VD.

Skrivet av xprt:
Asus RT-AC86U
https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-router/209908....
990:- i kassan (medlemspris)

Ytterligare €45 cashback vid köp innan 22a nov
https://promotion.asus.com/en/nordics/q4gamingweeks#

Skrivet av Mattias10:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/natverk/r...

Jag beställde nyss denna. Vissa säger att de har problem med TPlink routrar och Virtual Desktop. Verkar dock inte drabba alla, så det är egentligen bara att testa och se om det funkar. Skulle gärna testa den själv men jag lämnade tillbaka mitt Quest 2 tidigare idag då det var massa annat roligt på rea.

Tack för tips på routers men fick lite beslutsångest nu. Beställde ASUS routern tidigare men såg nu rekommendationen på TPLink.

Priset blir ju snarlikt men ASUS har inte Wi-Fi 6. Vilken tror ni är bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Tycker det är så förbannat dåligt att man inte hinner komma hem från jobbet och klicka hem VRcover innan skiten är helt slutsåld... Jaha? Vad nu då? Vänta ett par månader på ny batch... Fan också

Samma här.... Vad finns det för prisvärda alternativ?
Har någon prövat "Elgyo" silikoncover från Amazon?

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin303:

Tack för tips på routers men fick lite beslutsångest nu. Beställde ASUS routern tidigare men såg nu rekommendationen på TPLink.

Priset blir ju snarlikt men ASUS har inte Wi-Fi 6. Vilken tror ni är bäst?

Du borde ju kunna testa båda och returnera den sämre?

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Samma här.... Vad finns det för prisvärda alternativ?
Har någon prövat "Elgyo" silikoncover från Amazon?

Jag har beställt ett sånt men inte fått än.
Hade liknande till Quest 1.
Det är ett man sätter över original interfacet, ett cover dvs inget ersättning Interface som det VRCover säljer.
VRCover säljer för övrigt också silicon cover som är samma som dom "billiga"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har beställt ett sånt men inte fått än.
Hade liknande till Quest 1.
Det är ett man sätter över original interfacet, ett cover dvs inget ersättning Interface som det VRCover säljer.
VRCover säljer för övrigt också silicon cover som är samma som dom "billiga"

Okej! Se till att uppdatera oss i tråden när du få det.

Jag såg att VR Cover hade lite olika typer, men alla var utsålda på hemsidan. Som tur är finns det silikoncovers på deras Amazon så jag drog hem ett grått.
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B08HQSZKKB/ref=ppx_yo_d...

Jag tycker att tyget irriterar min hud lite, nästan så det känns som det svider när jag blir varm så jag hoppas det kommer hem snabbt.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Jag skapade ett support case på oculusvr.com där jag valde "Other software or content issue" eller liknande.

Gjorde det samma precis.
Ja som ni säger, snacka om att krångla till det...

Permalänk
Skrivet av Exydia:

Okej! Se till att uppdatera oss i tråden när du få det.

Jag såg att VR Cover hade lite olika typer, men alla var utsålda på hemsidan. Som tur är finns det silikoncovers på deras Amazon så jag drog hem ett grått.
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B08HQSZKKB/ref=ppx_yo_d...

Jag tycker att tyget irriterar min hud lite, nästan så det känns som det svider när jag blir varm så jag hoppas det kommer hem snabbt.

Tack för tipset, drog hem ett jag med. Jag tolkar det som att "näsflärpen" ingår. Ser så ut på bilderna.