3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yrfhar:

Du kanske tycker det är besvärligt men varför inte skänka burken med moderkort, PSU och ram-minnena till välgörenhet?

"Kanske tycker".
Skänka till hyresgästföreningen, BLM, med klausulen - där styrelsen får leva gott utan ansvarsfrihet.
Helt knasig värld vi lever i. Med välgörenhet så hamnar alla pengar till stora bolag och diverse utnyttjare.
Nej, tack.

Visa signatur

“The first duty of a man is to think for himself”.
HP Pavilion, AMD 3700X, HP RTX 2060 Super.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Inet lämnar ut köplats utan krusiduller, de andra försäljarna gör det inte gärna... Kanske webhallen då, vart har du beställt?

Köpt hos Webhallen.

Visa signatur

mehp

Permalänk
Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Fick precis "i lager" status på mitt Asus Strix 3080 Gaming OC hos Webhallen.
Beställde 2020-10-17 14:41

Så det verkar som de fått in kort under en längre tid utan att uppdatera kölistan på produktsidan då den sagt "Ingen ETA" sedan slutet av Januari(?)

Visa signatur

mehp

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pocke-boy:

Vilket fynd, kostnaden är redan uppe på 14555:, för ett returexemplar dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjBeowolf:

Ja har väntat på min eagle oc sen September...

Var är det nånstans? @elgiganten

Tydligen så har de inte verkat skickat ett enda.. ja är inom top 5 i kö sa de iaf... Hur har de sett ut me denna modell på andra butiker har de kommit in?

Om du kollar proshops lista så har de fortfarande 22 som beställde dag 1 som inte har fått det. https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stemm:

"Kanske tycker".
Skänka till hyresgästföreningen, BLM, med klausulen - där styrelsen får leva gott utan ansvarsfrihet.
Helt knasig värld vi lever i. Med välgörenhet så hamnar alla pengar till stora bolag och diverse utnyttjare.
Nej, tack.

Ge bort det till en bekant/bekants barn då? Känns förjävligt som resursslöseri om nya fullt dugliga komponenter ska hamna på återvinning helt i onödan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omart:

Hur gick det till när detta hände häromveckan? Känns som att korten som kom ut aldrig faktiskt gick att köpa utan gick direkt till förbokningar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eriksson850:

Ge bort det till en bekant/bekants barn då? Känns förjävligt som resursslöseri om nya fullt dugliga komponenter ska hamna på återvinning helt i onödan.

Otroligt. Read this and learn.

Visa signatur

“The first duty of a man is to think for himself”.
HP Pavilion, AMD 3700X, HP RTX 2060 Super.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rezol:

Hur gick det till när detta hände häromveckan? Känns som att korten som kom ut aldrig faktiskt gick att köpa utan gick direkt till förbokningar.

Du kan kolla status för RTX kort här: https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Om inkommande kort överstiger kvarvarande bokningar så går dom korten ut till försäljning. Tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Du kan kolla status för RTX kort här: https://www.proshop.se/RTX-30series-overview

Om inkommande kort överstiger kvarvarande bokningar så går dom korten ut till försäljning. Tror jag.

Yes det verkar vara så. Ett tips är att de verkar sälja ett kort i taget (för att verifiera köpare?) alternativt att de annullerar ordrar från botar; så om det finns 7st kort i lager och 5s senare så är det "Beställningsvara", ha lite is i magen och refresha sidan. Inom ett par minuter kommer köpknappen dyka upp igen (och sen försvinna, repeat) fram tills dess att korten är sålda.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rezol:

Hur gick det till när detta hände häromveckan? Känns som att korten som kom ut aldrig faktiskt gick att köpa utan gick direkt till förbokningar.

Köpknappen kom upp men det gick aldrig och köpa. En kollega som köper en massa kort för mining har ett python-script för proshop(Ja fy vilken hemsk människa) och det fungerade inte alls för det kortet. Det fungerade dock utan problem för andra kort som kom upp samtidigt, t ex Strix 3070 OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svertel:

Köpknappen kom upp men det gick aldrig och köpa. En kollega som köper en massa kort för mining har ett python-script för proshop(Ja fy vilken hemsk människa) och det fungerade inte alls för det kortet. Det fungerade dock utan problem för andra kort som kom upp samtidigt, t ex Strix 3070 OC.

Vart bor han?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Vart bor han?

Centrala Göteborg. Använder du värmekamera kan du nog hitta lägenheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Vilket fynd, kostnaden är redan uppe på 14555:, för ett returexemplar dessutom.

Säkert någon som blir skitglad bara för att komma på att det är exkl moms och serviceavgift 🤣

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rezol:

Hur gick det till när detta hände häromveckan? Känns som att korten som kom ut aldrig faktiskt gick att köpa utan gick direkt till förbokningar.

Den kändes fake för att man tryckte f5 hela tiden men blev meddela mig automatisk på mindre än en sekund precis 14:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stemm:

Otroligt. Read this and learn.

Ok, vet inte vad du vill ha sagt med det...

Får anta att du bara trollar...

Permalänk
Skrivet av anon287298:

Vilket fynd, kostnaden är redan uppe på 14555:, för ett returexemplar dessutom.

Det var den inte när jag länkade auktionen..

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pocke-boy:

Det var den inte när jag länkade auktionen..

Priset man budar är exkl. moms så 11500 är runt 14400kr

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Skrivet av pocke-boy:

Det var den inte när jag länkade auktionen..

Gissar på att du missade momsen & serviceavgiften

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Gigabyte RTX 4090 Gaming OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bogg:

Priset man budar är exkl. moms så 11500 är runt 14400kr

Samt en mindre kostnad på enbart 850:-, som "serviceavgift".

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZupLVL40:

Grattis! Jag ligger en minut efter som du kanske redan vet och ser ingen förändring på min. Jag ligger iaf nära nu 😂

Har återigen grön bock på min beställning gjord 13:34 nu. Vi får se vad som händer med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whiskra:

Har återigen grön bock på min beställning gjord 13:34 nu. Vi får se vad som händer med den.

Ja jag fick en grön bock (för 4:de gången) och avisering från PostNord idag. Vill inte tro på detta fören jag ha kortet i handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjBeowolf:

Ja har väntat på min eagle oc sen September...

Var är det nånstans? @elgiganten

Tydligen så har de inte verkat skickat ett enda.. ja är inom top 5 i kö sa de iaf... Hur har de sett ut me denna modell på andra butiker har de kommit in?

Just Eagle OC var ju ett av de som dök upp på Amazon i December för 7300 som några av oss hade turen att få det för. Blev skickade någon vecka efter beställning.

Permalänk

Impulshandlade precis ett Gigabyte 3080 Gaming OC på elgiganten.se. Pris 8990kr. Leverans nästa fredag. Fick precis bekräftelse. Borde vara en bra affär? Fanns endast uppe i några minuter. Hann tyvärr inte tipsa här pga panik med kreditkort m.m. Kanske kommer upp igen.

Permalänk
Medlem

Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC - 8999 kr Elgiganten
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlasPatrik:

Impulshandlade precis ett Gigabyte 3080 Gaming OC på elgiganten.se. Pris 8990kr. Leverans nästa fredag. Fick precis bekräftelse. Borde vara en bra affär? Fanns endast uppe i några minuter. Hann tyvärr inte tipsa här pga panik med kreditkort m.m. Kanske kommer upp igen.

Tro inte på de där för mycke. Har du tur så är de tills fredag nästa år.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Skrivet av Jaegrlicious:

Tro inte på de där för mycke. Har du tur så är de tills fredag nästa år.

Ja vi får se vad som händer. Förhoppningarna är låga för priset är väl bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlasPatrik:

Ja vi får se vad som händer. Förhoppningarna är låga för priset är väl bra?

Står ju stort på bilden "Förväntas i Lager Januari 2021" eller liknande, så frågan är hur leverans på fredag stämmer

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypress_86:

Går att beställa men ingen leverans bekräftad?

04/19 står det, totalt bs, men det går att beställa ett 3080 för 8999 kr. Har inte gått att få dessa priser sen i Januari på Amazon, och i December hos resterande ÅF typ.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz