Rösta fram SweClockers musmatta för år 2020

Permalänk
Medlem

Av ståt att rösta bara teflon musmatta duger åt mig har en som snart är använd i 10 år
tror den gjordes på 1980-talet

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

4an - för att i alla dom andra så tycker jag att svartbakgrund lämnar så mycket och inte ger någon estisk feeling. Så jag röstade på 4an.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Valde 4an. Kanske inte någon hög wow-faktor, men det blir en enkel och behaglig matta. Övriga kändes lite obalanserade på något vis.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Hade 5an haft trycket på andra kanten hade den varit vinnare. Nu blev det 1an.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Röstar på 1:an!

Permalänk
Medlem

1an är den enda jag kan tänka mig ha själv

Permalänk
Medlem

Förra versionen som jag har var ju grym, om man vant sig vid den så ter sig dessa förslag som lite bleka i jämförelsen. Eftersom jag inte riktigt gillade nått av förslagen valde jag att avstå att rösta. Personligen har jag nyligen köpt Gamers Nexus nya snygga musmatta, får se sen om jag kommer köra på den eller fortsätta med min Sweclockers (kanske köra båda med GN mattan ovanpå Sweclockes mattan, då syns lite av Sweclockers mattan igenom eftersom den är 10 cm bredare) Får se hur det blir...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Tyckte inte någon design var kul, röstade därför inte.

Tänk om man i stället kunde få den här på musmattan... hade köpt direkt.

Permalänk

Hade hoppats på helsvart matta storlek large med sweclockers.com texten lagom diskret nere i högra hörnet.
Maybe next time

Permalänk
Medlem

#1 och #5 gillade jag mest. Rösten gick till #1 i slutändan. Tänkte först #5, gillade idén där, var väldigt annorlunda från förra årets musmatta men sen fick #1 mig att tänka djupare, se förbi själva motivet...

...Denna teknologi vi har som delat intresse har ju gjort så sjukt mycket för världen, och för oss, egentligen. Kopplat samman alla. Dels förenklat ren kommunikation men också genom spel och dylikt man kan umgås med allt möjligt folk genom. (på gott och ont givetvis)

Detta tyckte jag #1 med linjerna och noderna på något vis symboliserade så rösten fick gå dit

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Tyckte 2ans lilla musmatta var kanoners. Den större kändes lite mer meh men eftersom jag vill ha en liten av 2an själv så blev det där min röst föll

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk

1an är clean och man ser loggan tydligt och klart. Tyckte om 3an också

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Synd att det inte fanns någon ljusgrå matta så man kunde matcha sajten...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Proffsmoddare

Jag antar att Logitech är med på att ni ev. printar deras MX Master?

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Inaktiv

Tråkiga alternativ. Avstår röstningen 🤔

Permalänk
Hedersknyffel
Skrivet av jiimpan:

Sätt ihop 3an och 5an så får ni en ganska fräsig matta tycker jag

Eller hur! Min röst föll ändå på 3an - gött minimalistiskt och stilrent!

Permalänk
Medlem

Försökte köpa hexagon-mattan men det var slut. Fick därför vänta på den nya. Tyvärr så gillar jag inte någon av dessa och kommer avstå röst och köp. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Alla var ju riktigt fula ärligt talat

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Alla var ju riktigt fula ärligt talat

Fula är väl att överdriva men ingen var WOW! Detta till skillnad från den förra Hexagon mattan den blev jag lyrisk över!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

3:an var ju frän alltså. Gillart!

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

bra jobbat, men bättre kan ni ....

man MÅSTE väl inte använda sweclockers färger? det hade kunnat bli så mycket bättre utan. förlåt förlåt förlåt! men det är ärligt :\

4 om jag tvunget måste. påminner lite om en piké med mönster på. så den röstar jag på.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett någon för oss som inte gillar mönster och krimskrams. Stilren, svart, med en liten logga
Avstod min röst.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

2:an tyckte jag var "roligast" av dessa val.
Hexagon designen på Sweclockers musmatta 2018 klår dock alla de här tyvärr. Men då var även priset för deltagarna förra gången rätt så mycket större.

Åtminstone för min egen del så blir det relativt snabbt fult när det är större ikoner/tryck på mussidan då man flyttar musen fram och tillbaka en massa och därmed gnuggar sönder mönstret.

Permalänk
Musikälskare

Finns dom bara i tyg? Känner mig ensam som bara använder plast ^^ finns knappt att få tag på nu mera

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Sorry men alla var lika fula, avstår röst och definitivt inget köp.

Permalänk
Medlem

Av det som gick att välja på så blev det nummer fyra.
Men måste dessvärre hålla med vad andra har sagt. Och inget illa menat mot alla de som skickat in bidrag, men väldigt tråkiga färger. Kändes alldeles för anonyma och tråkiga, lite mer fria händer och eventuellt fler färger hade inte skadat.. (vet inte vad reglerna var)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt dåliga alternativ..... inget som får mig att vilja köpa någon i alla fall men voteade iaf...

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus Prime Z370-A
8600K - 32GB 3200C13 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Av det som gick att välja på så blev det nummer fyra.
Men måste dessvärre hålla med vad andra har sagt. Och inget illa menat mot alla de som skickat in bidrag, men väldigt tråkiga färger. Kändes alldeles för anonyma och tråkiga, lite mer fria händer och eventuellt fler färger hade inte skadat.. (vet inte vad reglerna var)

https://www.sweclockers.com/nyhet/30232-hjalp-sweclockers-att...

Permalänk
Medlem

Hade jag bott kvar i pojkrummet så hade jag säkerligen eftersträvat efter något mer crazy och wow-känsla. Då det hade passat in med övriga inredningen av Jolt cola och RGB. Men nu så uppskattar jag det mer subtila och stilrena för att det ska passa in i hemmet. Starka färger och alla former av geometri eller abstrakt konst, skulle skära sig alldeles för mycket då allt annat i hemmet är stilrent

Min summering:
Bidrag 1. Faller under geometri i mina ögon som känns för vanligt förekommande. Tävlingen med hexagon musmattan hade flertalet bidrag som körde på samma koncept.
2. Som det tidigare nämnt så ser det ju ut som en kopia av en Logitech mus. När det kommer till den stora musmattan så kommer man ju aldrig se det grafiska då tangentbordet täcker det hela. Vilket gör ju att det grafiska man ser är ju endast logitech musen.
3. Kanske finns någon tanke jag förstår mig på. Men det känns bara väldigt tomt då det är framhävande kub på ena sidan. Hade nog sett bättre ut om det var mer avstånd mellan logotyp och kuben. Smälter som samman som det är nu.
4. Vinnare. Bästa förslaget för mig som vill ha något stilrent och subtilt. Gillar att man knappt ser gubben. Hade dock gått från stilrent till psykedeliskt om gubben var vit.
5. Kul koncept med binär kod. Gillar inte att den lilla och stora musmattan skiljer sig åt i färg. Då den stora har kod i orange och grått och den lilla i endast grått. Två logotyper känns konstigt. Hade varit mycket bättre om det endast var en logotyp nere i hörnet. Den logotyp som har gubben känns felplacerad då den är mitt i allt.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

För er som missat det går dessa nu att beställa:
https://www.sweclockers.com/artikel/31468-forbestall-sweclock...

Visa signatur

240p är livet