3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

cyberpunk2077 flyttad till december, nvidias fel xD inga kort i lager inga spel

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem

Någon som hört något från Elgiganten angående sina kort?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

Cyberpunk 2077 försenat igen. Nu finns det hopp om att hinna få prylarna!

Permalänk
Medlem

En Australisk butik som delar info om de olika kortens beräknade (o)tillgänglighet.

https://www.pccasegear.com/rtx30

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Så det kanske ska vara möjligt att kunna byta sin NON-OC beställning till en OC syftar ni på? För det är väl bara där det ser ut att fokuseras hos Asus.

Får se om @Webhallen kommenterar nåt, det var mest ett förslag. Kanske inte ens är en bra idé/möjligt hos en del, eftersom man vill behålla sin köplats samtidigt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

En Australisk butik som delar info om de olika kortens beräknade (o)tillgänglighet.

https://www.pccasegear.com/rtx30

Gillar att dem inte ens nämner Asus Strix 3080 Non-OC

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Just nu står det så här på Palit Gamerock 3080 OC:

Uppdaterad 2020-10-27, uppdateras ej förens ny information finns Antal kundbokningar Nästa bekräftade leverans Ej skeppade men allokerade 23 27 okt Ingen ETA

I dag är det 27 okt, och tidigare i dag stod det 26-27 okt. Betyder detta att det kom kort i dag så några i kön har fått?

Under lagerstatus stod det också tidigare "Ej i lager - <10 på väg" eller liknande. Nu står det bara "Beställningsvara"... Vad innebär det? Slut på fler leveranser?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Någon som hört något från Elgiganten angående sina kort?

Chattade med dem förut. Fick bekräftat att dom inte fått in kort och att dom är medvetna om att denna lansering är total katastrof. Så för Elgigantens sida så är det januari som gäller.

Från Elgiganten.

” Ja absolut, alltid värt att fråga. Jo den informationen vi besitter här är som så att vi har fått bekräftat att 3080 grafikkorten kommer in i januari.”

Permalänk
Medlem

Angående spelkoder så har Inet gått ifrån "Kampanjen är avslutad" till:
"Precis, vi har fått in koder i mindre mängder och ströleveranser och det är därför som vi inte kan gå ut med exakta datum som vi får in dessa koder och så vidare.
De kunder som hade några av de första beställningarna och en bra bit ner på listan har börjat mottaga koder precis som du säger och vi hoppas självklart på fler koder så fort som bara möjligt!"

Så bara hålla i hatten om man inte fått kod ifrån Inet.

Permalänk
Medlem

Känns lite sjukt att vara glad över en försening av ett spel jag väntat så länge på Sakerna ett grafikkort kan göra med ens hjärna...

Permalänk

Sett två inkommande leveranser senaste tiden av det MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB jag beställde från @Webhallen kl 15:11 på releasedagen, förvånad att jag fortfarande inte fått något. Måste vara väldigt få kort som kommer fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Angående spelkoder så har Inet gått ifrån "Kampanjen är avslutad" till:
"Precis, vi har fått in koder i mindre mängder och ströleveranser och det är därför som vi inte kan gå ut med exakta datum som vi får in dessa koder och så vidare.
De kunder som hade några av de första beställningarna och en bra bit ner på listan har börjat mottaga koder precis som du säger och vi hoppas självklart på fler koder så fort som bara möjligt!"

Så bara hålla i hatten om man inte fått kod ifrån Inet.

jag mailade dem idag, för jag fick mitt Gigabyte Gaming OC för några dagar sen. Deras svar var spydigt: jag får ingen kod :/...Kul! Men kan det stämma, eller gällde det bara MSI/Asus-korten.. GAH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kellox:

Känns lite sjukt att vara glad över en försening av ett spel jag väntat så länge på Sakerna ett grafikkort kan göra med ens hjärna...

Hade nog missat det om inte du nämnt det nu ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Får se om @Webhallen kommenterar nåt, det var mest ett förslag. Kanske inte ens är en bra idé/möjligt hos en del, eftersom man vill behålla sin köplats samtidigt

Gör en @komplett också med samma fråga.

Förövrigt, WOW alltså...

"ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming 10GB We have been receiving small shipments since launch, but now it appears supply has halted, and it is very unlikely we will receive more stock until early 2021."

* https://www.pccasegear.com/rtx30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewyz:

Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC
Orderdatum: 18/09
Skickad: 27/10
Butik: Inet

Trodde det var helt kört för mig som beställde dagen efter, chansade på detta kort i hopp om att det inte var extremt antal beställningar. Jag är bara glad att det över.

Fick mitt skickat idag också och jag beställde 2/10.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Förövrigt, WOW alltså...

"ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming 10GB We have been receiving small shipments since launch, but now it appears supply has halted, and it is very unlikely we will receive more stock until early 2021."

Var är det citatet från?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Och dom som inte ens får deras kort i Januari - kan glädjas åt det Kinesiska nyåret firas i Februrari, det inbär flera veckors förseningar + total stopp i produktion på alla fabriker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av quader:

jag mailade dem idag, för jag fick mitt Gigabyte Gaming OC för några dagar sen. Deras svar var spydigt: jag får ingen kod :/...Kul! Men kan det stämma, eller gällde det bara MSI/Asus-korten.. GAH.

Kanske någon som är trött på allt detta tjat om dessa jäkla grafikkort!

Skämt åsido så låter det på dem att de försöker i alla fall. Om webhallen fick tag på koder tycker jag Inet borde också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Fick mitt skickat idag också och jag beställde 2/10.

Samma här Eaglekompis, beställde 5/10.

Dags att bestämma sig över vilket chassi som passar

Permalänk
Medlem
Skrivet av arabfis:

Samma här Eaglekompis, beställde 5/10.

Dags att bestämma sig över vilket chassi som passar

Ja det är ju lite så man får jobba. Anpassa chassi efter vilket kort man får.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara lite små snålt med nya grejer ett par veckor efter leverans men vissa kort verkar komma in först i januari eller vad man vet preliminärt. kan ju flyttas framåt i alla evighet.
Varför har det blivit såhär? Vill nvidia förstöra för sig själva?
Om AMD inte tappar sig såhär och deras kort är likvärdiga 3080 kan jag tänka mig att många tar ett sådant för att slippa vänta x antal månader.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

@webhallen
Nu kommer den här frågan igen.
Hur ser det ut med strix 3080 non-oc? Det kan ju inte vara helt dött efter 2 månaders väntan, nån info måste ju finnas kring när ni får in nästa leverans om ni ens får in någon.
inte heller ska man behöva vänta fram till dec/jan för kortet tycker jag...

Visa signatur

ASUS ROG THOR 850W Platinum
Intel Core i7-9700K Socket 1151 Coffee Lake
ASUS ROG Strix Z390-F GAMING
32gb(4x8gb) RAM ddr4 3600mhz
ASUS strix GTX1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Var är det citatet från?

Jag googlade och det verkar komma härifrån:

https://www.pccasegear.com/rtx30

Är det något @Asus.David kan kommentera? Inga fler 3080 TUF non-OC? Eller gäller det bara just den butiken, kanske?

Permalänk
Skrivet av Warder:

Jag googlade och det verkar komma härifrån:

https://www.pccasegear.com/rtx30

Är det något @Asus.David kan kommentera? Inga fler 3080 TUF non-OC? Eller gäller det bara just den butiken, kanske?

Det är ju faktiskt jävligt uselt att totalt stänga av tillverkningen av non-OC framöver, även om detta mest känns som rykten. Eller att tillverkningen ska ligga på typ 10% jämfört med Strix och TUF OC-korten, som den faktiskt verkar göra. Borde man inte kunna gå direkt via Asus och ha rätt till en liknande produkt från samma tillverkare? Och ja, jag syftade främst på @komplett som ÅF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Det är ju faktiskt jävligt uselt att totalt stänga av tillverkningen av non-OC framöver, även om detta mest känns som rykten. Eller att tillverkningen ska ligga på typ 10% jämfört med Strix och TUF OC-korten, som den faktiskt verkar göra. Borde man inte kunna gå direkt via Asus och ha rätt till en liknande produkt från samma tillverkare? Och ja, jag syftade främst på @komplett som ÅF.

Att ha "rätt" till en ersättningsprodukt tror jag inte existerar i lagens mening, men däremot håller jag helt med om att om det skulle vara så här så borde ju återförsäljaren göra allt de kan för att hjälpa till. Dessvärre tror jag att Komplett (med flera) helst skulle låtsas som att 3080-serien inte existerar. Vi kan nästan garanterat inte räkna med någon hjälp från dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eraydedemen:

@webhallen
Nu kommer den här frågan igen.
Hur ser det ut med strix 3080 non-oc? Det kan ju inte vara helt dött efter 2 månaders väntan, nån info måste ju finnas kring när ni får in nästa leverans om ni ens får in någon.
inte heller ska man behöva vänta fram till dec/jan för kortet tycker jag...

Ska Webhallen trolla fram kort menar du? Den här frågan har varit uppe och besvarats flera gånger. Har man valt ett non-OC kort så valde man fel. Prioritet från tillverkarna ligger på OC korten. Inget Webhallen eller någon annan ÅF kan göra åt saken.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Nvidia 3080/3090 FE-fans...

Nvidia-butiken i Tyskland och Storbritannien säger nu "Tillgänglig snart" istället för ”slut i lager”.

*** F5 F5 F5 ***

Plan A - Nvidia 3080 FE + 3090 FE
Plan B - Webhallen ASUS TUF OC 3080 (15:05) + 3090 (15:01). båda blev gröna, båda gula igen.

Loppet pågår fortfarande!

Permalänk

Folk som vill ha sina kort innan Cyberpunk har 21 dagar extra på sig nu iaf

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av quader:

jag mailade dem idag, för jag fick mitt Gigabyte Gaming OC för några dagar sen. Deras svar var spydigt: jag får ingen kod :/...Kul! Men kan det stämma, eller gällde det bara MSI/Asus-korten.. GAH.

mitt skickades idag från inet och fick spelkoder

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Amerikanska Best Buy har nu fått sin andra last med Founders och säljer dem i detta nu.

Edit:
https://www.bigapplebuddy.com/product/8/nvidia-geforce-rtx-30...
snackar om internationell frakt. dock blir det en del extra. Men de sourcar från best buy. I lager just nu alltså.

EDIT: nu är lagret slut, verkar det som. Grattis alla jänkare!

Hej, Jag köpte en 3080 FE den 15 oktober, Preliminärt fick jag leverans tid mellan den 5-14 november. Men de kom hem till mig den 21 oktober med budbil.
Totalt blev det 10 982,23 kr allt som allt. Frakt, köp och tull. Ifrån Big Apple Buddy.
Var tvungen att gå med efter att ha kollat här ett tag. Hoppas det var till hjälp för någon. MVH

Vart ifrån jag köpte det. Lite av ett förtydligande
Visa signatur

-NB