Permalänk
Medlem

Min no-RGB student(gaming & jobb)setup

Tjena!

Är en IT-student som försöker få till en mysig datorvrå för gaming och plugg utan ett knall-lila RGB-sken mitt i natten.

Detta är mitt första datorbygge och ville ha lite Harvey Specter möter Marques Brownlee feeling över det hela. Älskar inredningsdesign och har försökt få ihop något som är snyggt med min CSN-budget

Specs:

Skärmar: ASUS PG384Q + ASUS VG248E
Tangentbord: Vortex POK3R White
Stol: Dansk design från 50-60 talet
Skärmarmar: Multibrackets dual gaslift arms
Skrivbord: Orah design (valnöt)

Datorchassi: Phanteks ATX
CPU: i7 4790k
GPU: 1080 Ti STRIX
RAM: Ballistic 16gb 1600Mhz
SSD: 850 EVO x2
PSU: EVGA 750w Supernova g2
Moderkort: ASUS z97-a
HDD: Någon gammal 1tb

Lämna gärna en kommentar!

Besök galleriet här

Permalänk
Moderator
Moderator

Skön stil fast chassit känns inte riktigt hemma (säger en mupp som inte kan något om design), när du pluggat klart och badar i pengar så kanske ett custom-bygge i @Laine -stil kan passa in.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

grymt snygg hörna gillar stuket! 5/5

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

Wow! Supersnyggt, älskar skrivbordet. Har letat efter ett liknande. Skulle du kunna skicka varifrån det köptes? Lyckades inte hitta via google. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Den där stolen med enbart fyra hjul är inte EU-godkänd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Skön stil fast chassit känns inte riktigt hemma (säger en mupp som inte kan något om design), när du pluggat klart och badar i pengar så kanske ett custom-bygge i @Laine -stil kan passa in.

Får kika på det då 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sixtensixguns:

Wow! Supersnyggt, älskar skrivbordet. Har letat efter ett liknande. Skulle du kunna skicka varifrån det köptes? Lyckades inte hitta via google. Tack på förhand!

Orah.se 👍🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Den där stolen med enbart fyra hjul är inte EU-godkänd!

Inte jättebekväm heller men ser bra ut

Permalänk
Medlem

Gillar att din andra-skärm får sitta i skamvrån när du jobbar 5/5

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Mattecoach

Inredningsdesign i all ära, och det ser bra ut, men snälla skaffa en riktig stol. Prio ett är ergonomi.

Permalänk
Medlem

Vansinnigt snygg setup!

Visa signatur

Levla upp i spelet vi kallar livet - https://ltfu.org/

Permalänk
Medlem

@PuMaH: håller inte helt med dig där kompis!
En sån där stol är perfekt, så länge man inte sitter 10h om dagen i den - som en potatis. Istället för att hela tiden göra livet bekvämare, kan man faktiskt anpassa sig och få det att funka ändå.

Visa signatur

Levla upp i spelet vi kallar livet - https://ltfu.org/

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Håller även helt med aka-tora angående stolen!

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skumtomten:

Riktigt snyggt! Håller även helt med aka-tora angående stolen!

Jag måste ändå hålla med ang ergonomi. Jag har en liknande stol i mitt arbetsrum, dock mycket fulare. Ryggen vill avlida efter 1 h på stolen. Även armstöd är ju viktigt för att avlasta axlar. Köpte tillslut en IKEA-stol (Mikael?). Gjorde underverk de dagar man jobbar hemma. Men den där stolen är ju snygg som skam!

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, vadär det för skärmstativ?

Kan du ha båda skärmarna i parallellt utan att den mindre är i vertikalläge?

Mvh Dunderil

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderil:

Riktigt snyggt, vadär det för skärmstativ?

Kan du ha båda skärmarna i parallellt utan att den mindre är i vertikalläge?

Mvh Dunderil

Det är en dual gas lift från multibrackets!
Nej det inte går pga för stora skärmar. 🤓

Permalänk
Medlem
Skrivet av cawi:

Det är en dual gas lift från multibrackets!
Nej det inte går pga för stora skärmar. 🤓

Tack för svar!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem

IT på Chalmers? Går själv i ettan