3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Tuf 3080 non-oc har inte rört på sig på flera månader hos Webhallen....

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Tuf 3080 non-oc har inte rört på sig på flera månader hos Webhallen....

Jo den har rört sig lite. Steffe har fått sitt kort. Men uppdateringen av lista har inte ändrats vilket är segt. @Steffe fick sitt kort någongång början av Juli.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Jo den har rört sig lite. Steffe har fått sitt kort. Men uppdateringen av lista har inte ändrats vilket är segt. @Steffe fick sitt kort någongång början av Juli.

Ja, den återförsäljare som hade lagt in i sitt ordersystem att man via sin profil kunde se sin köplats live på alla aktiva beställningar hade fått fett med cred under det senaste året! Tips till @webhallen och @inet med flera. Det hade räckt alldeles utmärkt med ett intervall som plats 20-29 eller liknande i de fall där man p.g.a. latenser i systemet inte kan ange något exakt vid t.ex. en överlastad release.

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Värt att tänka på är att priset anges plus moms. Så priset just nu (11 400 kronor) + 880 kronor i inropsavgift + 25% moms = 15 350:-.

Åfan, så långt läste inte jag

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Ja okej så priset är alltså 15 350kr om man som privatperson får det för 11 400 kronor?

Ja som privatperson måste du alltid betala moms.

Permalänk
Medlem

Webhallen hade alltså nyss 3080 Ti för 12900 kr, det blev en beställning på det! Hoppas det inte råkade bli för många och man förlorar det. Men går det så går det

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Webhallen hade alltså nyss 3080 Ti för 12900 kr, det blev en beställning på det! Hoppas det inte råkade bli för många och man förlorar det. Men går det så går det

Fantastiskt, själv hade jag för låg medlemsnivå men glad jag kunde tipsa nån på forumet

Lovande är det annars!

Permalänk
Medlem

WOW asså jag han köpa ett för 12900kr! @terun Tack så sjukt mycket för bästa tipset. Utan det just i den sekunden så hade jag missat det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av terun:

Fantastiskt, själv hade jag för låg medlemsnivå men glad jag kunde tipsa nån på forumet. Lovande är det annars!

Hehe ja tack för tippset! Förstå gången nivå 21 har kommit till någon riktig nytta!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Hehe ja tack för tippset! Förstå gången nivå 21 har kommit till någon riktig nytta!

Jag har varit inne och tittat på webhallen flera gånger idag men har nog haft väldigt dålig timing.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Undesired_hero:

Ja okej så priset är alltså 15 350kr om man som privatperson får det för 11 400 kronor?

Ja, PS lägger i regel på moms både på själva auktionspriset och på sin inropsavgift (det står under priset). Så det är klart värt att räkna på slutsumman så att man inte budar för högt.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

WOW asså jag han köpa ett för 12900kr! @terun Tack så sjukt mycket för bästa tipset. Utan det just i den sekunden så hade jag missat det!

Skrivet av Samsung:

Ja, PS lägger i regel på moms både på själva auktionspriset och på sin inropsavgift (det står under priset). Så det är klart värt att räkna på slutsumman så att man inte budar för högt.

Om ni har frågor eller behöver hjälp med något, så kan jag hoppa in här.
Jobbar nämligen där

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Webhallen hade alltså nyss 3080 Ti för 12900 kr, det blev en beställning på det! Hoppas det inte råkade bli för många och man förlorar det. Men går det så går det

Wtf! Orka att man missar det!!! Fudge!
Vilken modell var det?

Permalänk
Medlem

3080ti tuf oc modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

3080ti tuf oc modellen.

Inte OC, den utan OC. OC-modellen finns i lager för bara 6090kr mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Inte OC, den utan OC. OC-modellen finns i lager för bara 6090kr mer.

OK. inte för att det lär spela så stor roll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

OK. inte för att det lär spela så stor roll

Massivt mindre e-peen. Vad är det värt (för somliga)?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MP-Jan:

Inte OC, den utan OC. OC-modellen finns i lager för bara 6090kr mer.

Snyggt sales-pitch där 😂. ”För bara 6090 kronor mer.”

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Skrivet av Najk:

Snyggt sales-pitch där 😂. ”För bara 6090 kronor mer.”

För 50%, mer för du ett svagt fabriksöverklockat kort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Snyggt sales-pitch där 😂. ”För bara 6090 kronor mer.”


Men lite mer OT:
Har i veckor kikat på Geizhals.de. Förutom någon enstaka dipp verkar priset ha stagnerat kring 1500€ för 3080 Ti (läs: LÄGSTAPRISERNA). Då är det än mer intressant att det dyker upp såna här kort till mer förnuftiga priser här i Sverje.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:


Men lite mer OT:
Har i veckor kikat på Geizhals.de. Förutom någon enstaka dipp verkar priset ha stagnerat kring 1500€ för 3080 Ti (läs: LÄGSTAPRISERNA). Då är det än mer intressant att det dyker upp såna här kort till mer förnuftiga priser här i Sverje.

TUF är tillsammans med VENTUS 3X dom enda 3080 Ti-korten som kommer följa MSRP och hur länge vet vi inte. Korten är subventionerade av tillverkarna för att kunna säljas till MSRP och det är endast därför just detta kort säljs till ett "förnuftigt pris". Detta kommer inte vara för evigt, och förmodligen inte ens särskilt länge.

Permalänk
Skrivet av Stayfrosty:

Hade turen att bli tipsad om Zotack släppet på komplett i början av veckan. Hämtades ut igår och Skruvades i burken igår och efter lite snabbt testande av diverse spel så var det bara att avklara den ångestfyllda delen - fakturan på 13.4k. Efter att svetten lagt sig så måste jag ändå säga att jag känner mig nöjd med detta köp - efter att tidigare köpt och avbokat ett gigabyte 3070ti för 10k. Visst jag har betalat väldigt mycket över MSRP och vad många andra här inne som fortfarande väntar på sitt kort har men äntligen är letandet och funderandet över och det känns så himla skönt. Vilken jäkla grafikkrets nvidia skapat! Till er som fortfarande väntar håll ut! Era datorer kommer bli riktiga monster!!

när man betalar mer känner man verkligen att de va värt de. väntan man fått stå ut med har varit olidlig... ja betala 10000 mer än kortets originalpris. men ja ångrar fan inte de haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

TUF är tillsammans med VENTUS 3X dom enda 3080 Ti-korten som kommer följa MSRP och hur länge vet vi inte. Korten är subventionerade av tillverkarna för att kunna säljas till MSRP och det är endast därför just detta kort säljs till ett "förnuftigt pris". Detta kommer inte vara för evigt, och förmodligen inte ens särskilt länge.

Okej. Vadan denna goodwill? Var finns detta att läsa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Okej. Vadan denna goodwill? Var finns detta att läsa?

Det är förmodligen för att Nvidia ska kunna säga "titta, kort såldes till MSRP". Finns att läsa i bl.a denna eller respektive tråd för 3060/3070 där Komplett pratar om hur TUF är det subventionerade 3070 Ti och 3080 Ti kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Det är förmodligen för att Nvidia ska kunna säga "titta, kort såldes till MSRP". Finns att läsa i bl.a denna eller respektive tråd för 3060/3070 där Komplett pratar om hur TUF är det subventionerade 3070 Ti och 3080 Ti kortet.

Alright. Förstår. Dom är inte helt dumma, Nvidia.
Önskade att detta gällde fler kort. Är inne på mitt tredje kort med AIO förmonterat. Femte grafikkortsgenerationen med vattenkylning. Det är inte längre något jag kan göra avkall på. Hade alltså önskat att man hade fått köpt ett vattenkylt 3080 Ti till ett vettigt pris.

Permalänk
Medlem

Nu var jag för sent ute ändå, men att låsa produkter bakom någon löjlig "medlemsnivå" känns sådär.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Alright. Förstår. Dom är inte helt dumma, Nvidia.
Önskade att detta gällde fler kort. Är inne på mitt tredje kort med AIO förmonterat. Femte grafikkortsgenerationen med vattenkylning. Det är inte längre något jag kan göra avkall på. Hade alltså önskat att man hade fått köpt ett vattenkylt 3080 Ti till ett vettigt pris.

Det kommer nog aldrig hända, det är alltid budgetmodellerna som är subventionerade vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Nu var jag för sent ute ändå, men att låsa produkter bakom någon löjlig "medlemsnivå" känns sådär.

På vilket sätt känns det sådär? Att affärer premierar sina trogna kunder kan jag tycka är sympatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

På vilket sätt känns det sådär? Att affärer premierar sina trogna kunder kan jag tycka är sympatiskt.

Trogna kunder och trogna miljonärer är nog två helt olika saker dock... inga små pengar man måste spendera för att komma upp i nivå 17.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Nu var jag för sent ute ändå, men att låsa produkter bakom någon löjlig "medlemsnivå" känns sådär.

Skrivet av joakim99:

På vilket sätt känns det sådär? Att affärer premierar sina trogna kunder kan jag tycka är sympatiskt.

Ja jag tycker nog det är ett bra system, det finns så otroligt många meningslösa medlemssystem där ute där du får tillbaka 5:- på varje handlad tusenlapp eller får 2 e-mail veckan med erbjudanden om produkter som man är totalt ointresserad av.

Webhallen har vunnit min lojalitet genom åren, aldrig haft problem att lämna tillbaka produkter och har alltid fått hjälp när jag behövt det.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604