MSI B550 Gaming Plus ström till front USB på chassiet när datorn är avstängd

Permalänk
Medlem

MSI B550 Gaming Plus ström till front USB på chassiet när datorn är avstängd

Hej! På mitt förra moderkort (ASUS Maximus VI Hero) var USB-portarna på framsidan av chassiet på när datorn var avstängd så att man kunde t.ex. ladda saker, men så är det inte på mitt nya, MSI kort. Någon som vet hur man kan få USB-portarna aktiva när datorn är avstängd? Ps. vet inte helt om det är här, eller under processorer, moderkort och minnen som man ska lägga tråden, om den ligger fel, flytta den gärna

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@jnsson: Gå in i bios och se om du kan göra någon ändring på usb portarna. Annars kan det vara så att MSI har gjort usb portarna annorlunda mot asus så att du inte kan få ström i dom vid avstängt läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

@jnsson: Gå in i bios och se om du kan göra någon ändring på usb portarna. Annars kan det vara så att MSI har gjort usb portarna annorlunda mot asus så att du inte kan få ström i dom vid avstängt läge.

Detta är det enda jag hittat

Och inget där hjälper iallafall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig