Permalänk
Medlem

Wraith Prism go brrr

En gång i tiden körde jag GPU passthrough, sen köpte jag ett Navi-kort och då gick det inte längre.

Behovet av en separat dator för spel uppstod således, eftersom att jag inte vill köra Winderps på min arbetsstation.
Lösningen blev en A300 med en liten Athlon 3000 som skulle dra tunga lass tills AMD avtäckte Renoir. Månaderna gick och nu är äntligen min 4750G på plats!

Under tiden hann en del förändringar ske på min A300; ventilationshålen "utökades" och en större kylare monterades.

På Reddit undrade folk vad fan jag höll på med och varför jag haft sönder mitt A300-chassie, svaret på den frågan är: haha wraith prism go brrrr

Jag hade en Wraith prism över som jag fick med min 3900x, så jag såg ingen anledning att lägga pengar på en dyr lågprofilskylare som ändå inte skulle vara lika tyst eller kompetent. För kompetent är den, tyvärr en smula i underkant för processorn den faktiskt levererades med.

På den här processorn som har en TDP på 65W kan jag köra extremt låga varvtal på fläkten utan att temperaturen ökar nämnvärt. Som en extra bonus matchar belysningen mitt tangentbord!

Besök galleriet här

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Rekordmedlem

Friskt sågat, allt återvunnet eller hur det nu är man brukar säga

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Friskt sågat, allt återvunnet eller hur det nu är man brukar säga

Haha, lite så! Allt gå med Dremel!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

@jockos: Lite av en hotrod

Rätt fyndigt faktikt!

Hur håller du folk borta från att peta på fläktbladen?

Hot om evig förvisning till någon av dom 21 helvetena

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

@jockos: Lite av en hotrod

Rätt fyndigt faktikt!

Hur håller du folk borta från att peta på fläktbladen?

Hot om evig förvisning till någon av dom 21 helvetena

Tack!

Det är bara jag och sambon, hon är gammal nog (tror jag) att förstå att man inte ska stoppa fingret i en snurrande fläkt! Den står dessutom ganska otillgängligt bakom skärmen, men jag tror att jag kommer 3D-printa någon form av katthårs- och fingerfilter i framtiden.

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Moderator
Moderator

Kul mod, funderade på att göra något liknande med min Core 500 som inte sväljer 3-slots GPU:er.
Ställde dock in det pga. köp av NR200P.

Skrivet av Bengt-Arne:

@jockos: Lite av en hotrod

Rätt fyndigt faktikt!

Hur håller du folk borta från att peta på fläktbladen?

Hot om evig förvisning till någon av dom 21 helvetena

Lite av en konkurrent till https://www.sweclockers.com/galleri/8105-passivt-mini-itx-byg... gällande hotrod då.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är allt lite likt detta fast här är det också passivkylt

https://www.sweclockers.com/galleri/14193-comhemmodem-overhet...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Kul mod, funderade på att göra något liknande med min Core 500 som inte sväljer 3-slots GPU:er.
Ställde dock in det pga. köp av NR200P.

Lite av en konkurrent till https://www.sweclockers.com/galleri/8105-passivt-mini-itx-byg... gällande hotrod då.

Hotrodcommunityt är inte konkurrenter, vi är bros!

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

Tack!

Det är bara jag och sambon, hon är gammal nog (tror jag) att förstå att man inte ska stoppa fingret i en snurrande fläkt! Den står dessutom ganska otillgängligt bakom skärmen, men jag tror att jag kommer 3D-printa någon form av katthårs- och fingerfilter i framtiden.

Har över åren haft 'lite' budget lösningar, å kom att tänka på en som skedde på IBM Modell 60.
Det var en 286'a och den första med VGA (640x480, 16 färger eller 320x200 256 färger från en palet på 262144 färger), körde Auto CAD med 80287 emulator på den.
Fick senare tag på en riktig 80287 matte processor, problemet var att den var specad för 5 MHz men m60'an ville köra den i 8 MHz.
Det blev varmt så jag kunde smälta lödtenn på den, var rätt otroligt att den höll.
Hur som så limmade jag på en kylfläns, tog hål i chassit och satte en fläkt.
Fläkten var en mindre industrifläkt på 220V AC med gjutna blad av metall, där var dom som satte in fingrarna.
Men bara en gång och aldrig mer

Mibdes fel gällande upplösning och färger :-(
Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!