Geforce RTX 3080 bryter kryptovaluta i rasande takt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Köpte alla grafikkorten på faktura och betalade dem en månad senare när jag cashat ut BTC. Visade sig att bitcoin höll värdet bättre än en drös grafikkort

Jag mine:ade bitcoin mer eller mindre direkt när de kom, mest för att jag tyckte att det var en kul grej att testa. Körde dygnet runt eftersom datorn ändå stog på alltid, men de var inte värda så jävla mycket då. Så jag tänkte inte ens tanken på att spara dem när jag installerade om windows några månader senare. Ingen aning hur mycket jag hade :). Men jag tänkter på det lite då och då idag nu när man behöver en ny värmepanna!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Jag mine:ade bitcoin mer eller mindre direkt när de kom, mest för att jag tyckte att det var en kul grej att testa. Körde dygnet runt eftersom datorn ändå stog på alltid, men de var inte värda så jävla mycket då. Så jag tänkte inte ens tanken på att spara dem när jag installerade om windows några månader senare. Ingen aning hur mycket jag hade :). Men jag tänkter på det lite då och då idag nu när man behöver en ny värmepanna!

Hade några litecoins liggande kvar, inte nog för att vara värt något dessvärre. Hade som tur nog en gammal typ 250gb HDD i miningriggen som jag inte behövde till något annat så hittade den nere i förrådet, ett par LTC låg kvar på någon mining-pool därtill.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200