Det enklaste videoredigeringsprogrammet som finns gratis?

Permalänk
Medlem

Det enklaste videoredigeringsprogrammet som finns gratis?

Hej, Jag har googlat lite efter ett så simpelt som möjligt redigeringsprogram som är gratis och klarar av full hd / 1440p 60-120hz filmer! Men allt man laddar hem är bara avancerat skit som är värdelöst enligt mig. Jag ska endast klippa bort onödigt material från goprofilmer och kunna klippa ihop säg 3-4 klipp så det blir en och samma film! De är mina enda krav. Helst utan att man ska registrera sig på 1000 olika sidor för att ens kunna ladda hem programet som ska vara gratis men då får man en reklamskylt på halva filmen efter man har suttit där i en timme och försökt få ihop något!

Så finns det något så enkelt redigeringsprogram som typ moviemaker som fanns förut! De får vara så enkelt som "paint" fast!

Visa signatur

Dator: ASUS PRIME Z270-P, Intel i7 7700k 4,8GHZ, Corsair 16GB 3200MHz, GTX 1080 Strix OC

Permalänk
Medlem

Avidemux?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om Openshot kan vara något. Har inte använt det själv så jag kan inte uttala mig om det men när jag såg det funderade jag på om det kanske kunde vara något för min son att använda.
https://www.openshot.org/

Annars tänker jag att bara för att man KAN göra avancerade saker i ett program så MÅSTE man ju inte göra det.
Jag är rätt clueless på videoredigering men har använt Hitfilm 4 och Da Vinci Resolve och har inte tyckt att det varit några större problem att åstadkomma de saker du beskriver och jag har inte blivit bortkollrad av att det går att göra betydligt mer avancerade saker.
Man behöver regga sig för båda men det blir ingen reklam/vattenstämpel eller liknande på det man klippt ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Avidemux?

Det har jag använt förut märkte jag när jag laddade hem de igen, Förra gången fick jag bara hem en testversion som varade 30 dagar, Nu verkar det vara problem att läsa in filmerna för mig :S

Skrivet av dumbo:

Jag vet inte om Openshot kan vara något. Har inte använt det själv så jag kan inte uttala mig om det men när jag såg det funderade jag på om det kanske kunde vara något för min son att använda.
https://www.openshot.org/

Annars tänker jag att bara för att man KAN göra avancerade saker i ett program så MÅSTE man ju inte göra det.
Jag är rätt clueless på videoredigering men har använt Hitfilm 4 och Da Vinci Resolve och har inte tyckt att det varit några större problem att åstadkomma de saker du beskriver och jag har inte blivit bortkollrad av att det går att göra betydligt mer avancerade saker.
Man behöver regga sig för båda men det blir ingen reklam/vattenstämpel eller liknande på det man klippt ihop.

Openshot funkade riktigt bra och var så simpelt som jag ville ha det. Tack Visst skulle det vara kul om man kunde och orkade med alla olika effekter osv men det kommer kanske nån gång om man börjar filma mera.

Visa signatur

Dator: ASUS PRIME Z270-P, Intel i7 7700k 4,8GHZ, Corsair 16GB 3200MHz, GTX 1080 Strix OC