Microsoft tunna Surface Duo står pall för trycket i hållbarhetstest

Permalänk
Melding Plague

Microsoft tunna Surface Duo står pall för trycket i hållbarhetstest

Trots en hopfälld tjocklek under 10 millimeter överlever böjliga Surface Duo de hårdhänta testerna hos Jerryrigeverything.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag är mer eller mindre övertygad om att primärköparna för denna har den i en innerficka i kavaj eller liknande.
Inte i en ficka i byxorna. Angående att den kan böjas.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Otroligt märkligt att inte ens sätta en minidisplay på "utsidan" som alla andra böjbara nallar har.

Denna måste alltså ligga i fickan med båda skärmarna utåt för att snabbt kunna se notiser eller vem som nu ringer.

Hade de varit smarta kunde de ju tom gjort de fyra rutorna i loggan till såna där notis-widgetar som deras tidigare nallar hade på startsidan.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ja, det är ju ingen "everyman"-telefon direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Otroligt märkligt att inte ens sätta en minidisplay på "utsidan" som alla andra böjbara nallar har.

Denna måste alltså ligga i fickan med båda skärmarna utåt för att snabbt kunna se notiser eller vem som nu ringer.

Hade de varit smarta kunde de ju tom gjort de fyra rutorna i loggan till såna där notis-widgetar som deras tidigare nallar hade på startsidan.

Smart klocka

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Smart klocka

Att inte Samsung, Motorola och LG som faktiskt tillverkar såna tänkte på det..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Otroligt märkligt att inte ens sätta en minidisplay på "utsidan" som alla andra böjbara nallar har.

Denna måste alltså ligga i fickan med båda skärmarna utåt för att snabbt kunna se notiser eller vem som nu ringer.

Hade de varit smarta kunde de ju tom gjort de fyra rutorna i loggan till såna där notis-widgetar som deras tidigare nallar hade på startsidan.

Är uppenbarligen inte ett så stort problem med tanke på hur många som använder plånboksfodral Och liknande där skärmen blir dold.
Och är det viktigt att se notiser direkt finns det klockor för sånt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag är mer eller mindre övertygad om att primärköparna för denna har den i en innerficka i kavaj eller liknande.
Inte i en ficka i byxorna. Angående att den kan böjas.

Visst är det så, det här är inte en konsumentenhet utan riktad mot Microsofts företagskunder.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Otroligt märkligt att inte ens sätta en minidisplay på "utsidan" som alla andra böjbara nallar har.

Denna måste alltså ligga i fickan med båda skärmarna utåt för att snabbt kunna se notiser eller vem som nu ringer.

Hade de varit smarta kunde de ju tom gjort de fyra rutorna i loggan till såna där notis-widgetar som deras tidigare nallar hade på startsidan.

Tycker själv att just denna lösningen är den bästa, en clean utsida som skyddar skärmarna och inte har någon ful kamerabump. Är mer förvånad att folk ens vill ha en skärm på utsidan. Men jag är ingen "power user" av mobiler själv och har aldrig behovet att läsa notiser på direkten, i så fall hade jag nog använt en smart watch iställt.

En indikator av något slag som indikerar att det kommit in en ny notis hade dock varit trevligt (om det inte redan finns).

Permalänk
Medlem
Skrivet av psiko:

...

En indikator av något slag som indikerar att det kommit in en ny notis hade dock varit trevligt (om det inte redan finns).

Microsoft kallar det för Peek:

Microsoft Duo Peek

Du måste alltså öppna den lite för att se det.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av AndreaX:

Otroligt märkligt att inte ens sätta en minidisplay på "utsidan" som alla andra böjbara nallar har.

Denna måste alltså ligga i fickan med båda skärmarna utåt för att snabbt kunna se notiser eller vem som nu ringer.

Hade de varit smarta kunde de ju tom gjort de fyra rutorna i loggan till såna där notis-widgetar som deras tidigare nallar hade på startsidan.

Unbox Therapy hade en väldigt intressant intervju med Panos Panay där Panos går igenom tänket bakom enheten. En del är att man ska kunna stänga den helt och kunna fokusera på annat, utan att ha en display öppen hela tiden.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av psiko:

En indikator av något slag som indikerar att det kommit in en ny notis hade dock varit trevligt (om det inte redan finns).

Det känns meningslöst om man har en smartklocka, där man även kan läsa dessa mail och annat.
Så när jag köper en vikbar så är display på utsidan inte viktigt då jag läser mindre saker på min smartklocka.

Annars intressant mobil som jag skulle ha kunna köpt om jag ej för kort tid sedan redan har köpt en ny mobil.

Permalänk
Medlem

Skärmarna är ju löjligt breda för att vara en telefon. Ser ju ut som att trycka upp en iPad Mini mot örat, ungefär lika smart design som den gamla N-Gage-tacon.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Skärmarna är ju löjligt breda för att vara en telefon. Ser ju ut som att trycka upp en iPad Mini mot örat, ungefär lika smart design som den gamla N-Gage-tacon.

Kan inte minnas sist jag pratade med någon utan att använda hörlura

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Kan inte minnas sist jag pratade med någon utan att använda hörlura

Om det var poängen hade inte Microsoft tryckt ut reklamfilmer där folk kör upp den mot örat. Du är troligen en minoritet i den frågan.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är uppenbarligen inte ett så stort problem med tanke på hur många som använder plånboksfodral Och liknande där skärmen blir dold.
Och är det viktigt att se notiser direkt finns det klockor för sånt.

Såna där plånböcker har ju bara seniorer. Men visst, passar säker den målgruppen. Vet inte hur sugna de är på en fodrallös baksida däremot. För allt ska ska ju skyddas..

Alla tillverkar som själva levererade skärmtäckande fodral brukade ju faktisk göra notishål över skärmen just därför dock.

Skrivet av psiko:

Tycker själv att just denna lösningen är den bästa, en clean utsida som skyddar skärmarna och inte har någon ful kamerabump. Är mer förvånad att folk ens vill ha en skärm på utsidan. Men jag är ingen "power user" av mobiler själv och har aldrig behovet att läsa notiser på direkten, i så fall hade jag nog använt en smart watch iställt.

En indikator av något slag som indikerar att det kommit in en ny notis hade dock varit trevligt (om det inte redan finns).

Kamerabump kan jag förstå att ingen gillar. Den är ju en praktisk förbannelse. Men att ersätta den med ingen kamera där skärmen (endera av dem) istället har dubbelt så stor risk att träffa marken om du fipplar med den känns ju inte som en mindre problemskapande lösning direkt. Särskilt inte för folk som vill ha plånboksfodral på allt, vilket som sagt inte går att ha här.

Saknad funktion från förr ja. Ironiskt nog har min nalle fortfarande en sådan, men används den.. Nä.

Skrivet av Printscreen:

Unbox Therapy hade en väldigt intressant intervju med Panos Panay där Panos går igenom tänket bakom enheten. En del är att man ska kunna stänga den helt och kunna fokusera på annat, utan att ha en display öppen hela tiden.

Jo det är samma tanke som Motorola framhåller med sin flipp-nalle. Säkert en bra tanke, men de som skaffar endera av dessa lär ju knappast vara de som har nallen som en fidget-spinner till att börja med.

Annars är det nog bäst att den där skärmböjarroboten fått gå några veckor extra..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint