Permalänk
Medlem

Vattenkylning nr200p

Hej inväntar mitt nya chassi och tänkte köra vattenkylning i det både till cpu och gpu har ni något tyst och effektivt system att rekommendera

Permalänk
Medlem

Det som gör systemet tyst är en bra pump (googla lite så hittar du vilka som är bra).
Sen vill ha en så stor radiator som du kan få plats med i chassit, då behöver inte fläktarna gå lika fort.

Har tidigare haft en 360 radiator som jag byggde ett stöd för och använde som fotpall med värmare, perfekt i en kall källare. Behövde vara ha två noucta fläktar igång, var väldigt tysta.

Dock beror det även på hur mycket värme din CPU och gpu utvecklar.
Finns för lite information i ditt inlägg för att säga så mycket specifikt.

Vill du bygga custom loop eller ha två st AIO?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Det som gör systemet tyst är en bra pump (googla lite så hittar du vilka som är bra).
Sen vill ha en så stor radiator som du kan få plats med i chassit, då behöver inte fläktarna gå lika fort.

Har tidigare haft en 360 radiator som jag byggde ett stöd för och använde som fotpall med värmare, perfekt i en kall källare. Behövde vara ha två noucta fläktar igång, var väldigt tysta.

Dock beror det även på hur mycket värme din CPU och gpu utvecklar.
Finns för lite information i ditt inlägg för att säga så mycket specifikt.

Vill du bygga custom loop eller ha två st AIO?

Tänkte köra på custom 👍 känns som det blir bättre 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av zapboz:

Tänkte köra på custom 👍 känns som det blir bättre 👍

Ska du köra en 240 & 280 radiator? planerar att sånt bygge. Hör av dig hur det gick!

Permalänk
Medlem

Jag hjälpte min brosa bygga en vattenkylning i en NR200P här om dagen. Det är tight och kräver att man väljer rätt komponenter. Jag hade nog satsat på pump+cpublocks-kombo och eventuellt skippat tank (beror dock på hur långt grafikkortet är).

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

Jag hjälpte min brosa bygga en vattenkylning i en NR200P här om dagen. Det är tight och kräver att man väljer rätt komponenter. Jag hade nog satsat på pump+cpublocks-kombo och eventuellt skippat tank (beror dock på hur långt grafikkortet är).

Perfekt!
Det är de spåret jag går i. Tips på bästa cpublock/pump en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beobwulf:

Perfekt!
Det är de spåret jag går i. Tips på bästa cpublock/pump en?

Kolla Optimum Tech på YouTube - han hade någon review av just det du söker för någon/några månader sedan.