3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Fan har väntat i så många månader på 3080 kort nu, hoppas nu inte detta blir makulerat, tack för tipset!

Får hålla tummarna. Vill gärna lämna tillbaks mitt 3080 GameRock som är rena rama cirkusen och som kostade alldeles för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Får hålla tummarna. Vill gärna lämna tillbaks mitt 3080 GameRock som är rena rama cirkusen och som kostade alldeles för mycket.

Haha precis, såg ju den i lager för 14k häromdagen men då köper man hellre någon på tradera

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

@webhallen någon update idag på strix oc korten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Haha precis, såg ju den i lager för 14k häromdagen men då köper man hellre någon på tradera

Den lös lite väl mycket för min del men verkar vara ett väldigt trevligt kort annars. EAGLE verkar också vara ett av de få 3080 korten som är prissatt okej.

Fick förövrigt precis leveransbekräftelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Den lös lite väl mycket för min del men verkar vara ett väldigt trevligt kort annars. EAGLE verkar också vara ett av de få 3080 korten som är prissatt okej.

Fick förövrigt precis leveransbekräftelse.

Ja de verkar fått in lite gigabyte, fick just sms om att gigabyte 3080 från netonnet skickats, beställde för några månader sen , februari om jag minns rätt.

Edit:Fel de var ett eagle non-oc, inte gaming oc, de höll priset iaf ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Får hålla tummarna. Vill gärna lämna tillbaks mitt 3080 GameRock som är rena rama cirkusen och som kostade alldeles för mycket.

På vilket sätt en cirkus, pga all LED eller pga dålig prestanda?

Permalänk
Medlem

Då firar man snart 9 månaders väntan, vem hade kunnat tro det Undrar om det någonsin kommer levereras....

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

På vilket sätt en cirkus, pga all LED eller pga dålig prestanda?

LED-belysningen är helt vild, 80% (tror jag) av framsidan är täckt i RGB. Kortet i säg är trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Den lös lite väl mycket för min del men verkar vara ett väldigt trevligt kort annars. EAGLE verkar också vara ett av de få 3080 korten som är prissatt okej.

Fick förövrigt precis leveransbekräftelse.

Fick precis min leveransbekräftelse också, härligt! 👍

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Då firar man snart 9 månaders väntan, vem hade kunnat tro det Undrar om det någonsin kommer levereras....

https://i.imgur.com/VRvDROR.png

Ligger på 21/9 och jag har inte fått än. Så du får nog vänta ett tag till ;P

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Ligger på 21/9 och jag har inte fått än. Så du får nog vänta ett tag till ;P

Haha ja, jag räknar helt ärligt inte med att ens få kortet.
Det kommer hinna sluta tillverkas och utgå ur sortimentet innan....

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Då firar man snart 9 månaders väntan, vem hade kunnat tro det Undrar om det någonsin kommer levereras....

https://i.imgur.com/VRvDROR.png

HELVETE hur orkar du? jag knep ett ett par veckor efter leverans men det verkar som det blivit värre med tiden men 9 månader? kanske dags att satsa på nästa gen istället? ditt är gammalt när du får det.

Finns det något 3080 under 10k idag? hittade ett och båda butikerna verkade misstänkt ikke existerande. fick mitt för 9995 och det tyckte jag var i dyraste laget.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

HELVETE hur orkar du? jag knep ett ett par veckor efter leverans men det verkar som det blivit värre med tiden men 9 månader? kanske dags att satsa på nästa gen istället? ditt är gammalt när du får det.

Finns det något 3080 under 10k idag? hittade ett och båda butikerna verkade misstänkt ikke existerande. fick mitt för 9995 och det tyckte jag var i dyraste laget.

Mycket beror på att jag fick tag i ett RX6800 när det släpptes och det duger fint medans jag väntar på mitt 3080.
Enda anledningen till att jag inte bara avbokar det är pga priset ( som du själv säger, finns ju inga 3080 ens i närheten av 8k ).

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Fick precis min leveransbekräftelse också, härligt! 👍

Grattis, jakten är över. 👍

Permalänk
Medlem

3080 Ti på Netonnet för ett riktigt bra pris (sett till rådande marknad), 16 990 kr.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

3080 Ti på Netonnet för ett riktigt bra pris (sett till rådande marknad), 16 990 kr.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Mvh

Klickade, såg priset på 13592Kr, la i kundvagnen for som satan och kom på...skit... Företagssidan

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Haha ja, jag räknar helt ärligt inte med att ens få kortet.
Det kommer hinna sluta tillverkas och utgå ur sortimentet innan....

Tjaa och vad gäller då tro? Ordern plockas bort och det blir att hosta upp 15 - 25k på en ny beställning för att åf och resten i ledet inte hade koll att stänga bokningarna i tid utan man lät folk beställa trots att det inte fanns något att boka. Många har pengarna även låsta trots att man nu 6 - 10 månader senare inte levererat.
RTX majeure!?

Kul att se att vissa åf erkänner sitt misstag och värnar om sina kunder iallfall. Det kostar att göra fel även om det såklart inte var deras mening samt att ursprunget till felet inte låg på åf nivå. Dock långt ifrån alla..

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Viking
Skrivet av aMp:

Ja, mitt kort för intro-pris har jag inte sett röken av, nu mer än 9 månader senare. Så det ligger alltså 9 månader av beställningar efter mig som skall mättas också. Iofs tog de bort "köp-knappen" några veckor efter jag köpte mitt, så om man ser det on the bright side är det väl "bara" några veckors beställningar det handlar om...

Ska gå till krig mot Elgiganten imorgon och hänvisa till detta inlägg för att iaf ge mig en fingervisning om var de ligger till, speciellt nu när många andra ÅF:s har fått in ASUS TUF både OC och non-OC senaste 1-2 veckorna som det verkar om man läser tråden här.

Kunde de säga något angående TUF-korten?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Plötsligt händer det! Har väntat på ett ASUS TUF 3080 OC sen förra året. Nu finns det att hämta! Trodde jag var mycket längre efter i kön men kanske har jag fått ett kort som gått i retur eller ej hämtats ut? Hämtar kortet senare idag så kanske får lite mer info då.

Måndag är första dagen på semestern så tajmingen är riktigt bra

Lite övrig info
Butik: Webhallen
Leverans: Hämta i butik
Beställningsdatum: 2020-11-25 13:58
Pris: 9390 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Köplats Asus 3080 TUF OC Beställd 29/9 Inet

22/3 #167
10/5 #106

Skrivet av Jtok:

9/7 #6

Vecka kvar till semester, kom igen nu då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coss:

Plötsligt händer det! Har väntat på ett ASUS TUF 3080 OC sen förra året. Nu finns det att hämta! Trodde jag var mycket längre efter i kön men kanske har jag fått ett kort som gått i retur eller ej hämtats ut? Hämtar kortet senare idag så kanske får lite mer info då.

Måndag är första dagen på semestern så tajmingen är riktigt bra

Lite övrig info
Butik: Webhallen
Leverans: Hämta i butik
Beställningsdatum: 2020-11-25 13:58
Pris: 9390 kr

Wow! Hyped! Jag har beställningsdatum 12-04 så då är jag mycket närmare än jag trodde! Trodde helt säkert att vi var på oktober fortfarande i den kön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Wow! Hyped! Jag har beställningsdatum 12-04 så då är jag mycket närmare än jag trodde! Trodde helt säkert att vi var på oktober fortfarande i den kön.

Hoppas du också får ett kort snart! Jag var helt övertygad om att inte få något kort förens efter sommaren. Webhallen har iofs inte uppdaterat sin sida sen 2021-06-28 men då var det minst 115 (troligen närmare 150-200) personer före mig i kön.

Hämtade kortet nyss och frågade om det var en oöppnad retur eller liknande men de hävdade att jag var näst på tur i "normala" kön så det har tydligen trillat in en hel del kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coss:

Hoppas du också får ett kort snart! Jag var helt övertygad om att inte få något kort förens efter sommaren. Webhallen har iofs inte uppdaterat sin sida sen 2021-06-28 men då var det minst 115 (troligen närmare 150-200) personer före mig i kön.

Hämtade kortet nyss och frågade om det var en oöppnad retur eller liknande men de hävdade att jag var näst på tur i "normala" kön så det har tydligen trillat in en hel del kort.

Tack för extra uppdateringen! Då kan jag tagga ner mer och inte fundera på att hoppa på av de andra korten som börjar dyka upp som beställbara nu. Har ett litet chassi så det lite kortare TUF kommer bli perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coss:

Plötsligt händer det! Har väntat på ett ASUS TUF 3080 OC sen förra året. Nu finns det att hämta! Trodde jag var mycket längre efter i kön men kanske har jag fått ett kort som gått i retur eller ej hämtats ut? Hämtar kortet senare idag så kanske får lite mer info då.

Måndag är första dagen på semestern så tajmingen är riktigt bra

Lite övrig info
Butik: Webhallen
Leverans: Hämta i butik
Beställningsdatum: 2020-11-25 13:58
Pris: 9390 kr

Intressant, får hoppas att det stämmer att de fått in ett stort parti kort. Själv har jag inte märkt av det och min beställning gjordes i ett tidigare skede. Man kanske ör bortglömd

Min beställning:
____________________________________
Orderstatus Mottagen
Webhallen Centrallager
2020-10-16 10:01
Leveransen är inte redo att paketeras då följande produkter saknas i lager:
324062 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.
Visa historik
ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC
Artikelnr: 324062
1 st à 7 990 kr
Beställningsdatum 2020-10-16 10:01
____________________________________

Visa signatur

Asus Prime X570-Pro | AMD Ryzen 7 3700X | MSI GTX 1070 Armor 8GB | Corsair XMS3 2x8GB
Sansung 830 128GB + Intel 240gb | Nätagg Seasonic Focus+ Power 750w 120mm/Modulär/SLI |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cardoso:

Intressant, får hoppas att det stämmer att de fått in ett stort parti kort. Själv har jag inte märkt av det och min beställning gjordes i ett tidigare skede. Man kanske ör bortglömd

Han lär ju haft tur att nån avbokade eller inte hämtade ut kortet i hans butik, så butiken kastade det till nästa med kö och "hämta i butik" i samma butik om jag minns rätt har webhallen sagt att det kan hända ibland^^

Permalänk

Hade turen att bli tipsad om Zotack släppet på komplett i början av veckan. Hämtades ut igår och Skruvades i burken igår och efter lite snabbt testande av diverse spel så var det bara att avklara den ångestfyllda delen - fakturan på 13.4k. Efter att svetten lagt sig så måste jag ändå säga att jag känner mig nöjd med detta köp - efter att tidigare köpt och avbokat ett gigabyte 3070ti för 10k. Visst jag har betalat väldigt mycket över MSRP och vad många andra här inne som fortfarande väntar på sitt kort har men äntligen är letandet och funderandet över och det känns så himla skönt. Vilken jäkla grafikkrets nvidia skapat! Till er som fortfarande väntar håll ut! Era datorer kommer bli riktiga monster!!

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på mitt 3080 tuf non-oc. Beställt på releasedagen.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayfrosty:

Hade turen att bli tipsad om Zotack släppet på komplett i början av veckan. Hämtades ut igår och Skruvades i burken igår och efter lite snabbt testande av diverse spel så var det bara att avklara den ångestfyllda delen - fakturan på 13.4k. Efter att svetten lagt sig så måste jag ändå säga att jag känner mig nöjd med detta köp - efter att tidigare köpt och avbokat ett gigabyte 3070ti för 10k. Visst jag har betalat väldigt mycket över MSRP och vad många andra här inne som fortfarande väntar på sitt kort har men äntligen är letandet och funderandet över och det känns så himla skönt. Vilken jäkla grafikkrets nvidia skapat! Till er som fortfarande väntar håll ut! Era datorer kommer bli riktiga monster!!

Helt rätt. Man får helt enkelt vika sig för principer i tider som dessa.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Väntar fortfarande på mitt 3080 tuf non-oc. Beställt på releasedagen.....

Netonnet? Väntar på mitt därifrån... Dom har slutat höra av sig för lääänge sen. Jättebra kundservice. Inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plyschmannen:

Ni som fått kort i dagarna, är det LHR-varianter på korten ni får?

/Björn

Mitt TUF OC från Netonnet var inte LHR heller, lite förvånande nog.