Undrar om min nya stol går att justera armstöden sidleds (inåt)

Permalänk
Medlem

Undrar om min nya stol går att justera armstöden sidleds (inåt)

Jag köpte en sån här stol (Arozzi Toretta).

Ett stort problem jag märkt är att armstöden är för långt ifrån stolen för mig, ett par centimeter åtminstone. Mina armar är böjda typ 45 grader när armbågarna ligger på armstöden. Jag måste hitta någon lösning på detta, tror inte det håller i längden.

Så vad kan jag göra? Jag kollade hur jag satte skruvarna (armstödens skruvar fästs faktiskt i remsor men det är inte tillräckligt) och de är redan så långt in de kan vara där. Jag är kass på stolar och vet inte vad/om det finns andra sätt, och om denna stolen har såna lösningar.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara exakt samma konstruktion som på DXRacer-stolarna och nej, då finns det inga justeringsmöjligheter utöver det som spåren vid bultarna tillåter. Ergonomi och inställningsmöjligheter kan man inte räkna med på den här kategorin stolar tyvärr.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

På min stol slipade jag in hålen 1 cm så jag kunde trimma in armstöden den satt med 3 skruvar så jag slipa in dom.
Vet inte om de fungerar på din stol

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Vad har ni för rekommendationer på kontorsstol till nästa gång jag köper ny stol? Jag kommer 100% köpa en ny när jag flyttar (nån gång inom 2 år). Jag är webbutvecklare och gamer så ni kan tänka er hur viktigt det är att få det rätt, jag kommer praktiskt taget leva i stolen. Det kommer vara väldigt mycket skrivande, så tänk på att jag kommer ju t.ex flytta högra armen väldigt mycket (från mus till tangentbord osv).

Så detta är de uppdaterade kraven jag har än så länge:

* Att man kan höja/sänka stolen är ett måste
* Justerbara armstöd (sidled och på höjden åtminstone) är ett måste
* Nackstöd är stort plus
* Justerbart ryggstöd är inte ett måste, men coolt om det ingår
* Gungning är nice men inte så viktigt
* Mjukt ryggstöd och/eller ventilerat är nog att föredra, inte 100% säker på det dock

Och helst inte jättedyr, jag vill inte lägga mer än 10k på en stol om man säger så.

Om ni vet något ställe där man kan testa många såna här stolar (i Skåne) så tar jag gärna tips! Det suger ju att beställa en dyr stol och behöva returnera den, det kan ju ta många försök innan man prickar rätt.