3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Så de som beställde ett grafikkort och får en någon gång i januari kommer få vara utan spelkoder om Nvidia inte bestämmer sig för att leverera andra spelkoder. Detta kan ju knappast vara lagligt. Jag förstår vissa av er inte bryr sig om detta men rätt ska vara rätt, de inkluderade spelkoderna har ju varit en faktor och hjälpt att trissa upp intresset.

Jag tror inte Nvidia inte vågar göra annat än skicka med nya spelkoder.

CoD gäller fram till 10:e December. Cyberpunk 2077 efter det? Först var det väl Watch Dogs under en period.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Så de som beställde ett grafikkort och får en någon gång i januari kommer få vara utan spelkoder om Nvidia inte bestämmer sig för att leverera andra spelkoder. Detta kan ju knappast vara lagligt. Jag förstår vissa av er inte bryr sig om detta men rätt ska vara rätt, de inkluderade spelkoderna har ju varit en faktor och hjälpt att trissa upp intresset.

Jag tror inte Nvidia inte vågar göra annat än skicka med nya spelkoder.

Det kommer nästan sjäkvklart vara andra spelkoder, vem vet, kanske till och med Cyberpunk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Ja alltså, säkert fler som har tänkt gå över till konsoler men problemet är ju att det är likadant där och svårt att få tag på nånting. Men i längden kanske det är nåt att fundera över. Playstation 5 och Xbox series X har ju RTX 2080 Super prestanda läste jag nånstans och det kortet såldes ju för 8000 kr för bara några månader sedan.

Nu kostar ett 3060 ti mer än vad de här konsolerna kostar och ändå har det likvärdig prestanda och det är bara grafikkortet vi betalar för. Vi betalar överpriser för att vara PC Master Race, utan att ens vara det längre.

Ja absolut precis det jag menar du får ett helt system för 4000-6000 kr på konsolfronten att det är svårt att få tag på är väl okej ett tag men ps5 skickades ju iallafall i nån milljon på release tror jag.

3090 kostar liksom 20000 kr i topmodell. Ska man bara spela så börjar det kännas sjukt ovärt att vara pc gamer.
Känns som det är dags för en petition, stop gpu price fixing and stock fixing. Skulle va kul att se hur många pc gamers som skrev under på den.

Haha jag har bara tröttnat på hetsen och att jag själv går med i den för att jag gillar att gamea förstör lite av hobbyn helt enkelt.

Permalänk

AHhh!! Vem sa att ett GIGANTISKT 336 mm långt MSI 3080 SUPRIM X inte kunde gå in i ett gammalt H440 MED hårdiskburarna, HA!
Finns det hjärterum finns det stjärterum.

@Webhallen Tack ska du ha Patrik

https://imgur.com/gallery/A3JJe4f

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av sbm76:

CoD gäller fram till 10:e December. Cyberpunk 2077 efter det? Först var det väl Watch Dogs under en period.

Skrivet av kettlebell:

Det kommer nästan sjäkvklart vara andra spelkoder, vem vet, kanske till och med Cyberpunk.

Jag hoppas det men det blir inte Cyberpunk. Det vore lite för sent tror jag och missförstår jag eller ingår inte spelet med GeForce Now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrE1:

Ja absolut precis det jag menar du får ett helt system för 4000-6000 kr på konsolfronten att det är svårt att få tag på är väl okej ett tag men ps5 skickades ju iallafall i nån milljon på release tror jag.

3090 kostar liksom 20000 kr i topmodell. Ska man bara spela så börjar det kännas sjukt ovärt att vara pc gamer.
Känns som det är dags för en petition, stop gpu price fixing and stock fixing. Skulle va kul att se hur många pc gamers som skrev under på den.

Haha jag har bara tröttnat på hetsen och att jag själv går med i den för att jag gillar att gamea förstör lite av hobbyn helt enkelt.

Yep. Jag har på allvar börjat tröttna på det här eftersom det är så mycket lurendrejeri. AMD är fan ingen konkurrens, de sammarbetar säkert. Det finns inte ens nån konkurrens, de släpper precis på gränsen till varandra kort som knappt är bättre än det andra, sedan så finns det inte ens några kort att köpa. AMD påstod att de skulle ha massor med kort, sen har de ännu mindre än vad Nvidia hade. Proshop fick inte in ett endaste AIB kort av AMD. Nvidia skulle ju lämna Intel och övergå till mera sammarbete med AMD när det gäller processorer, så nu har ju dessa företag börjat närma sig varandra.

Just det att de sätter såna överpriser på korten över msrp visar ju också ett och annat, även på 3060 ti som har gott om lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Jag hoppas det men det blir inte Cyberpunk. Det vore lite för sent tror jag och missförstår jag eller ingår inte spelet med GeForce Now?

Du måste väl äga spelet för att kunna spela med Geforce Now.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Du måste väl äga spelet för att kunna spela med Geforce Now.

Ja så är det.
Här är skillnaderna mellan paid och gratis:
https://www.androidcentral.com/geforce-now-free-vs-paid-editi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Yep. Jag har på allvar börjat tröttna på det här eftersom det är så mycket lurendrejeri. AMD är fan ingen konkurrens, de sammarbetar säkert. Det finns inte ens nån konkurrens, de släpper precis på gränsen till varandra kort som knappt är bättre än det andra, sedan så finns det inte ens några kort att köpa. AMD påstod att de skulle ha massor med kort, sen har de ännu mindre än vad Nvidia hade. Proshop fick inte in ett endaste AIB kort av AMD. Nvidia skulle ju lämna Intel och övergå till mera sammarbete med AMD när det gäller processorer, så nu har ju dessa företag börjat närma sig varandra.

Just det att de sätter såna överpriser på korten över msrp visar ju också ett och annat, även på 3060 ti som har gott om lager.

Är inte fri marknadskapitalism underbart?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Du måste väl äga spelet för att kunna spela med Geforce Now.

Skrivet av kettlebell:

Ja så är det.
Här är skillnaderna mellan paid och gratis:
https://www.androidcentral.com/geforce-now-free-vs-paid-editi...

Skrivet av Karate Taco:

GeForce Now låter dig bara streama ditt eget bibliotek. Ungefär som Steam link men spelen streamas från det magiska molnet istället.

Okej, jag hade svårt att tolka deras reklam om att det kommer till GeForce Now. Samma med Valhalla-reklamen. Taskigt spelutbud, den kupongen klarar sig nog de flesta utan, men spelkupongerna är en annan sak.

Jag var negativ inställd till Call of Duty men är numera glad. Dessvärre är BFV förstörd med alla fuskare så det var ju grymt att få det spelet på köpet. I och för sig fick jag betala 8900 kr för mitt grafikkort men jag är rätt nöjd. Min framtida plan är att behålla Zotac-kortet (om det levereras någon gång) för att få femårsgaranti och sälja mitt nuvarande till förhoppningsvis inköpspris som minst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Okej, jag hade svårt att tolka deras reklam om att det kommer till GeForce Now. Samma med Valhalla-reklamen. Taskigt spelutbud, den kupongen klarar sig nog de flesta utan, men spelkupongerna är en annan sak.

Jag var negativ inställd till Call of Duty men är numera glad. Dessvärre är BFV förstörd med alla fuskare så det var ju grymt att få det spelet på köpet. I och för sig fick jag betala 8900 kr för mitt grafikkort men jag är rätt nöjd. Min framtida plan är att behålla Zotac-kortet (om det levereras någon gång) för att få femårsgaranti och sälja mitt nuvarande till förhoppningsvis inköpspris som minst.

Vad var det med Valhalla? Jag fick det med mitt MSI moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Vad var det med Valhalla? Jag fick det med mitt MSI moderkort.

Jag misstolkade texten när jag aktiverade mitt GeForce Now-medlemskap som ingick med grafikkortet. Jag tänkte även att Cyberpunk kanske ingår i medlemskapet men så verkar det ju tyvärr inte vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Är inte fri marknadskapitalism underbart?

Kapitalism ska ju leda till större konkurrens (som de säger) men problemet är ju korruption osv som gör att det inte finns bra med regleringar och kontroller som görs. De stora företagen idag styr ju mer över de stora politikerna i världen än vad små söta konsumentverk och regleringsbyråer rår över någon. Eller var det nåt annat du syftade på?

Permalänk
Medlem

EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA Gick precis upp 2815kr hos Inet.. Tappade lusten en stund med att vänta på Asus Strix 3080 OC och började snegla på andra kort, nu lever man farligt x) Kortet jag har beställt blev datumet förskjutet fram till 2021-02-15.. känns underbart nu, medvind...

Permalänk
Skrivet av kettlebell:

Ne jag beställde den 18e tidigt på dagen. Fast nu i efterhand ångrar jag så mycket att jag inte beställde samma dag som release. Både jag och tjejen vill ha varsitt kort, men nu har vi tur om vi ens hinner få ett till Cyberpunk. Sitter här med ett gtx 770 i burken.. kul.

Aha ok, såg nåt inlägg längre bak så uppfattade tiden så. Det gav ju mig hopp om att jag då låg rätt bra till, men icke då, hehe. Jo du, jag tog först ett MSI Gaming X Trio på webhallen kl 15.11 på releasedagen, men då var dom ju slut. Sen blev jag lite skeptisk när man började kolla recensioner, att det hade färre strömfaser än många av de andra, att backplaten var plastig, att den hade onödiga 3x8pin och gick varmare än ex TUF. Så dagen efter avbeställde jag det och tog TUF istället, vilket var några hundrapappar billigare då. Men jag känner en viss ånger över det nu kan man säga

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Jag misstolkade texten när jag aktiverade mitt GeForce Now-medlemskap som ingick med grafikkortet. Jag tänkte även att Cyberpunk kanske ingår i medlemskapet men så verkar det ju tyvärr inte vara.

Jaha, jag var också lite fundersam över hur det fungerade i början. Fick tag på en kod och nu när man inte har ett grafikkort har jag ändå kunnat spela med Geforce Now och inbyggd grafik i processorn. Så det är lite coolt i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jaha, jag var också lite fundersam över hur det fungerade i början. Fick tag på en kod och nu när man inte har ett grafikkort har jag ändå kunnat spela med Geforce Now och inbyggd grafik i processorn. Så det är lite coolt i alla fall.

Okej. Helt klart en bra utveckling. Jag hade t.ex. inte köpt en lika dyr laptop idag med alla molnbaserade alternativ (köpte för skolarbete men passade på att köpa en att också kunna spela på med, vilket inte blivit av).

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

AHhh!! Vem sa att ett GIGANTISKT 336 mm långt MSI 3080 SUPRIM X inte kunde gå in i ett gammalt H440 MED hårdiskburarna, HA!
Finns det hjärterum finns det stjärterum.

@Webhallen Tack ska du ha Patrik

https://imgur.com/gallery/A3JJe4f

Haha, gött! Jag har samma chassi och väntar på samma kort!
Några tips om hur jag får in det utan att ha sönder något? Ser ganska tight ut ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Aha ok, såg nåt inlägg längre bak så uppfattade tiden så. Det gav ju mig hopp om att jag då låg rätt bra till, men icke då, hehe. Jo du, jag tog först ett MSI Gaming X Trio på webhallen kl 15.11 på releasedagen, men då var dom ju slut. Sen blev jag lite skeptisk när man började kolla refensioner, att det hade färre strömfaser än många av de andra, att backplaten var plastig, att den hade onödiga 3x8pin och gick varmare än ex TUF. Så dagen efter avbeställde jag det och tog TUF istället, vilket var några hundrapappar billigare då. Men jag känner en viss ånger över det nu kan man säga

Hah det där är nästan samma sak som hände mig. Jag beställde också först MSI gaming x trio från Webhallen, Jag hade en MSI Gaming X trio 2080s innan och var nöjd. Det är nog därifrån det datumet kommer ifrån som du syftade på förresten, men det kortet lär nog aldrig komma så jag hade glömt bort att det ens fanns. Jag har typ plats 80 nåt sånt och de har väl bara fått in tio säkert, så jag gav upp hoppet helt. Beställde iaf tuf oc dagen efter och det är det kortet jag hoppas få i tid nu till Cyberpunk. Du skulle behållt din beställning på MSI gaming x trio om du fått in den så tidigt dock, 15:11, det är väl bara 11 minuter efter release, du kanske hade fått det nu, vem vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Vi kan endast gå på den förhandsinformation vi får från nVidia och fabrik. Tyvärr är det inte 100% säkerhet på informationen genom ledet. Det är många ställen det kan bli flaskhals, GPU brist från nVidia, GDDR6X Minnesbrist, begränsningar i fabrik pga pandemin, fullt eller överbokade flyg(medicin, läkemedel etc har t ex prio i dagsläget).
Så vi försöker bara göra det bästa med den informationen vi har.

Men vänta nu här, i ditt inlägg som jag citerade hänvisade du till att ni konsoliderade leveranserna till Europa och att det skulle resultera i en "förskjutning på cirka en vecka".
Det är alltså någonting som inträffar efter (d.v.s. senare i processen Order to Delivery än) "GPU brist från nVidia, GDDR6X Minnesbrist, begränsningar i fabrik pga pandemin".
Om en konsolidering av leveranserna från Asien till Europa resulterar i en försening på en vecka så låter det som att korten är färdiga, men att de inte kan levereras vanliga vägen (flyg direkt till Norden) p.g.a. höga priser.
Den faktiska försening som du senare informerar om indikerar istället på att korten inte ens var producerade i och med att de började lämna fabriken först vecka 48. Eller så har Nordens kort ätits upp av någon annan marknad och vi som köpt från t.ex. Webhallen har fått vänta extra länge.

Skrivet av Blackwizard:

Verkar inte som @webhallen fått in nån leverans idag heller av Asus. Försenade leveranser eller inte. Detta är nog sista gång jag köper utav Asus när de finns andra märken tillgängliga.

Samma här, inte alls imponerad av det som känns som uppenbart felaktig information.
Har alltid köpt moderkort, grafikkort och routers från Asus samt rekommenderat dessa produkter till vänner och bekanta (30-40 system de senaste 3 åren) - men detta skapar verkligen badwill.
Visst att kvaliteten är bra, men nu är tilliten verkligen körd i botten.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Hörrni det var längesen man hörde nåt rykte om netonnet 3080 kort? De har ju förvånat innan, t.ex. med AMD processorerna så var det många som fick både 5800x och 5900x på ett par dagar förra veckan trots att det stod Förhandsbokning. Är det nån som chansat på nåt av deras 3080 kort på sistone och faktiskt fått ett?

Permalänk
Avstängd

Funderar på om det är värt att beställa något av de billigare korten som inet säger att de får in runt nyår? Tänkte bygga datorn i mellandagarna/januari. Kanske värt att vänta på 3080ti och försöka få det på lanseringen istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Kapitalism ska ju leda till större konkurrens (som de säger) men problemet är ju korruption osv som gör att det inte finns bra med regleringar och kontroller som görs. De stora företagen idag styr ju mer över de stora politikerna i världen än vad små söta konsumentverk och regleringsbyråer rår över någon. Eller var det nåt annat du syftade på?

Hela poängen är ju att inte ha reglering eller politikinfluens.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Tröttnade även jag och hittade Asus Strix 3090 OC av en slump och beställde snabbt som blixten.
Ska bli spännande att få detta monster.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bnr:

Men vänta nu här, i ditt inlägg som jag citerade hänvisade du till att ni konsoliderade leveranserna till Europa och att det skulle resultera i en "förskjutning på cirka en vecka".
Det är alltså någonting som inträffar efter (d.v.s. senare i processen Order to Delivery än) "GPU brist från nVidia, GDDR6X Minnesbrist, begränsningar i fabrik pga pandemin".
Om en konsolidering av leveranserna från Asien till Europa resulterar i en försening på en vecka så låter det som att korten är färdiga, men att de inte kan levereras vanliga vägen (flyg direkt till Norden) p.g.a. höga priser.
Den faktiska försening som du senare informerar om indikerar istället på att korten inte ens var producerade i och med att de började lämna fabriken först vecka 48. Eller så har Nordens kort ätits upp av någon annan marknad och vi som köpt från t.ex. Webhallen har fått vänta extra länge.

Samma här, inte alls imponerad av det som känns som uppenbart felaktig information.
Har alltid köpt moderkort, grafikkort och routers från Asus samt rekommenderat dessa produkter till vänner och bekanta (30-40 system de senaste 3 åren) - men detta skapar verkligen badwill.
Visst att kvaliteten är bra, men nu är tilliten verkligen körd i botten.

Well, jag säger inte att det du skriver är fel, men att Nvidia sålde 250 000 stycken 30-series grafikkort till krypto-miners hjälper nog inte så att säga. Och det är än värre att det gjordes "bakom kulisserna", men nu senare har uppdagats. Hade de satsat på spelmarknaden hade nog majoriteten som sitter här och väntar haft sina kort idag...

https://www.somagnews.com/does-nvidia-sell-graphics-cards-to-...
https://linustechtips.com/topic/1274151-nvidia-sold-175-milli...

Skrivet av aMpari:

Jag pratade nyss med Elgiganten ang. att fler än en person som bokat 3080 TUF OC veckor efter mig har fått det utskickat. Efter lite muntligt smekande så fick jag supportkillen att söka efter kvitton på just den modellen på datum mellan min beställning 26/9-10/10, och han kunde se att det var några som faktiskt hade skickats ut, trots att det ska gå i ordning.

Han föreslog att han kontaktar lagret och påpekar detta och för att utreda vad det är som har gått fel. Han lovade att de skulle återkoppla med svar på detta till mig via e-post asap. Blir spännande att höra hur den här historien utvecklas..

Tänkte jag kör en update på detta. Inget mail, ingen återkoppling öht nu långt efter. Det känns som att om det uppdagas ett fel i systemet där fel personer får produkter utskickade innan andra (vilket har skett med 100% säkerhet, Elgiganten såg det själva) så borde det läggas stor prio på att lösa detta. Har kommunicera med kunder som handlat för... på tok för höga summor 2020 och tidigare år. Blir nog till att ringa dem igen idag fredag, såvida de inte fått igång sin chat igen..

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bnr:

Men vänta nu här, i ditt inlägg som jag citerade hänvisade du till att ni konsoliderade leveranserna till Europa och att det skulle resultera i en "förskjutning på cirka en vecka".
Det är alltså någonting som inträffar efter (d.v.s. senare i processen Order to Delivery än) "GPU brist från nVidia, GDDR6X Minnesbrist, begränsningar i fabrik pga pandemin".
Om en konsolidering av leveranserna från Asien till Europa resulterar i en försening på en vecka så låter det som att korten är färdiga, men att de inte kan levereras vanliga vägen (flyg direkt till Norden) p.g.a. höga priser.
Den faktiska försening som du senare informerar om indikerar istället på att korten inte ens var producerade i och med att de började lämna fabriken först vecka 48. Eller så har Nordens kort ätits upp av någon annan marknad och vi som köpt från t.ex. Webhallen har fått vänta extra länge.

Samma här, inte alls imponerad av det som känns som uppenbart felaktig information.
Har alltid köpt moderkort, grafikkort och routers från Asus samt rekommenderat dessa produkter till vänner och bekanta (30-40 system de senaste 3 åren) - men detta skapar verkligen badwill.
Visst att kvaliteten är bra, men nu är tilliten verkligen körd i botten.

Nej, det var två olika grejer jag pratade om.
Det första var gällande "informationen" på dem leveransuppdateringar vi får. Att det är mycket som kan påverka dem även när vi fått besked.

Dem kort jag pratade om vars leverans konsoliderade var producerade men försenade över en vecka pga av byte av fraktväg. (korten har inte ätits upp av någon annan region, andra länder sitter också och väntar och har samma brist på 3080)

Vi försöker vara transparenta med uppdateringar här men om man vill kan man annars kolla med butik direkt istället och vänta på att dem landat på fysiskt lager.

Beklagar att du känner så.

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

Nej, det var två olika grejer jag pratade om.
Det första var gällande "informationen" på dem leveransuppdateringar vi får. Att det är mycket som kan påverka dem även när vi fått besked.

Dem kort jag pratade om vars leverans konsoliderade var producerade men försenade över en vecka pga av byte av fraktväg. (korten har inte ätits upp av någon annan region, andra länder sitter också och väntar och har samma brist på 3080)

Vi försöker vara transparenta med uppdateringar här men om man vill kan man annars kolla med butik direkt istället och vänta på att dem landat på fysiskt lager.

Beklagar att du känner så.

Inget illa mot dig David. Men hoppas du förstår vår frustration. Beställde på release dagen 15:10 och nu 10 veckor efter så finns inget ljus i sikte fortfarande. Detta är då ett icke OC som är beställt.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

AHhh!! Vem sa att ett GIGANTISKT 336 mm långt MSI 3080 SUPRIM X inte kunde gå in i ett gammalt H440 MED hårdiskburarna, HA!
Finns det hjärterum finns det stjärterum.

@Webhallen Tack ska du ha Patrik

https://imgur.com/gallery/A3JJe4f

Imponerande

Clearance GPU Clearance With HDD Cage: 294mm

Det kanske ger mig lite hopp att det går att få in i ett NR200P också.

Permalänk
Inaktiv

Jag förstår absolut, man hade ju nästan behövt lägga order på alla modeller och märken samtidigt, vilket även skedde iom att många bokade upp sig på flera modeller vilket skapade onormala köer. Vilket inte är normalt eller rimligt att begära. Vid 3080/3090 lanseringen utgick vi efter att man skulle kunna ha samtliga modeller på marknaden med "normal" tillgång som det "normalt brukar vara", men så såg vi efter några veckors brist på GPU'er att så inte var fallet eller att det fortfarande skulle vara så här även nu i December flera månader senare. Vid 3080/3090 lanseringen fick man ju heller inte gå ut med tillgång i förväg vilket ledde till att just många kunder bokade upp sig på flera modeller samt säkert ett gäng scalpers också vilket skapade onormala köer.

Igen, jag förstår frustrationen och vi som jobbar med det tjatar i princip dagling på båda nVidia och våra fabriker efter laveranser.

Permalänk
Medlem

Kolla backlog hos distarna ist för att spekulera i vilka ÅF som först får kort...
En del kort är det dessutom en jävla kö på då majoriteten beställer dessa.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb