Tävling: Frågesport med mekaniska Core Mechanics-tangentbord i potten

Permalänk
Core Mechanics
Skrivet av backfeed:

Nu har jag bara Ducky PBT dyesub som referens, men både jag och sambon nötte/blekte texten på var sin uppsättning av dessa tämligen snabbt, så vi bytte till deras PBT doubleshots som vi haft ett bra tag nu. Ingen nötning av texten längre (fast det vore då fan annars).

Eftersom det är vit text på era om jag ser rätt, så är en någorlunda kvalificerad gissning att det varken är dyesub eller laser, utan screentryck?

Doubleshots hade förstås varit optimalt, men att lägga en mille per layout innan man hunnit testa konceptet är lite väl mycket all in. Får vänta med det tills man ser att det flyger.

Dessa är laserprintade, nästa gång vi beställer caps blir det nog dyesub.

Fast min favorit är min prototyp med svarta ABS caps utan printing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle Wahlqvist:

Doubleshots hade förstås varit optimalt, men att lägga en mille per layout innan man hunnit testa konceptet är lite väl mycket all in. Får vänta med det tills man ser att det flyger.

Dessa är laserprintade, nästa gång vi beställer caps blir det nog dyesub.

Fast min favorit är min prototyp med svarta ABS caps utan printing.

Absolut, jag förstår att kostnaderna lätt kan bli astronomiska, och att det därför definitivt inte är det första man ger sig in på. Jag ville väl egentligen bara inflika att det faktiskt finns en poäng med doubleshots även om man inte har backlight.

Ok, jag trodde att lasrad svart PBT bara kunde bli ljusbrunt som bäst (jag tänker på Topres gamla standarduppsättning), men det där ser ju vitt och fint ut!

(Sen finns förstås "ninja/stealth", med texten på framsidan av knapparna också, om möjligheten skulle existera.)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Du får ursäkta mitt oförstående här, men jag är inte riktigt med på vad du menar, ä och ö har alltid varit på rätt plats i alla nordiska tangentuppsättningar jag någonsin sett, så menar du kanske omkastningen av æ och ø? Om inte annat vore väl i så fall lösningen att bara byta plats på tangenterna?

Ja precis, eftersom en av tre symboler är omkastade skrev jag fel ibland, särskilt som belysningen låg mest på de "felaktiga", det var förvirrande med de plottriga tangenterna. Att byta plats hjälpte inte då. Att få fina tangenter från den tyska uppsättningen med enbart svenska ä och ö på, som då också blir i samma storlek som alla andra bokstäver, var ju mycket trevligare

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Core Mechanics
Skrivet av backfeed:

Ok, jag trodde att lasrad svart PBT bara kunde bli ljusbrunt som bäst (jag tänker på Topres gamla standarduppsättning), men det där ser ju vitt och fint ut!

(Sen finns förstås "ninja/stealth", med texten på framsidan av knapparna också, om möjligheten skulle existera.)

Kritvitt är det inte men det går inte åt det bruna hållet.

"ninja/stealth" har jag inte tänkt på, får kolla om det funkar praktiskt på de knappar som har mer än en rad symboler.

Permalänk
Medlem

Men det är ju trasigt. Varför är det i två delar?

Permalänk
Medlem

Hade varit riktigt intressant om man haft ett delbart tangentbord, MEN med urstarka magneter så det går att koppla ihop delarna till ett tangentbord. Bästa av båda världar?

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Core Mechanics
Skrivet av Olaeli:

Hade varit riktigt intressant om man haft ett delbart tangentbord, MEN med urstarka magneter så det går att koppla ihop delarna till ett tangentbord. Bästa av båda världar?

Vill man verkligen att det ska sitta fast ihop så föreslår jag en 135x65x1mm plåt som skruvas fast i M4 fästena på undersidan.

Permalänk
Medlem

Kul tävling, har suktat efter en delad bräda länge efter en kollega svor vid dem men vågade inte slå till vid senaste uppgraderingen pga. feghet.

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Inne på tredje veckan med ett ergodox ez. Hade sparat duktigt mycket på detta istället och dessutom fått åäö.
Imponerad av paketet, håller tummarna att det går bra för dig Olle!

Permalänk
Medlem

Jahapp, då spontanköpte man ett sånt här då...
Har kört med ett lågprofils mekaniskt tbord för vanliga saker å wow etc, å en orbweaver för fps för ergonomin, men detta kan nog ersätta båda om vi har tur

Permalänk
Core Mechanics
Skrivet av Lagers:

Den nordiska är väl en Enter som vi är vana vid väl? Såg en sådan på någon bild i webbshoppen, men utan åäö på.

Ursäkta, missade denna.
Ja det är ISO enterknapp inte amerikansk ANSI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle Wahlqvist:

Ursäkta, missade denna.
Ja det är ISO enterknapp inte amerikansk ANSI.

2 frågor:
Nu är det ju lite sent då jag redan beställt, men någon annan undrade om det är bakgrundbelyst, men det verkar inte vara så enligt hemsidan, eller?

Hur lång leveranstid kan man förvänta sig?

Oh, en tredje fråga, skickas de från EU eller från staterna?

Permalänk
Core Mechanics
Skrivet av Celphish:

2 frågor:
Nu är det ju lite sent då jag redan beställt, men någon annan undrade om det är bakgrundbelyst, men det verkar inte vara så enligt hemsidan, eller?

Hur lång leveranstid kan man förvänta sig?

Oh, en tredje fråga, skickas de från EU eller från staterna?

Ej bakgrundsbelyst.

Skickas från Hallstavik, normalt sett dagen efter beställning men den här veckan verkar det vara någon dag extra. Så det borde komma fram på måndag eller tisdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle Wahlqvist:

Ej bakgrundsbelyst.

Skickas från Hallstavik, normalt sett dagen efter beställning men den här veckan verkar det vara någon dag extra. Så det borde komma fram på måndag eller tisdag.

Perfa, blir fint
Får hoppas man inte saknar bakgrundsbelysningen bara.
Är inte mycket för rgb å sånt men har kört rött som fast sken på alla tbord jag haft.
Nu har ju förvisso på x34a leds på undersidan som lyser ner på tbordet
Va längesen jag körde utan belysning...