Permalänk

Koppla ihop rgb

Hej!
Jag ska bygga en dator inom snar framtid, hade tänkt bygga i ett Lian Li PC-011. Har köpt en nzxt kraken z73 och får med 3st nzxt aer rgb 2 fläktar med den också(utöver dom vanliga fläktarna den kommer med) så hade tänkt köpa 3 st till av aer rgb 2 fläktarna. Nu undrar jag om det går att koppla ihop fläktarna och kanske min radiator till samma kabel med någon sorts adapter? Är ej så bra på detta så förlåt om det är en ”noob” fråga.

(Vet inte om jag är i rätt kategori i forumet att fråga)

Permalänk
Medlem

"HUE 2 supports up to a maximum of 40 LEDs per channel, five Aer RGB 2, or six HUE 2 accessories total"
Det gäller förstås för en hue2 kontroller som verkar följa med nzxt chassin .

Normalt sett kan man sätta en splitter för två rader 5v adresserbara rgb,
så länge man inte överbelastar 5v och nöjer sig med att båda grenarna visar samma färger.

Nu verkar det inte finnas triviala adaptrar mellan
nzxt hue2 och standard adresserbar 5v (även om de borde vara ganska lika)
Kanske vill du leta efter officiella splitters eller läsa manualen till din nzxt hub.

Permalänk
Medlem

Kontrollern har två kanaler för rgb, så det är lungt:
https://www.inet.se/produkt/7000364/nzxt-rgb-flakt-kontroll

(en del fläktar får kanske styras av moderkortet för varvtal)

Permalänk
Medlem

NZXT argb fläktarna kan daisychainas så att du bara behöver en RGB led i slutänden.

Jag fick med denna kabel när jag köpte fläktarna, samt till de som kom med chassit. 4 fläktar = 1 rgb led som jag kör in i controllern.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite