Testpilot: TCL 65C815 med Android TV och Onkyo-ljud

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: TCL 65C815 med Android TV och Onkyo-ljud

TCL 65C815 är företagets senaste QLED-TV i mellansegmentet med inbyggd soundbar. Testpiloten Björn Endre har testkört modellen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Har en sådan tv och det går att få till 120hz men via CRU du kan till och med få till freesync (men kräver tid)
120hz har jag med 1440p funkar galant.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Har en sån på 55 till sovrummet
Riktigt prisvärda tvn
Fick min för 5490 på nån kampanj för någon månad sen

Permalänk
Medlem

Såg ut som en trevlig TV, hur upplevde du att Android TV flöt på? Gissar att den inte är riktigt lika rapp i menyerna och apparna som en Shield?

Permalänk
Skrivet av voro12:

Såg ut som en trevlig TV, hur upplevde du att Android TV flöt på? Gissar att den inte är riktigt lika rapp i menyerna och apparna som en Shield?

Nä men den är bra. Kodi funkar bra men då ska man köra roku stick builds en som är mer anpassad för sämre hårdvara.
Alla appar funkar såsom Netflix 4k med Dolby Vision, Disney + med Dolby Vision. Enda jag ser är väl att arc på hdmi inte stöder högre upplösningar av ljuden. Men gör inget. Men jag tycker den är rapp men shielden är såklart bättre.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Bra och välskriven artikel som vanligt, men hajade upp mig på layouten.

@UndaC: vet inte om det är avsiktligt test, men jag älskar att det inte är sidindelat, men många kan nog vilja ha direktlänkar till huvud-rubrikerna någonstans i början?

Gillar nya saker och bra läge att testa.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Bra och välskriven artikel som vanligt, men hajade upp mig på layouten.

@UndaC: vet inte om det är avsiktligt test, men jag älskar att det inte är sidindelat, men många kan nog vilja ha direktlänkar till huvud-rubrikerna någonstans i början?

Gillar nya saker och bra läge att testa.

Just testpiloterna är det inte redaktionen som styr över faktiskt. Men vi har förstås pratat ihop oss med varandra.
Eftersom dessa artiklar ofta är lite kortare kände de att det blir naturligt att ha dem på en sida. Medan ett 27-sidigt test kanske blir alldeles för mycket tex.

Åsikterna går precis som du säger väldigt mycket isär här. Vi får se vad feedbacken blir i stort och hur vi ja. Justera därefter.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Just testpiloterna är det inte redaktionen som styr över faktiskt. Men vi har förstås pratat ihop oss med varandra.
Eftersom dessa artiklar ofta är lite kortare kände de att det blir naturligt att ha dem på en sida. Medan ett 27-sidigt test kanske blir alldeles för mycket tex.

Åsikterna går precis som du säger väldigt mycket isär här. Vi får se vad feedbacken blir i stort och hur vi ja. Justera därefter.

Jag tycker omväxling förnöjer och kan vara trevligt att få valet kanske?

Men jag ser också att vissa texter kanske blir konstiga om man blandar format och tillåter båda presentationerna?

Ok nog med off topic för den här gången, bara kul att se nåt ’nytt’

Permalänk
SweClockers
Skrivet av medbor:

Jag tycker omväxling förnöjer och kan vara trevligt att få valet kanske?

Men jag ser också att vissa texter kanske blir konstiga om man blandar format och tillåter båda presentationerna?

Ok nog med off topic för den här gången, bara kul att se nåt ’nytt’

Kul att du gillart! Vi finlirar vidare och ser vad som passar bäst för att ge så god läsarupplevelse som möjligt. Kortare artiklar fungerar bra på en sida medan flersidiga artiklar reserveras för tester med fler bilder och/eller större textmassa. Vi ska också undersöka om det går att få till ett enkelt index med ankarlänkar även i enkelsidiga artiklar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Verkar najs. Nu är min TV bara något år gammal, så det dröjer nog innan jag köper nytt, men då är HDMI 2.1 ett krav.
Separerade förra året, så det blev första bästa 55" på rea vilket var nån sunkig Samsung. Den får väl hamna i sovrummet när det blir nytt och lite mer planerat köp. OLED, HDMI 2.1 och bästa HDR är krav då. Tar gärna Android TV som OS, men är inget direkt krav då boxar liktShield är ljusår bättre.

Permalänk
TCL Nordic

@voro12:

Hej,

Den flyter fint om du frågar mig. (kan dock vara lite partisk )
Men Shield är snabbare. Den är sjuuukt snabb

Mvh Pelle, TCL

Permalänk
Medlem

Sponsrat test där man inte kan uttala sig om produkten är bättre eller sämre än konkurrenterna. Känns lite meh. Meh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Sponsrat test där man inte kan uttala sig om produkten är bättre eller sämre än konkurrenterna. Känns lite meh. Meh.

Meh, hur tänker du att han ska få tag i massor av TV apparater att testa mot? samt ska ha tid för det? :/

Permalänk
SweClockers
Skrivet av lindahlj:

Sponsrat test där man inte kan uttala sig om produkten är bättre eller sämre än konkurrenterna. Känns lite meh. Meh.

Låter som att du missuppfattat hur det fungerar. Medlemmarna (testpiloter) som testar produkterna jobbar enbart mot SweClockers och är fria att lägga upp testerna som de vill. Kolla in denna länk!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015