3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nostradamu:

Grattis men som nämnts har du ju fått betala ett överpris för det också men det har väl varit Nvidias plan hela tiden

Jo visst. Jag var inte med på releasedagen eftersom jag körde 1080p med mitt 2080 super men köpte mig en 3k skärm för 2v sedan och då blev det intressant med ett nytt kort. För min del köper jag ”bara” ett kort för X summa för jag har inget att jämföra med kommer ju sälja mitt 2080 oc super så blir inte överdrivet dyrt i slutändan

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Bah!
Testat 3x 3090, alla har whine
Ska snart testa 2x 3080 med...

Normalt spelande 60-100fps på ultra förstår jag att ingen hör nåt. Kör en 3Dmark benchmark där kortet hoppar upp i 200+fps för att verkligen testa om det finns coilwhine. Mitt asus 3090 ylar då också men tur att det aldrig gäller i spelande på höga upplösningar som jag kommer köra. Tror lite som du, tillräckligt hög fps så händer saker

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Ehm är det någon som vill ha 3080 i år eller? 😅 jag beställde mitt evga XC3 Ultra hos Inet i tisdags, 17/11 och paketet packas nu 19/11 men ordern blev ”bokad” igår, onsdag. Verkar inte vara mycket tryck där. Hade plats 904 hos webbis på eftertraktade rog strix, så kände att jag kunde spendera 800 mer o få det nu istället för sommaren 21.

Rösta upp inlägget så att alla stackare som väntat i 2 månader ser att det finns kort att få tag på snabbt!! 😃

Kan man få exakt könummer hos webbis? Jag har beställt samma kort och är bland de 55 första.

Permalänk
Medlem

Ni som beställt från Inet, har ni flera ordrar på flertalet kort igång samtidigt?

Permalänk
Skrivet av At The Gates:

Kan man få exakt könummer hos webbis? Jag har beställt samma kort och är bland de 55 första.

Det här med POSCAPs är inget man bryr sig om längre? Eller har detta kort inte haft några problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruktsallad:

Det här med POSCAPs är inget man bryr sig om längre? Eller har detta kort inte haft några problem?

De är en ickefråga då problemet som var är avlöst sen länge

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Ni som beställt från Inet, har ni flera ordrar på flertalet kort igång samtidigt?

Jag har på två kort, båda skickas idag. oklart vilket jag ska behålla

Permalänk
Medlem

Ingen har som fick en "watch dogs"-kod och inte använt som hellre vill byta till en cod-koden?

Permalänk
Medlem

Vilket 3080 tror ni man ska beställa från Inet i dag om man vill ha det så tidigt som möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ciontech:

Vilket kort tror ni man ska beställa från Inet i dag om man vill ha det så tidigt som möjligt?

Beställde dessa 16:e november, skickades idag.

EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA
EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA

Permalänk
Medlem

Var i alla fall bland dom 16 första som beställde EKWB 3080 från Webhallen, får dock hoppas att dom får in kortet om någon vecka då det skulle släppas i mitten av denna månaden (och jag har ett nytt chassi, mobo, cpu, ram, nätagg och ett helt vattensystem för mitt första vattenkylningsbygge liggande i lådorna sen 2 månader tillbaka)

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Ni som beställt från Inet, har ni flera ordrar på flertalet kort igång samtidigt?

Nej, behöver bara ett kort så ser ingen anledning att beställa fler.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Towbiekun:

Bytte precis några ord med supporten på Inet och deras leverans av Gigabyte RTX 3080 Gaming OC beräknas komma in nästa vecka.

Skrivet av Lyrael:

Var det på telefon eller chatt? De har inte velat svara på något sådant de gånger jag snackat med dem via mejl.

Jag frågade samma sak i tisdags, då ville de ej ge någon tid. Igår chattade jag, då sa de nästa vecka får de troligen en leverans. Så de har väl fått mer info nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ciontech:

Vilket 3080 tror ni man ska beställa från Inet i dag om man vill ha det så tidigt som möjligt?

Evga xc3 ultra. Beställde mitt den 17/11. Nu 2 dagar senare är den skickad

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av At The Gates:

Kan man få exakt könummer hos webbis? Jag har beställt samma kort och är bland de 55 första.

Om du går in på din order och får upp ”köpsidan” så ska det vara en liten text med din köplats

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Webhallen

Hej!

Sticker in huvudet en sista gång (säger vi) då det är mest intensiva period på året just nu..

och tipsar om att jag har nu bekräftelse på inleverans av dessa:
https://www.webhallen.com/se/product/325477-Zotac-Gaming-GeFo...

16st obokade rackare är det just nu, dessa landar TIDIGAST imorgon, men bli inte ledsna om det dröjer till nästa vecka.

Ni i tråden som ej fått koder (kod ska komma nästföljande dag efter köp, maila vår kundtjänst!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Sticker in huvudet en sista gång (säger vi) då det är mest intensiva period på året just nu..

och tipsar om att jag har nu bekräftelse på inleverans av dessa:
https://www.webhallen.com/se/product/325477-Zotac-Gaming-GeFo...

16st obokade rackare är det just nu, dessa landar TIDIGAST imorgon, men bli inte ledsna om det dröjer till nästa vecka.

Ni i tråden som ej fått koder (kod ska komma nästföljande dag efter köp, maila vår kundtjänst!

/Patrik

avbokade min för två dagar sedan hos er då de aldrig kom

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Zotac 3080 AMP Holo är 318 mm långt.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Sticker in huvudet en sista gång (säger vi) då det är mest intensiva period på året just nu..

och tipsar om att jag har nu bekräftelse på inleverans av dessa:
https://www.webhallen.com/se/product/325477-Zotac-Gaming-GeFo...

16st obokade rackare är det just nu, dessa landar TIDIGAST imorgon, men bli inte ledsna om det dröjer till nästa vecka.

Ni i tråden som ej fått koder (kod ska komma nästföljande dag efter köp, maila vår kundtjänst!

/Patrik

Tack, då bokade jag den nu. Inet kunde inte ge tillräckligt med besked om min andra bokning.

EDIT: Nu hann väl säkert 16 pers före mig ändå pga det men aja

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Ehm är det någon som vill ha 3080 i år eller? 😅 jag beställde mitt evga XC3 Ultra hos Inet i tisdags, 17/11 och paketet packas nu 19/11 men ordern blev ”bokad” igår, onsdag. Verkar inte vara mycket tryck där. Hade plats 904 hos webbis på eftertraktade rog strix, så kände att jag kunde spendera 800 mer o få det nu istället för sommaren 21.

Rösta upp inlägget så att alla stackare som väntat i 2 månader ser att det finns kort att få tag på snabbt!! 😃

Hade köpt Evga om det inte hade sett så plastigt ut.
plus så fick jag mitt 3080 för under 8k så jag kan vänta lite till.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Weee... Hämtade ut mitt Asus TUF 3080 OC igår på webbis. Beställt 15:08 på releasedagen. Känns som de fick in duktigt med många kort den här veckan då de gick från 15:05 -> 15:15 i beställningsordningen igår.

...nu ska man bara få tid att installera och spela något också bland allt jobb.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk

Hej

Lite köinfo för er som köar för ett ASUS TUF 3080 (ej OC) på Inet.
Beställde på releasedagen (17/9) och fick bekräftelsemejlet för köpet klockan 15:30.

Hade köplats 103 den 11/11
Har nu köplats 86 den 19/11 (dock så släpar uppdateringen lite enligt info)

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge.....

Ha det bra där ute i kön...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Weee... Hämtade ut mitt Asus TUF 3080 OC igår på webbis. Beställt 15:08 på releasedagen. Känns som de fick in duktigt med många kort den här veckan då de gick från 15:05 -> 15:15 i beställningsordningen igår.

...nu ska man bara få tid att installera och spela något också bland allt jobb.

Jag installerade mitt kort igår, satt och spela längre än vad som är skäligt när man ska upp och arbeta, idag är jag ett vrak på jobbet men de va de värt

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Sticker in huvudet en sista gång (säger vi) då det är mest intensiva period på året just nu..

och tipsar om att jag har nu bekräftelse på inleverans av dessa:
https://www.webhallen.com/se/product/325477-Zotac-Gaming-GeFo...

16st obokade rackare är det just nu, dessa landar TIDIGAST imorgon, men bli inte ledsna om det dröjer till nästa vecka.

Ni i tråden som ej fått koder (kod ska komma nästföljande dag efter köp, maila vår kundtjänst!

/Patrik

Blev att beställa ett i total panik så hoppas jag är en av de 20 nu

sen får vi se om det blir ett problem att få plats med det i chassit

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Evga xc3 ultra. Beställde mitt den 17/11. Nu 2 dagar senare är den skickad

Inget av det som står på deras hemsida verkar man ju kunna lita på..

Permalänk
Webhallen
Skrivet av CLLA:

Blev att beställa ett i total panik så hoppas jag är en av de 20 nu

sen får vi se om det blir ett problem att få plats med det i chassit

4 obokade kvar, uppdaterar sidan när allt är bokat (20st)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Ehm är det någon som vill ha 3080 i år eller? 😅 jag beställde mitt evga XC3 Ultra hos Inet i tisdags, 17/11 och paketet packas nu 19/11 men ordern blev ”bokad” igår, onsdag. Verkar inte vara mycket tryck där. Hade plats 904 hos webbis på eftertraktade rog strix, så kände att jag kunde spendera 800 mer o få det nu istället för sommaren 21.

Rösta upp inlägget så att alla stackare som väntat i 2 månader ser att det finns kort att få tag på snabbt!! 😃

Vilken tid beställde du?

Permalänk
Medlem

Det tar mest emot att beställa nu när man vet att det blir 4x exp under black week 😂

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CLLA:

Blev att beställa ett i total panik så hoppas jag är en av de 20 nu

sen får vi se om det blir ett problem att få plats med det i chassit

18 bokningar just nu, du och jag är nog safe

Jag fick panikkolla chassit efter jag beställt, det ska fungera.

Permalänk
Viking
Skrivet av Webhallen:

4 obokade kvar, uppdaterar sidan när allt är bokat (20st)

Fick jag ett om jag betalade för 1 min sedan?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz