3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

@Webhallen @Inet

kommer ni ta in EVGA 3080 XC3 Hydro Copper eller FTW3 Hydro Copper?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Usch, fult av Komplett att inte kolla med oss Trinity non-OC-köpare först men de vill ju inte sälja till billigare pris till oss antar jag.

Skrivet av Spektra:

Grattis!
Känns riktigt fint att ha suttit i kö för ett Zotac 3080 icke-OC sen 17 september utan uppdatering ännu från samma firma.

Än en gång, det är ju absolut inte enskilda butikers fel. Men det hade varit kul med lite mer officiell info från partners till nvidia om lösningar som kanske inte generar mer vinst men bra med goodwill inför framtida lanseringar.
Hoppas folk här på forumet kommer ihåg Webhallens lysande service vid framtida lanseringar, som är långt utöver vad man kan förvänta sig!

Jag har sagt det ett par gånger nu: Zotac och Komplett är ett gäng pajaser. Jag beställde också ett Trinity på lanseringsdagen och har inte fått något heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eraydedemen:

Hur fick du reda på att den fanns just i barkarby?

När jag browsade deras sida så stod det plötsligt mer än fem kort på lager i Barkarby under websaldo. Beställde direkt via boka och hämta inom en timme. Fem minuter senare fanns det bara weblager saldo så de försvann snabbt som alltid

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem

Inet har nu börjar göra om i ens beställning och nu står det att CoD ingår och GeForce Now, vilket man kanske ska vara transparenta med. Bra men självklart egentligen att GeForce Now inkluderas även om kampanjen just nu annars bara gäller 3070-korten.

Permalänk
Medlem

Det verkar finnas 1 st ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC på webhallen om någon är sugen

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Inet har nu börjar göra om i ens beställning och nu står det att CoD ingår och GeForce Now, vilket man kanske ska vara transparenta med. Bra men självklart egentligen att GeForce Now inkluderas även om kampanjen just nu annars bara gäller 3070-korten.

Now har ingått till alla korten hela tiden vad jag har sett.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemor:

Det verkar finnas 1 st ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC på webhallen om någon är sugen

Tack vare dig har jag ett 3080 om en stund. Ditt inlägg fick mig att filtrera och kolla efter 3080 i lager och det fanns ett i butik! Ungefär 1300 kr mer än Trinity-/TUF-korten jag har bokade men det kanske det är värt. Jag är tveksam till att sätta närmare 10 000 kr på en vara med treårsgaranti istället för Zotacs femåriga men jag får väl vara nöjd.

Skrivet av Steffe:

Now har ingått till alla korten hela tiden vad jag har sett.

Aha, okej. Det var inte så tydligt då man gjorde reklam för CoD främst men du verkar ha rätt.

Permalänk
Medlem

Jag tänker köra och lämna tillbaka mitt 3080 gaming oC på Netonnet idag i Malmö. Vill någon här ha det till inköpspriset istället så hojta till ögons böj. 8999kr.

Edit: pga att jag hämta aorus master igår..
Edit 2: Tillverkat vecka 42, så den lider inte av problem med kontakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jag tänker köra och lämna tillbaka mitt 3080 gaming oC på Netonnet idag i Malmö. Vill någon här ha det till inköpspriset istället så hojta till ögons böj. 8999kr.

Någon speciell anledning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Någon speciell anledning?

Absolut!
Hämtade mitt 3080 Aorus master på webhallen igår.

Permalänk

Igår kväll drömde jag att världen snabbspolade till cyberpunk och Jensen Huang styrde jorden. Min 3080 har inte kommit ännu, men vår tråd blockerades av Nvidia. Jag var väldigt ledsen...

Permalänk
Medlem

Kollar en sista gång ifall någon är intresserad av att ta över mitt Gainward RTX 3080 Phantom GS, säljer det för ordinarie pris då jag fått ett master kort. Har bara fått ett par underbud på annonsen som jag la ut och lämnar då hellre tillbaka kortet till återförsäljare.

https://www.sweclockers.com/marknad/190796-gainward-rtx-3080-...

Kan mötas upp vid sveavägen utanför webhallen eller på lidingö med omnejd.

Permalänk
Medlem

One chunky boi!
Knäpptyst kort!

Permalänk
Medlem

Dags att leta obskyra gifs för LCDn då.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

It don't matter if you're black or white!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av Xabba55:

När jag browsade deras sida så stod det plötsligt mer än fem kort på lager i Barkarby under websaldo. Beställde direkt via boka och hämta inom en timme. Fem minuter senare fanns det bara weblager saldo så de försvann snabbt som alltid

Så istället för att beta av den kö av folk som väntat sedan release tänker de pytsa ut kort till butikslager istället? Elgigantens hantering av 3080-releasen fortsätter att imponera!

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att det är tyst, ej strömsatt ju

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av oneill:

Inte så konstigt att det är tyst, ej strömsatt ju

Spot on.

Permalänk
Medlem

Lite offtopic men har en fråga kring Geforce now som följer med vid köp av nvidia kort. Har man någon nytta av den tjänsten när man köper ett nytt grafikkort och således inte behöver streama spel från tjänsten? Har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av loket100:

Lite offtopic men har en fråga kring Geforce now som följer med vid köp av nvidia kort. Har man någon nytta av den tjänsten när man köper ett nytt grafikkort och således inte behöver streama spel från tjänsten? Har jag missat något?

Nej. Finns ingen nytta och har egentligen inget med ditt grafikkort att göra.
Tycker själv det är väldigt konstigt att dom skickade med det.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Plötsligt händer det, elgiganten hade ett antal ASUS ROG STRIX RTX3080 10G GAMING i Barkarby
De försvann snabbt och har en i min hand snart

Vänta, nu får du förklara hur du såg det. Var du där? Bor nämligen väldigt nära!

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Vet någon vad priset varit på Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro OC 10GB? Jag vill se om 9100 kr är normalt jämfört med innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

När jag browsade deras sida så stod det plötsligt mer än fem kort på lager i Barkarby under websaldo. Beställde direkt via boka och hämta inom en timme. Fem minuter senare fanns det bara weblager saldo så de försvann snabbt som alltid

@flopp3n

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Vet någon vad priset varit på Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro OC 10GB? Jag vill se om 9100 kr är normalt jämfört med innan.

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=5509047

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Tack. Det är en bra funktion och jag har kollat där men det räcker inte för att många 3080 var inte indexerade. Så behöver mer info. Jag vet om att riktpriset i Storbritannien och andra länder är betydligt lägre än vad den kostar dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oneill:

Inet drog tillbaka den lösningen. Jag frågade om möjligheten men inet gör som webhallen nu. Du kan få intro-pris men hamnar sist i kön.

Gäller det från och med nu eller även de som redan blivit lovade byte med samma köplats? Om du vet så att säga! Allt gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrgJonis:

Gäller det från och med nu eller även de som redan blivit lovade byte med samma köplats? Om du vet så att säga! Allt gott

Vet bara det jag skrev, vad de sa till mig 🙂

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk
Hedersmedlem

Har någon fått COD-koden från webhallen vid köp av 3070? Köpte Asus 3070 Dual där det står att COD ingår men bara fått Geforce Now-koden. Ska prata med dom i morgon men tänkte se om någon annan fått det.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Har någon fått COD-koden från webhallen vid köp av 3070? Köpte Asus 3070 Dual där det står att COD ingår men bara fått Geforce Now-koden. Ska prata med dom i morgon men tänkte se om någon annan fått det.

COD ingår ej vid köp av 3070, endast 3080 och 3090. Source
Vart läser du att det ska ingå COD?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zetari:

COD ingår ej vid köp av 3070, endast 3080 och 3090. Source
Vart läser du att det ska ingå COD?

Du har helt rätt. Och jag hämtade ut ett Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity samtidigt vilket är där COD ingick. Blandade ihop dom. Men som sagt, jag fick bara GeForce Now-koden, men inte COD .... vilket får mig att fundera - både Asus 3070 och Zotax 3080 har 1 år geForce Now ... so borde väl fått 2 koder :). Så verkar som jag bara fick koden för Asus men varken GeForce Now eller COD för 3080.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com