Asus Maximus VII Hero [LGA 1150]

Permalänk

Asus Maximus VII Hero [LGA 1150]

https://www.asus.com/Motherboards/MAXIMUS_VII_HERO/

Bästa 1150-kortet på marknaden, överlägset för överklockning.

Fungerar 100% felfritt i alla avseenden. Inga böjda pins eller övriga skador.

Frakt 95kr.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Vad ligger startbudet på?

Permalänk
Medlem

300 + frakt

Permalänk
Medlem

300 kr och hämtar

Permalänk
Medlem

400 kr + frakt.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

450 + frakt

Permalänk
Medlem

450 kr, hämtar

Permalänk
Medlem

500+frakt

Permalänk
Medlem

550+frakt

Permalänk
Medlem

600+frakt

Permalänk
Medlem

Hur länge tänkte du köra budgivningen?

Permalänk

@Valteros: inte skrivit något i annonsen om att det är en budgivning och jag kommer definitivt inte sälja kortet för 600kr, detta kortet säljs på ebay för 1500-2000kr. 1150 moderkort säljs inte längre och är väldigt svåra att få tag på, det bästa du kan få för 600kr är billigaste modellen med budgetchipset, dessutom tillkommer troligtvis 100kr i tullavgift när det kommer till Sverige.

Har inget emot att behålla kortet om det inte finns något seriöst intresse.

Permalänk
Medlem

Ok, missade att det var fast pris.

Permalänk
Medlem

Psst. Kan nog vara bra att skriva fast pris och ingen budgivning nästa gång - budgivning är lite av standard på SweCs marknad

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

@bimbim: Jag har inte sagt att det är fast pris? Hade det funnits flera personer som var seriöst intresserade så hade kortet givetvis gått till den med högst bud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av galenmyra:

inte skrivit något i annonsen om att det är en budgivning

Skrivet av galenmyra:

@bimbim: Jag har inte sagt att det är fast pris? Hade det funnits flera personer som var seriöst intresserade så hade kortet givetvis gått till den med högst bud.

Jag kanske missförstod något. Lycka till med försäljningen.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

@bimbim: ja, du verkar anta saker som jag inte har sagt, ett tips till nästa gång är att fråga om saker istället för att bara anta

Permalänk
Medlem

Kolla vad du har skrivit. Jag tror du menar att: budgivning endast om det kommer väldigt höga bud

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

@bimbim: men snälla sluta kladda ner min annons, som jag precis skrev, om du har en specifik fråga, exempelvis "tar du emot bud", så ställ den så ska jag mer än gärna besvara den. är inte intresserad av övriga åsikter/tips/råd/påpekanden osv.

jag utesluter inte bud under utsatt pris, om det kommer ett bud som ligger nära utsatt pris är det möjligt att jag ändå skulle acceptera det. jag svarade från början på frågan hur LÄNGE jag tänkt köra budgivning, och svarade då att jag inte sagt att det är någon budgivning, det är inte samma sak som att det är fast pris, utan bara att du inte kan räkna med att ditt bud någonsin tas i beaktning, även om ingen annan bjuder över.

eftersom det finns ett utsatt pris i annonsens ska det tolkas som att kortet säljs för det priset, men eftersom jag inte uttryckligen skrivit "fast pris, först till kvarn" så innebär det samtidigt att jag inte låst fast mig vid det till 100%. Skulle det mot förmodan finnas flera som vill köpa kortet samtidigt, och någon skulle erbjuda en högre betalning, så är det möjligt att den personen skulle få köpa kortet. Och på samma sätt, om det inte skulle finnas någon alls som är villig att köpa kortet för utsatt pris så är det potentiellt möjligt att jag skulle acceptera ett lägre erbjudande, men har jag inte skrivit något om budgivning i annonsen så kan du inte räkna med att det någonsin händer.

Man kan säga att det fungerar på exakt samma sätt om du skulle köpa ett hus. Säg att du går på en visning där priset är satt till 1.000.000kr. Om du är den enda som vill köpa huset för utsatt pris, så kommer du troligtvis få göra det. Skulle det finnas flera som vill köpa huset och någon erbjuda en högre betalning, så är det troligt att den personen som erbjuder mest får köpa huset. Det är också möjligt att ingen vill köpa huset för utsatt pris men att det kommer in bud på 600.000kr. Om du då skulle fråga säljaren när budgivningen avslutas så är det fullt möjligt att du får just det svaret jag gav "det är inte sagt något om en budgivning", och det ska då också tolkas på det sätt jag skrev

Permalänk
Medlem

Det var din otydlighet som skapade förvirringen. Inget annat. Enkelt att undvika till nästa gång.
Ha en fin söndag!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

@bimbim: trevligt att du inte respekterar när jag ber dig att sluta skriva dina åsikter i min annons, det är jag som betalat för annonsen, du får skriva dina egna råd i en annons du betalat för, för mig har dom inte hjälp någonting.

när jag skapade annonsen följde jag sweclockers mall; la in bild, beskrev varan och fyllde i pris, om du tycker att den är otillräcklig för att du gör antanganden som inte står i annonsen så är det bättre du kontaktar sweclockers och ber dom göra om mallen än kladda ner min annonstråd med hur du tycker det ska vara

Permalänk
Medlem

Om du inte önskar svar eller kladd som du kallar det (vilket du sköter bra själv) - skriv inte en novell med tusen åsikter (som i mitt tycke är lite knasiga). Även detta tipset får du helt gratis (ingen budgivning eller ockerpris)!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

@bimbim: skrev en lång utläggning i hopp om att du skulle sluta trakassera min annons eftersom, som du själv säger, du verkar missförstå saker. vad jag gör i min annons är väl upp till mig, är ju jag som betalat för den, tycker det är respektlöst av dig att inte respektera andras annonser

Permalänk
Medlem

Men tror du verkligen det är ett effektivt sätt att få slut på diskussionen genom att gång på gång gå till attack? Ett tips nästa gång hade varit att enkelt skriva något i stil med:
Vi har lite olika uppfattningar och det är okej. För att annonsentråden inte bara ska handla om detta så låt oss ta det via PM om du önskar att fortsätta diskussionen.
Ha en fin dag!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

@bimbim: Vet inte om detta är ett effektivt sätt och har ingen lust att diskutera med dig över huvud taget, vare sig i tråden eller i PM. Men tycker det är respektlöst av dig att hålla på så här i min annons och vill inte att du ska stå oemotsagd, därför svarar jag. Har uttryckligen skrivit att jag inte vill ha dina råd eller åsikter i mina kommentarer, ändå fortsätter du att ge mig "tips". Du kanske skulle fundera över hur du själv beter dig i någon ANNANS annons istället för att försöka mästra över andra?

Och om du nu känner att du måste fortsätta den här diskussionen, kan du inte följa ditt eget råd då och skicka ett PM?