Permalänk
Medlem

Reservdel till Corsair 115I Pro XT

Jag lyckades dra av en skruv till kylaren, en corsair H115i pro xt....
Vart ska man vända sig för en reservdel?

Det är en standdoff till LGA 1150 modellerna

Permalänk
Medlem

Crosair skälva ? https://www.corsair.com/ww/en/Categories/Products/Accessories...

Eller en återförsäljare ?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Är det de här?

Hydro Series H100i PRO/H115i PRO/H150i PRO TR4 Mounting Bracket Kit

https://www.corsair.com/ww/en/Categories/Products/Accessories...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Är det de här?

Hydro Series H100i PRO/H115i PRO/H150i PRO TR4 Mounting Bracket Kit

https://www.corsair.com/ww/en/Categories/Products/Accessories...

Helt korrekt
Ska ta o beställa. Just nu har jag gjort en lösning som fungerar.
Men va tycker ni , o man monterar bort kylaren ,ska man alltid torka bort gammal pasta o applicera nytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sushi84:

Helt korrekt
Ska ta o beställa. Just nu har jag gjort en lösning som fungerar.
Men va tycker ni , o man monterar bort kylaren ,ska man alltid torka bort gammal pasta o applicera nytt?

Korta svaret, ja!

Jag skulle säga att det beror på hur länge det är emellan nymontering och avtag av kylaren om det behövs torkas bort och appliceras nytt.

Svårt att det blir bra med gammal torkad pasta. Själv skulle jag applicera nytt om det suttit mer än en timme.

Permalänk
Hedersmedlem

@sushi84 *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och kom även ihåg att all handel hör hemma i marknaden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Korta svaret, ja!

Jag skulle säga att det beror på hur länge det är emellan nymontering och avtag av kylaren om det behövs torkas bort och appliceras nytt.

Svårt att det blir bra med gammal torkad pasta. Själv skulle jag applicera nytt om det suttit mer än en timme.

Ah ok. Den sitter bra med wn m3 o gummibrickor så jag har inga problem med värmen. Tanken var att enbart ta bort den skruven, sätta dit standoffen o sen skruva på. Det kommer vara tryck på kylaren från dom andra 3 skruvarna

Permalänk
Medlem

Kanske duger bra då kylaren aldrig plockas av och kanske förblir pastan intakt.

Kontrollera tempen. Blir den sämre är det bara montera om med ny pasta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Kanske duger bra då kylaren aldrig plockas av och kanske förblir pastan intakt.

Kontrollera tempen. Blir den sämre är det bara montera om med ny pasta.

Ja precis, men jag tror jag kommer låta min lösning sitta kvar, har bra temps, 28-30 i idle win.
När skruven gick av fick jag plocka bort kylaren igen, skruva bort kylaren och sätta dit min lösning, så kylaren va borta och pastan såg ändå bra ut.
Satte dit en m3 tror jag med gummipackningar som skruvades in i bracketen, funkade faktiskt jäkligt bra
Jag tänker logiskt att så länge tempsen är bra så funkar det