Söker mediaspelare enbart för Netflix och disney plus

Permalänk
Medlem

Söker mediaspelare enbart för Netflix och disney plus

Jag undrar vad det krävs för att köra Netflix och disney plus i en mediaspelare?
Båda funkar i browser.

Funkar tex en Chromecast av första generationen?

Allt jag vill ha och behöver är följande.

1. Mediaspelare som klarar Netflix och Disney plus i 1080p galant.
2. Fjärrkontroll, om det måstes så duger telefonen för det men helst inte.
3. Så billigt som möjligt.
4. Det är kul om det funkar men jag bryr mig inte alls om filmer osv på denna om inte.

Kanske finns några vanliga gamla mediaspelare på marknaden jag bör hålla utkik efter?

Tack för svar.

Btw. Inte dator av något slag. Liten, diskret, enbart för dessa två.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag undrar vad det krävs för att köra Netflix och disney plus i en mediaspelare?
Båda funkar i browser.

Funkar tex en Chromecast av första generationen?

Allt jag vill ha och behöver är följande.

1. Mediaspelare som klarar Netflix och Disney plus i 1080p galant.
2. Fjärrkontroll, om det måstes så duger telefonen för det men helst inte.
3. Så billigt som möjligt.
4. Det är kul om det funkar men jag bryr mig inte alls om filmer osv på denna om inte.

Kanske finns några vanliga gamla mediaspelare på marknaden jag bör hålla utkik efter?

Tack för svar.

Btw. Inte dator av något slag. Liten, diskret, enbart för dessa två.

Det kommer snart en ny CC som ska ha bättre prestanda än dagens ultra och fjärr, dessutom sägs den bli något billigare än ultran är idag och den ska lanseras 30 september så det kan vara värt att vänta nån vecka och se vad det är som verkligen dyker upp.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/6601335/xiaomi-mi-tv-stick

Kanske en sådan skulle fungera? Jag har en: Mi Box som fungerar utmärkt att köra appar eller chromecast till. Både netflix samt Disney plus finns till AndroidTV.

Det går bra att bara köra med chromecast men jag använder nog fjärrkontrollen nio av tio gånger. Plus för mikrofon i fjärrkontrollen för sökning.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Chromecast med mobil/tablet-kontroll fungerar väl tekniskt, men själv avskyr jag verkligen segheten, lagget och den indirekta kontrollen med casting. När jag kört det hos föräldrarna lyckas jag alltid tappa kopplingen i Netflix-appen och måste starta om, den glömmer var i avsnittet jag varit etc. Skulle aldrig palla använda det som huvudsaklig metod för streaming, utan skulle alla dagar försöka satsa på någon pryl som kan köra de faktiska apparna med direktkontroll, typ AppleTV eller de billigare Xiaomi-varianterna som Ceogar länkat till.

Permalänk
Medlem

En Amazon Firetv stick 4K skulle fungera också:

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4956451

Men som sagt, vänta på Googles presentation nästa vecka (30 sept), den verkar vettig

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla svar.
Väntar och ser om det kommer fler svar då jag gärna vill köpa så billigt som möjligt och gärna tar något begagnat.
Tänker att en gammal mediaspelare som inte är aktuell idag för moderna filmformat osv ändå skulle orka streamade filmer.
Tänker jag fel här? Jag vet faktiskt inte vad som krävs för Netflix och alla andra.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Det blev en Chromecast 2.
Det funkar för vad den var tänkt för. Lite meck att ha en gammal telefon som kontroll men den var gratis så

Någon som har något tips eller trix för just Chromecast 2 som kan vara bra att veta?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.