Cyberpunk 2077 får förvånansvärt snälla systemkrav

Permalänk
Cyberman

Cyberpunk 2077 får förvånansvärt snälla systemkrav

Årets kanske mest efterlängtade titel släpps om ungefär två månader och nu presenterar utvecklaren hyfsat lättdrivna systemkrav.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Det var inte så tungdrivet som jag trodde!

Permalänk
Medlem

Var inte mycket till krav där.

Permalänk
Medlem

Easyyyyyy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Kan ju vara bra optimerat. Se bara på Doom 2016 och Eternal.

Permalänk
Medlem

Säger systemkrav något alls? Jag tvivlar på att man skulle kunna spela över 60FPS med det rekommenderade systemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det var inte så tungdrivet som jag trodde!

Skrivet av Cyberz:

Nu skriver dem inte vilken upplösning eller FPS de har lagt kraven mot. Min gissning är Medium/high, 1080p och 30 FPS så vill du ha mer än så så bör du nog räkna med mer tungdrivet.

Jag räknar med att jag kommer få det svårt med burken i sign att få 60+ fps i 1440p på någorlunda settings..

Permalänk
Medlem
Skrivet av futhark14:

Säger systemkrav något alls? Jag tvivlar på att man skulle kunna spela över 60FPS med det rekommenderade systemet.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nu skriver dem inte vilken upplösning eller FPS de har lagt kraven mot. Min gissning är Medium/high, 1080p och 30 FPS så vill du ha mer än så så bör du nog räkna med mer tungdrivet.

Jag räknar med att jag kommer få det svårt med burken i sign att få 60+ fps i 1440p på någorlunda settings..

Brukar inte rekommenderade systemkrav för spel innebära att kunna spela i stabila 60 FPS i 1920x1080 med höga inställningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Kan ju vara bra optimerat. Se bara på Doom 2016 och Eternal.

Har CD-project red någonsin släppt ett väloptimerat spel? ^^

Permalänk
Medlem

Jag är glad att jag kan behålla mitt 1060 en stund till och att jag inte behöver ge mig in i den hektiska grafikkortsmarknaden som pågår just nu.

Permalänk
Medlem

Får ta det med en stor nypa salt tror jag

Permalänk
Medlem

Men tänk på alla stackarna som i flera år skrikigt om att dom inte kan spela på mindre än 144 fps och nu tvingas spela i 60 fps på sin 4K skärm i flera spel. Glad för dom att systemkraven inte är så höga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Men tänk på alla stackarna som i flera år skrikigt om att dom inte kan spela på mindre än 144 fps och nu tvingas spela i 60 fps på sin 4K skärm i flera spel. Glad för dom att systemkraven inte är så höga.

Dom stackarna har nog inte köpt en 4k skärm än.

Permalänk
Medlem

70GB SSD är oroväckande lite. Känns som det blir ett väldigt kort spel!

Men jag ser väldigt framemot att bli positivt motbevisad och överraskad!

Permalänk

Förhoppningsvis duger RTX2080super fint till 1080p då

Permalänk
Medlem

Har inte läst på om detta spel , men är det ett open world spel? Typ Fallout där man kan gå runt och leta osv?

Permalänk
Medlem

Väldigt likt systemkraven för Red Dead Redemption 2.

Permalänk
Skrivet av AplAy:

70GB SSD är oroväckande lite. Känns som det blir ett väldigt kort spel!

Men jag ser väldigt framemot att bli positivt motbevisad och överraskad!

Typ dubbla Witcher 3 (med expansioner), visst att det är bättre texturer samt modeller, men kommer nog vara minst lika långt.

Permalänk
Medlem

Lär komma confiq för 4k, rtx etx senare förhoppningsvis!

Permalänk
Medlem

@Mangee75: Tänk dig en blanding av witcher, gta och fallout. Korrekt. Open World.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Brukar inte rekommenderade systemkrav för spel innebära att kunna spela i stabila 60 FPS i 1920x1080 med höga inställningar?

Det skulle inte jag påstå. Rekommenderade system fungerar lite som att spå te sumpen. Det vill säga inte alls kopplade till verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Har inte läst på om detta spel , men är det ett open world spel? Typ Fallout där man kan gå runt och leta osv?

Det är ett open world rollspel i genren cyberpunk baserat på Mike Pondsmith's "Cyberpunk" franchise. Som i Fallout kan man göra sin egen avatar, utföra valfria uppdrag och göra en hel del val som påverkar handlingen. Men till skillnad från Fallout så är inte Bethesda spelets utvecklare och därför kommer du förhoppningsvis inte att stöta på flygande mammutar och andra löjliga buggar du ofta enbart ser i s*itutvecklaren Bethesdas spel.

Permalänk
Medlem

Får hoppas det är bra optimerat helt enkelt, som Gears 5 som flyter bra på ett GTX980 4GB i 1440P Ultra. Tänk om alla nya spel gjorde det.

Permalänk
Medlem

Hoppas att SSD är minimumkrav nästa år på samtliga spel. Det är dags att ta nästa kliv inom gaming!

Permalänk
Medlem

Min setup verkar klara sig än en gång för 1080p! Skönt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobish:

@Mangee75: Tänk dig en blanding av witcher, gta och fallout. Korrekt. Open World.

Skrivet av BeardedRobot:

Det är ett open world rollspel i genren cyberpunk baserat på Mike Pondsmith's "Cyberpunk" franchise. Som i Fallout kan man göra sin egen avatar, utföra valfria uppdrag och göra en hel del val som påverkar handlingen. Men till skillnad från Fallout så är inte Bethesda spelets utvecklare och därför kommer du förhoppningsvis inte att stöta på flygande mammutar och andra löjliga buggar du ofta enbart ser i s*itutvecklaren Bethesdas spel.

Tackar

Permalänk
Medlem

Ganska precis de krav jag förväntat mig. Gissar att min. är för 1080p30 med lägsta inställningar och rek. för 1080p60 mesta i medium.

Permalänk
Medlem

Hah, mitt 780 kanske får sitta kvar ett tag.

Permalänk
Medlem

Konstigt att de rekommenderar GTX1060 men inte RX580 på AMD sidan. Jag tycker dessa krav verkar märkliga. Förmodligen är det spelbart (60 fps) utan RT i 1080P med high inställningar eller 1440P med medium om man har ett GTX1060. Lite förvånad över det låga lagringskravet på 70 GB hade förväntat mig det dubbla. 70GB låter som spelvärlden inte är så stor och det hade man ju hoppats att detta skulle vara ett jättespel!

Permalänk
Medlem

Yes, mitt fury X är över systemkravet!